Announcement

Collapse
No announcement yet.

renkaiden painot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ace_
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 223
    • Turku

    renkaiden painot

    paljon on ollu juttua vanteiden painoista ja painon vaikutuksesta kulutukseen ja kiihtyvyyteen mutta listataas tänne nyt erilaisten renkaiden painoja kun olette uutta kumia alle laittamassa niin eikun puntarin kautta ja seuraavat tiedot tietty mukaan

    - paino
    - valmistaja
    - renkaan leveys
    - profiilisuhde
    - tuumakoko
    - kantavuusindeksi
    - nopeusluokka
    - kesä-/talvirengas
    e91 330iA M-Sport -05
    ex. e46 330Ci -00
    ex. E36 328i coupe m-sport -96
    ex. E36 320i coupe -92
  • jaska
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 61
    • kokkola

    #2
    Vitsi?
    Eiku oikeesti, ei kai saman kokoisissa renkaissa painoerot voi olla kovinkaan isoja?
    Ja erikokoisten vertailu, mikä on hyöty?
    Last edited by jaska; 11-05-2009, 00:33.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9867
      • KVLA

      #3
      Originally posted by jaska View Post
      Vitsi?
      Eiku oikeesti, ei kai saman kokoisissa renkaissa painoerot voi olla kovinkaan isoja?
      Ja erikokoisten vertailu, mikä on hyöty?
      Kyllä painoerot voi olla isojakin.Ja kun puhutaan,että painonvaihtelut tulee pyörän ulkokehälle,niin kyllä sillä jotain merkitystä on.Etenkin kun mennään leveisiin renkaisiin 17"->.Tässä ei kuitenkaan ollut ilmeisesti tarkoitus vertailla erikokoisia renkaita keskenään,vaan saada laajempi vertailupohja erikokoisille renkaille ja vertailla saman kokoluokan kumeja keskenään.

      ================================================== ============================
      Federal SS595 215/40R17 83V 9,3kg

      Goodride SA-05 225/45R17 83W 10,8kg

      Nokia Hakka Z 225/50R17 98Y XL 11,4kg

      Kumho KU31 265/35R18 13kg

      Gooyear EfficietGrip 235/40R18 95Y 9,8kg

      Continental
      ContiSportContact 3 245/40ZR18 97Y 11,1kg

      Nexen N6000 245/40R18 11,3kg
      Last edited by Heguli 31; 20-01-2017, 11:58.

      Comment

      • ace_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 223
        • Turku

        #4
        tarkoitus on verrata juuri 17"--> kokoluokan renkaita. silloin pienetkin painoerot saattavat vaikuttaa kulutukseen. kun paino ulkokehällä esim. nankang 215/40/18 ja 225/40/18 kumien välillä oli hiukan vajaa pari kiloa painoeroa, toki eri kantavuusluokat mutta mielestäni silti huomattava ero:think
        e91 330iA M-Sport -05
        ex. e46 330Ci -00
        ex. E36 328i coupe m-sport -96
        ex. E36 320i coupe -92

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7328
          • Oulu

          #5
          Maxxis MA-Z1 Victra 225/45R17 pelkkä kulunut rengas 9,9kg
          Dunlop SP Sport 2000 E 235/45R17 pelkkä rengas 9,9kg
          Continental WinterViking2 225/50R17 97T uusi nastarengas 11,8kg
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Flart
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 433
            • Pilkanmaa

            #6
            eikös sellainen yhdistelmä ole yleistä, että ekaksi ostetaan ne öky kalliit ultra light vanteet ja sen jälkeen niihin kietastaa halvin ja raskain kiinalainen paska kumi ei mitää järkeä, vanteen keveyden hyötysuhde +-0 halpis renkailla...

            Continental taitaa olla köykäsimmästä päästä kesärenkaissa.
            Last edited by Flart; 18-05-2009, 23:31.
            Nykyiset.
            Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

            Entiset.
            Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #7
              Onko jollain faktaa siitä minkä verran vanteen paino vaikuttaa esim. varttimailiaikaan?

              Eli kannattaako jättää ne 9.5" leveät 17" koottavat BBS kotiin ja ajella jollain Punton pikku peltisirkkeleillä jos haluaa hyvän ajan?
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19168
                • -

                #8
                Originally posted by Flart View Post
                eikös sellainen yhdistelmä ole yleistä, että ekaksi ostetaan ne öky kalliit ultra light vanteet ja sen jälkeen niihin kietastaa halvin ja raskain kiinalainen paska kumi ei mitää järkeä, vanteen keveyden hyötysuhde +-0 halpis renkailla...
                Millä perusteella kohtuuhintainen rengas on automaattisesti aina se kaikista painavin? :think
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7328
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Flart View Post
                  Continental taitaa olla köykäsimmästä päästä kesärenkaissa.
                  Joskus kattelin jotain listaa ja siitä jäi mieleen että Pirellit vaikutti keveiltä. Mutta tämä nyt varmasti riippuu renkaan mallista niin paljon että yleistyksiä ei voi tehdä.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    #10
                    Osittain OT: En nyt painoa ole mitannut, mutta omat replica m3 vanteet 235/40r18 LinLongeilla vrt. 225/45r17 kuluneet nastarenkaat -> talvirenkailla kulutus 0,5-1 l pienempi. Tuo kesärengas-setti on huomattavasti painavempi. Talvivanne on kans m3 vanne, mutta en ole varma onko aito. Ainakin huomattavasti kevyempi vanne.
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • kaba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1209
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Joskus kattelin jotain listaa ja siitä jäi mieleen että Pirellit vaikutti keveiltä. Mutta tämä nyt varmasti riippuu renkaan mallista niin paljon että yleistyksiä ei voi tehdä.

                      Mikäköhän lista oli? Oon koittanut etsiä painotietoa noista mun renkaista, hankook ventus s1 285/25 ja 245/30 20", vanteen kanssa kokonaispaino takana oli 26kg.
                      -kaba-,
                      BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                      Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                      Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                      Ex F10 M550d takaniskatuilla
                      730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                      ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                      ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                      ex. mb 230 coupe, -91
                      ex. Ford Granada 2.0 -84
                      "Tio små moppepojkar"
                      "Pruritum ani"
                      "Helsinki City Boys"

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7328
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by kaba View Post
                        Mikäköhän lista oli? Oon koittanut etsiä painotietoa noista mun renkaista, hankook ventus s1 285/25 ja 245/30 20", vanteen kanssa kokonaispaino takana oli 26kg.
                        Tarkemmin ajateltuna taisi olla jonkun lehden rengastestin mittauksia. Noi Hankookithan on olleet mukana useammassakin testissä, mutta tuskin noissa sun 20" koossa, joten tuskin niistä noita sun renkaitten painoja löytää.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Flart
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 433
                          • Pilkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Juhis View Post
                          Millä perusteella kohtuuhintainen rengas on automaattisesti aina se kaikista painavin? :think
                          Ei automaattisesti, mutta usein.
                          Nykyiset.
                          Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                          Entiset.
                          Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                          Comment

                          • ockelbo4500
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 921
                            • Sotkamo--Oulu

                            #14
                            Kyllä noissa renkaiden painoissa on isoja eroja tosiaan. Joskus ostin 17" Alessio F1:set 235/45R17 Continentalin renkailla ja muistaakseni yks vanne/rengas painoi karkeasti noin 19-20kg. Nyt sitten ostin (kun halvalla sain) sarjan Aurora K103 renkaita samassa koossa ja tuntuitat niin painavilta niin piti punnita. About 12kg painoi pelkkä rengas, joten lienee conti ainakin 2-3kg kevyempi. Luulen että tuo alession vanne painaa ainakin sen 10kg.

                            volkkarifoorumilla joku oli joskus mitannu vaikutusta kiihtyvyyteen. Oli Passatiin vaihtanu 15" vanteiden tilalle 18" kesävalssit(paino oli muutaman kilon noussut) niin mitattu kiihtyvyys oli huonontunut 0-100km/h noin 0,5 sek. Ja kyseessä oli joku peruspassatti.
                            BMW E84 X1 18dXdrive -14

                            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                            Ex, E46 320 d Touring -01
                            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Valitsisitteko renkaat niiden painon perusteella? Jos nyt puhutaan ei-halpapaskoista joilla näppärästi tuhoaa ajamisen ilon.

                              Ainahan voi pitäytyä vakiokokoisessa vanteessa ja renkaassa , ja hankkia kumiksi aivan viimesen päälle laatutavaraa. Väitän että kadulla toimii edelläkuvattu yhdistelmä kokonaisuudessaan erittäin hyvin verrattuna mihin vain tuningvanne+leveä kiinakumi-yhdistelmään.


                              Originally posted by Smistik View Post
                              Osittain OT: En nyt painoa ole mitannut, mutta omat replica m3 vanteet 235/40r18 LinLongeilla vrt. 225/45r17 kuluneet nastarenkaat -> talvirenkailla kulutus 0,5-1 l pienempi. Tuo kesärengas-setti on huomattavasti painavempi. Talvivanne on kans m3 vanne, mutta en ole varma onko aito. Ainakin huomattavasti kevyempi vanne.
                              Pyörän ominaisuuksista sen paino ei ole niitä suurimpia kulutukseen vaikuttavia tekijöitä.
                              Sama pätee renkaaseen.
                              Last edited by petrolhead; 19-05-2009, 20:32.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎