Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanteet taipuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäni
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 11
    • oulu

    vanteet taipuu?

    e36 tolppaan osuu vanne reippaammassa kanttailussa. vanteen ja tolpan välissä noin 3-4 milliä tilaa paikallaan ollessa. onko normaalia että vanne antaa periks tuon verran. vanteethan on 18 tuumaa
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

    #2
    Olisko kuitenkin että kumi mikä ottaa kiinni?
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Laakeri paskana .
      Vanteet ei tee tollasta.
      Vanne ei käänny suhteessa olka-akseliin muuten kuin jos pyöränlaakeri on välyksellinen.
      Last edited by petrolhead; 26-04-2009, 10:02.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Kyllä siellä joku muu antaa periksi kuin vanne..
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • mäni
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 11
          • oulu

          #5
          no enpä tiedä. kumi ei ainakaa ota kun se on kapeempi kuin vanne. joskus tuli takana pyöränkaaren sisää menevää peltiä väännettyä meisselillä vanteen avulla kun se on niin matala niin mielestäni kyllä se vannekkin siinä samassa vääntelyssä tykkäs periks antaa ihan vähän. vai antaako se sen jostain puslista? laakerit kyllä pitäs ehjiä olla

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by mäni View Post
            no enpä tiedä. kumi ei ainakaa ota kun se on kapeempi kuin vanne. joskus tuli takana pyöränkaaren sisää menevää peltiä väännettyä meisselillä vanteen avulla kun se on niin matala niin mielestäni kyllä se vannekkin siinä samassa vääntelyssä tykkäs periks antaa ihan vähän. vai antaako se sen jostain puslista? laakerit kyllä pitäs ehjiä olla
            Jos sulla olis puslat väljänä niin iskaritolppa liikkuisi pyörän mukana. Sama pätee väljään alapalloon , raidetankoon jne.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #7
              Vanteessa jossain kohtaa tälli?
              Töissä kävi yks mersu missä oli ajettu kanttikiveen vanne ja hipoi sen iskun kohdalta toppaan kun ajoi rinkiä.

              Muuten oli tilaa vaikka kuinka mutta tällin kohdalta turvotti sen verran että otti kiinni.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                oliko kyse takapäästä? etupäässä homma ei ole muutakuin laakerivian tms. tilanteessa mahdollinen.. taas jos takapäässä on iskarin ja vanteen välissä tuo 3-4mm kun pyörä on ilmassa niin varmasti ottaa vanne tolppaan viimeistään silloin kun joustaa sisäänpäin.. tutki hiukan miten geometria toimii eli miten pyörän asento muuttuu joustaessa niin ymmärrät kyllä..
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • mäni
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 11
                  • oulu

                  #9
                  siis takanahan se ei ottanut muualle kuin siihe pyörän kaareen kun tulee sen verran ulospäin vanteet. niin mä sit väänsin vanteen avulla sitä peltiä meisselillä auton ollessa renkaillaan. ja siinä se mielestäni kyllä antoi periksi vähän ku yritti tosissaan väännellä. et onko noi sit niin meltoa tekoa että tollasta tekeevät. ei siel edessä ehkä ole sitä kolmeakaan milliä siihe tolppaan. ihan hipoo kyllä että antaako se alumiini periksi sitten. replicathan noi vanteet ovat

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    No et sä kyllä meiselillä niitä vanteita saa muotoa muuttamaan, mieti ny vähä. About 1000X kovemmat voimat kohdistuu siihen vanteeseen ku sä kurvailet sillä autolla kovassa vauhdissa. Jos etutolppaan on välystä se pari milliä, niin melko varmaan laakerin välys antaa sen verran periksi että ottaa siihen tolppaan. Takana sit kumipuslat antaa periksi...
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎