Announcement

Collapse
No announcement yet.

Black Diamond Jarrut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • winchy
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3875
    • helsinki

    Black Diamond Jarrut?

    Onko kellään käyttökokemuksia kyseisistä jarruista? kannattaako tuommosia hommata vai ostaa mielummin vakiojarrut e36 328:iin
    radalla kun ei liiemmin tuu ajeltua niin vakiotkin tietenkin riittäis ihan hyvin mutta mutta oishan noi ihan hienot jos ei muuta mutta vinkuuko ja löytyykö hyvin jarrutustehoa? .. kuunnellaan mielipiteitä!


    vai mitäs muuta porukka suosittelisi?
    If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
    Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

    Yamaha R1 2007
    Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
    Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
    OPEL CORSA GSi turbo ic -89
    OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


    Ex: BMW E36 328i -09/97
    Hellrot
    Ex: BMW E30 316 -84
    Ex: BMW E30 316 -87

    Ex: BMW E30 318i -86
    Ex: BMW E28 518i turbo -86
  • Kenzu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1285
    • Vaasa

    #2
    ootko zimmermanneja ajatellu?

    noista black diamondeista kuuleman mukaan kuluu toi musta pois että näyttää ihan samalta sitte ku muutkin.. mut en sit tiiä ku ei oo omakohtaista kokemusta..
    Lamborghini Gallardo
    Ex:
    F87 M2
    F82 M4
    F15 X5M50d
    F31 330d
    E60 M5
    E46 M3
    E63 645ci
    E60 530d -07 M5D satinwhite
    E36 M3 Turbo
    E30 325 cäbi -92

    Comment

    • JuhaX
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 191
      • KiSkO/ToiJa

      #3
      Originally posted by winchy View Post
      Onko kellään käyttökokemuksia kyseisistä jarruista? kannattaako tuommosia hommata vai ostaa mielummin vakiojarrut e36 328:iin
      radalla kun ei liiemmin tuu ajeltua niin vakiotkin tietenkin riittäis ihan hyvin mutta mutta oishan noi ihan hienot jos ei muuta mutta vinkuuko ja löytyykö hyvin jarrutustehoa? .. kuunnellaan mielipiteitä!


      vai mitäs muuta porukka suosittelisi?

      Black diamondin kamoja käyttävät osa ralli porukastakin, että ihan toimivaa tavaraa on.
      Ittellä on B D jarrupalat ja hyvin toimivat Zimmermanin reikälevyjen kanssa ihan arkiajossa
      Tuttavalla evo mitsussa myöskin kaikki black diamondia jarruissa ja tyytyväinen ollut vaikka saa välillä aika kovin runtuakin.

      Edit; Joo ja musta on vaan värinä elikkä kuluu poies
      Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
      Käyttikset:
      -Opel astra G vm.2004

      Ex-kulkineet:
      Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
      Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #4
        kuluu jarrutus pinnasta mittei muualta eli ei ole kohta ruosteen raikaamat!
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by winchy View Post
          Onko kellään käyttökokemuksia kyseisistä jarruista? kannattaako tuommosia hommata vai ostaa mielummin vakiojarrut e36 328:iin
          radalla kun ei liiemmin tuu ajeltua niin vakiotkin tietenkin riittäis ihan hyvin mutta mutta oishan noi ihan hienot jos ei muuta mutta vinkuuko ja löytyykö hyvin jarrutustehoa? .. kuunnellaan mielipiteitä!
          Ei nyt ole Black Diamondit, mutta;
          Itellä tossa omassa on edessä nyt Zimmermannit, kieroon sain eka ratapäivillä vaikka kuinka hyvin ajoin jäähdyttelykierroksen. Eli ravistusta jarruissa on havaittavissa.
          Ja toisaalta, kovastihan se Ahveniston "rataopastaja" Gröntahl (miten kirjotetaankaan) sanoi, että pitäkää vaan ihan originaalilevyt ja vaihtakaa vain paremmat palat niin pärjää ihan oikeasti jo pitkälle.
          Jos tunata haluat, niin pistä suoraan M3 jarrut niin varmasti pysähtyy?

          Itellä ois plänit upgradettaa 540 jarrut eteen + Ferodon palat. Takanahan E39 malleissa on aika pitkälle samat kamat, eli sinne myös vakiolevyä + ferodon palaa. Saa luvan kelvata
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Pekuz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 687
            • Pirkanmaa

            #6
            Itellä on kans jarrut oikeasti uusimisen tarpeessa ja ajankohtainen asia tällähetkellä.
            Noita aiempia jarrutopicceja lueskelleena kans arveluttaa juuri noiden zimmereiden ja reikä/uritettujen levyjen hyöty. Joku muistaakseni haukkui perustellusti myös ebc:n greenstuff jarrupalat e46fanaticsissa (oli linkki täältä)
            No oli miten oli jarrulevyt on vielä hakusessa mutta itse tilasin camskillistä renkaiden yhteydessä ebc:n redstuffit eteen ja taakse, kun hinta oli alle puolet suomen hinnoista engalnnissa.
            Saa nyt nähdä onko niistä mihinkään.:think
            ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

            Comment

            • citi524td
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 75
              • Porvoo/Lahti

              #7
              Originally posted by mailman View Post
              Itellä ois plänit upgradettaa 540 jarrut eteen + Ferodon palat. Takanahan E39 malleissa on aika pitkälle samat kamat, eli sinne myös vakiolevyä + ferodon palaa. Saa luvan kelvata
              mitenkäs toi vaihto? tarviiko jarrusatulatkin olla 540? itellä ois sama juttu tulossa 530d kesällä.. ei varmaan ihan bolt-on meiningillä
              e39 530d -99 257hv/579nm
              vw kupla -57
              ex. e34 525tdsa -95
              ex. mb 123 300tdta -81
              ex. e34 540ia -93
              ex. e34 524td
              ex. e38 740ia
              ex. e30 320 cabrio

              Comment

              • jeemu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1844
                • 67700

                #8
                Originally posted by mailman View Post
                Itellä tossa omassa on edessä nyt Zimmermannit, kieroon sain eka ratapäivillä vaikka kuinka hyvin ajoin jäähdyttelykierroksen. Eli ravistusta jarruissa on havaittavissa.
                Mulla tossa Mursussa on Zimmermannin levyt ja Ferodon palat, eikä kyllä oo valittamista. Levyt on väliin käyny tosi kuumana eikä oo kieroon menny.
                B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                Comment

                • knorren
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 9
                  • Pietarsaari

                  #9
                  Itellä ainakin BlackDiamondit(+orkkisjarrupalat) omassa autossa...hyvin on toiminu eikä oo vielä tärissy eikä vinkunu...suosittelen...ainoa pulma on et niitten hinta on aika mehukas!!
                  E36 325i coupe

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #10
                    Minua kiinnostaisi se linkki niistä greenstuffien haukkumisesta, laitoin sellaiset juuri toissapäivänä uusien levyjen kera paikalleen ja tuntuu minusta ainaskin pelaavan todella hyvin.Vakiopaloihin huomasin sellasen eron että jarrut ottavat jo puolella poljinvoimalla asvaltillakin absilukkoa ja ennen sai painaa pedaalin vaikka satasesta pohjaan ilman että edes yritti lukittaa jarruja. Radalla pääsen niitä kokeilemaan keväällä, tosin eihän greenstuffit varsinaisesti edes radalle ole tehtykään.

                    Comment

                    • Pekuz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 687
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Minua kiinnostaisi se linkki niistä greenstuffien haukkumisesta, laitoin sellaiset juuri toissapäivänä uusien levyjen kera paikalleen ja tuntuu minusta ainaskin pelaavan todella hyvin.Vakiopaloihin huomasin sellasen eron että jarrut ottavat jo puolella poljinvoimalla asvaltillakin absilukkoa ja ennen sai painaa pedaalin vaikka satasesta pohjaan ilman että edes yritti lukittaa jarruja. Radalla pääsen niitä kokeilemaan keväällä, tosin eihän greenstuffit varsinaisesti edes radalle ole tehtykään.
                      No juu... Eli itselle osui se topicci silmiin googlettamalla tänne. Nyt en sitä löytänyt mutta sen muistan että Balle sen oli postannut..:think
                      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                      Comment

                      • Pekuz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 687
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        No ei tuo searchi ole niin huono kuin haukutaan!



                        Ja tämä POST


                        Ja siitä linkki e46fanaticsiin


                        Itse en ota kantaa noiden ominaisuuksiin ja toimivuuteen, kun ei ole kokemusta..

                        Tosin Red Stuffeja odotellaan edelleen Camskillistä...
                        ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                        Comment

                        • janne320d
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1342
                          • jns

                          #13
                          ongelmaa....
                          vaihdettiin juuri black diamondin levyt ja oem palat taakse.
                          jarruttaessa jarrut nypyttää ja jarrupoljin pumppaa jarruttaessa,maantienopeuksissa ravistaa jarruttaessa voimakkaasti.
                          jarrut ilmattu ja tsekattu että kaikki ok paikoillaan,missä vika?
                          Last edited by janne320d; 07-07-2011, 23:32.
                          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 910
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Ruostuneessa takanavassa, eli ei muutakun levyt pois ja putsaamaan navasta se pinta jota vasten levy on.

                            Comment

                            • mika68
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1966
                              • ......

                              #15
                              Originally posted by Daa Daa View Post
                              Ruostuneessa takanavassa, eli ei muutakun levyt pois ja putsaamaan navasta se pinta jota vasten levy on.
                              ......
                              Last edited by mika68; 17-09-2012, 19:54.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎