Kantavuusluokitus
Kuinka uuden rengaskoon muutoskatsastuksessa suhtaudutaan renkaan kantavuusluokituksen alenemiseen?
Erään kulkuneuvon rekisteriotteeseen rengaskoon yhteyteen merkitty alkuperäinen kantavuusluokitus on 94. Toisaalta samasta otteesta löytyy akselimassat 1000, 1080kg, josta voidaan laskea että painavammassa päädyssä yhdelle renkaalle tulee maksimissaan 540kg kuorma. Tälle riittää kuormitustunnus (=Li) 87.
Vaaditaanko konttorilla vähintään tuo alkuperäinen 94, vai suoritetaanko sielläkin tuo ym. laskutehtävä ja tarkistetaan taulukosta? Tavoitellussa rengaskoossa Li 94 kaventaa valikoimaa erittäin pahasti.
Kuormitustunnustaulukko löytyy esim. tuolta: http://personal.inet.fi/koti/janne.k...n/renkaat.html
Kuinka uuden rengaskoon muutoskatsastuksessa suhtaudutaan renkaan kantavuusluokituksen alenemiseen?
Erään kulkuneuvon rekisteriotteeseen rengaskoon yhteyteen merkitty alkuperäinen kantavuusluokitus on 94. Toisaalta samasta otteesta löytyy akselimassat 1000, 1080kg, josta voidaan laskea että painavammassa päädyssä yhdelle renkaalle tulee maksimissaan 540kg kuorma. Tälle riittää kuormitustunnus (=Li) 87.
Vaaditaanko konttorilla vähintään tuo alkuperäinen 94, vai suoritetaanko sielläkin tuo ym. laskutehtävä ja tarkistetaan taulukosta? Tavoitellussa rengaskoossa Li 94 kaventaa valikoimaa erittäin pahasti.
Kuormitustunnustaulukko löytyy esim. tuolta: http://personal.inet.fi/koti/janne.k...n/renkaat.html
Comment