Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säädettävä bensanpaineensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Kuopio

    Säädettävä bensanpaineensäädin

    Ostin kyseisen kapistuksen ja teinkö jotain väärin vai mikä lie kun rupeaa kiristämään säätöä niin säädin alkaa tykyttää hulluna, koko kone tärrää ja paineet ei nouse mihinkään? Enkö vaan osaa vai liekkö säädin sitten paskana.

    Ja vanha säädin ei ilmeisesti haittaa mitään vaikka jääkin paikoilleen, vai?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16422
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Noppe View Post
    Ostin kyseisen kapistuksen ja teinkö jotain väärin vai mikä lie kun rupeaa kiristämään säätöä niin säädin alkaa tykyttää hulluna, koko kone tärrää ja paineet ei nouse mihinkään? Enkö vaan osaa vai liekkö säädin sitten paskana.

    Ja vanha säädin ei ilmeisesti haittaa mitään vaikka jääkin paikoilleen, vai?
    Ruiskukone ilmeisesti ? Miksi painetta pitää nostaa ja minkä verran eli sullahan on tietysti painemittari pelissä mukana ?

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 535
      • Kuopio

      #3
      Ruisku on (m20b25). Vanha säädin rupesi vuotamaan kun räpelsin kannen kanssa ja löyty vaan pienemmällä paineella oleva bolt-on säädin (b20). Eli sen puol baaria pitäs ainaki saaha ylöspäin...

      Ja painemittari löytyy

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        #4
        Mihinkä väliin sen uuden työnsit?
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Kuopio

          #5
          Paluupuolelle tökkäsin?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16422
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Noppe View Post
            Paluupuolelle tökkäsin?
            Oikein. Onko asennuksesta kuvaa ?

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Kuopio

              #7
              Enpä älynnyt kuvaa ottaa, mutta ei siinä nyt kovin ihmeellisiä ole, tulipeltiin laitoin kiinnikkeen mihin ruuvasin säätimen kiinni. Unohtu mainita, että säädinhän on käytetty eli voi olla myös paskana vaikka ehjänä myytiin.

              Mietityttää vaan tuo, että miksi kalvo rupeaa hakkaamaan kun painetta yrittää nostaa. Mikähän sen voi aiheuttaa?

              Comment

              • 1502
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 238
                • Ylöjärvi

                #8
                Itellä kävi niin kun laitoin letkut väärinpäin, siis oli paluupuolella mutta säätimessä väärin.

                Comment

                • Noppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 535
                  • Kuopio

                  #9
                  No niinhän tuo näky olevan kun kävin kahtomassa... Sen siitä saa kun kiireessä höseltää.

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

                    #10
                    Noniin, taas ehkä tyhmä kysymys, mutta vielä tyhmempää olisi jättää kysymyttää..

                    Eli tarkoituksena olisi tuosta signaturen cäbistä nostaa hieman bensanpaineita. Nythän autossa on M3 suuttimet ja tankissa RE85:ttä, joten liittyy olennaisesti tuohon. Vakio paineet näissä taitaa olla 3,5 bar?

                    Eli kysymys kuuluu, jos ostan vaikka tommosen "universaalin" bensanpaineensäätimen, niin miten tuo nyt pitää tuonne asentaa? Näissähän on bensakiskon päässä tuo vakio bensanpaineen säädin, joten mikä sen rooli on jatkossa? Olenko käsittänyt oikein, että se jätetään kuitenkin paikalleen? Entä laitetaanko tuo paluupuolelle nyt ja siis niinku miten?

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Laitat ton uuden paineensäätimen vaan vanhan säätimen jälkeen, eli paluuletkuun. Siten, että bensa tulee vanhalta säätimeltä tuohon mittarin vastapuolella olevaan liitäntään, ja lähtee tankkiin tuosta alapäästä.

                      Vanha säädin laskee sit alemmalla paineella läpi tavaran, mutta uusi säädin nostaa paineen halutulle tasolle.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        #12
                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Laitat ton uuden paineensäätimen vaan vanhan säätimen jälkeen, eli paluuletkuun. Siten, että bensa tulee vanhalta säätimeltä tuohon mittarin vastapuolella olevaan liitäntään, ja lähtee tankkiin tuosta alapäästä.

                        Vanha säädin laskee sit alemmalla paineella läpi tavaran, mutta uusi säädin nostaa paineen halutulle tasolle.
                        Voisitko vielä selittää, miten nämä kaksi käytännössä sitten toimivat yhteen? En nyt oikein ymmärrä tätä asiaa.. Jos vakio säädin pitää paineet 3,5barissa ja laitan toisen paineensäätimen siis paluulinjaan tuon nykyisen perään, niin miten paluulinjan painetta säätämällä saadaan tuo paine nousemaan? :think Ymmärtäisin, jos vanha napattaisiin välistä vain pois ja katottais uuden mittarista, että "jahas 4bar, hyvä", mutta nyt ei kyllä leikkaa...

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by kmn View Post
                          Noniin, taas ehkä tyhmä kysymys, mutta vielä tyhmempää olisi jättää kysymyttää..

                          Eli tarkoituksena olisi tuosta signaturen cäbistä nostaa hieman bensanpaineita. Nythän autossa on M3 suuttimet ja tankissa RE85:ttä, joten liittyy olennaisesti tuohon. Vakio paineet näissä taitaa olla 3,5 bar?

                          Eli kysymys kuuluu, jos ostan vaikka tommosen "universaalin" bensanpaineensäätimen, niin miten tuo nyt pitää tuonne asentaa? Näissähän on bensakiskon päässä tuo vakio bensanpaineen säädin, joten mikä sen rooli on jatkossa? Olenko käsittänyt oikein, että se jätetään kuitenkin paikalleen? Entä laitetaanko tuo paluupuolelle nyt ja siis niinku miten?


                          Tämä pultataan alkuperäisen säätimen tilalle.

                          Silloin voidaan hyödyntää uuden säätimen koko skaala.

                          Tosin siihen ei sinällään ole useinkaan tarvetta koska harvoimpa sitä peruspainette halutaan pienentää ja säätimet voidaan laittaa peräkkäin.

                          EDIT: tuohan ei nyt välttämättä käy m50 koneen kiskoon.
                          Last edited by Rocla; 08-08-2012, 18:19.
                          Olli.

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            #14
                            Jep, eli nyt alkaa leikkaamaan.. Jos uudessa säätimessä on myös tuollainen joku nippa/liitin alipaineletkua varten, niin tarvitseekos sille sitten tehdä mitään, esim tulpata? Alipaineletku käsittääkseni siis pidetään kiinni vanhassa säätimessä kuitenkin? :think

                            Nää voi olla nyt jotain ihan perusjuttuja, mutta siis mä olen muusikko, enkä mikään automekaanikko.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              #15
                              Originally posted by kmn View Post
                              Jos uudessa säätimessä on myös tuollainen joku nippa/liitin alipaineletkua varten, niin tarvitseekos sille sitten tehdä mitään, esim tulpata? Alipaineletku käsittääkseni siis pidetään kiinni vanhassa säätimessä kuitenkin? :think
                              Myös uuteen säätimeen tarvitaan alipaine. Käy muuten raakasti rikkaalla tyhjäkäynnillä ja kevyellä kuormalla.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎