poispois
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Iskarikyselyä!
Collapse
X
-
Originally posted by toNmbbA View PostHey.! Sellaista ajattelin kysellä et käyköhän e30 325 iskarit (51mm) --> e36 320? jos ei mitä eroavaisuuksia niissä on et onko mitenkään mahdollista saada käymään vai kannattaako unohtaa kokonaan? :think vai onko muita malleja mistä voisi saada käymään esim e34, e39, e28?
Ja siis etuiskareitahan ollaan sovittamassa....Olli.
-
-
Miksi ohjeiden mukaan irroitetaan koko Guide support?
Kun takaiskarit vaihtaa, niin miksi ohjeissa irroitetaan aina tuo Guide support (mutterit 14 ja osat 8-10)
http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=33&fg=45
eikä vain yksinkertaisesti mutteri 11? Miksi ei vain irroita tuota yhtä mutteria ja tiputa iskaria alas?
Kyseessä e36 touring2005 530d(A) touring
ex: 1998 325tds touring
Comment
-
-
Originally posted by kalyytik View PostKun takaiskarit vaihtaa, niin miksi ohjeissa irroitetaan aina tuo Guide support (mutterit 14 ja osat 8-10)
http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=33&fg=45
eikä vain yksinkertaisesti mutteri 11? Miksi ei vain irroita tuota yhtä mutteria ja tiputa iskaria alas?
Kyseessä e36 touring"Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Comment
-
-
Takaiskarit vaihdettu
Originally posted by jopeh View PostSitä mutteria ei saa auki ilman, että pitää iskarin varresta kiinni. Usko pois, kaikkein helpointa on irroittaa ne kaksi mutteria, jotka pitävät yläpään joustinkumin kiinni korissa.
Semmonen vinkki vielä, että sen kumisuojuksen (osa 12, http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/t/1.png) saa takaisin paikoilleen "helposti" kun kääntää sen ensin nurinpäin ja "rullaa" sen kumin sitten puslan päälle.2005 530d(A) touring
ex: 1998 325tds touring
Comment
-
-
Onko tuo etuiskarin välys asiaankuuluva?
1998 325tds:ään tuli uudet Sachsin iskarit alle. Ammattiasentaja laittoi alle asiantuntevassa liikkeessä. Osat ostin Fixukselta ja tarkistin osien yhteensopivuuden myös Sachsin online-katalogista. Nyt etupäässä kolisee silloin, kun jommalta kummalta pyörältä lähtee kuorma pois. Eli jos ajaa ylöspäin nousevaan töyssyy, niin ei kolahda, mutta jos ajaa putoavaan töyssyyn (kuoppaan), niin kolahtaa. Sama tapahtuu kummallakin puolella ja tämä alkoi iskarinvaihdon jälkeen. Otin pyörän pois ja vilkaisin iskarin männänvartta yläreunasta. Onko tuo välys asiaankuuluva tuossa kuvassa? http://picasaweb.google.fi/kalle.lyy...73355047388674. Vai onko jotain osia jäänyt välistä tai eikö varren mutteria ole vedetty loppuun saakka kiinni?2005 530d(A) touring
ex: 1998 325tds touring
Comment
-
-
Pulttipyssyä?
Originally posted by JJT View PostKokeile kiristää se mutteri kiinni. Ei pitäis olla välystä tuossa.
Kyseinen bemariliike sanoi, että voivat kyllä ajaa pulttipyssyllä mutterit kireemmälle, mutta eivät usko sen auttavan. Pitää kuulemma vaihtaa muita osia. Tuosta vaan tuli se mieleen, että onkohan ne alunperinkin kiristäny sen mutterin vain pulttipyssyllä ajamalla. Mun ymmärtääkseni se pitäisi kiristää niin, että pitää siitä kuusiopäästä kiinni jollain työkalulla ja sit se mutteri avaimella 64Nm:iin. Nyt se on vaan paljon vaikeempaa kun ne iskarit on jo siellä alla. Oliskohan jotain semmosta lenkkiavainta olemassa jossa olis niin paljon off-settiä, että sillä pääsis kiristään ja samalla pitämään kiinni varresta siitä keskeltä...2005 530d(A) touring
ex: 1998 325tds touring
Comment
-
-
Originally posted by kalyytik View PostKun ajaa pienestä töyssystä, niin se iskarin männänvarren yläpää liikkuu puoli senttiä ylös ja alas koriin nähden. Tuntuu tosiaan siltä, että männänvarsia ei vaan ole kiinnitetty kunnolla.
Kyseinen bemariliike sanoi, että voivat kyllä ajaa pulttipyssyllä mutterit kireemmälle, mutta eivät usko sen auttavan. Pitää kuulemma vaihtaa muita osia. Tuosta vaan tuli se mieleen, että onkohan ne alunperinkin kiristäny sen mutterin vain pulttipyssyllä ajamalla. Mun ymmärtääkseni se pitäisi kiristää niin, että pitää siitä kuusiopäästä kiinni jollain työkalulla ja sit se mutteri avaimella 64Nm:iin. Nyt se on vaan paljon vaikeempaa kun ne iskarit on jo siellä alla. Oliskohan jotain semmosta lenkkiavainta olemassa jossa olis niin paljon off-settiä, että sillä pääsis kiristään ja samalla pitämään kiinni varresta siitä keskeltä...Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Kyllä sen pulttipyssyllä saa kireälle.
Biltemalta löytyy työkalusarja iskarin kiristämiseen. Taitaa maksaa joku 9€ ja siihen kuuluu 17 ja 19mm pitkät hylsyt ja sekä niiden sisään laitettavat työkalut, joilla saa iskarin pidettyä kiinni."Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Comment
-
Comment