Tuli mieleen että alustan puslia, tukivarsia jne. vaihtaessa mitkä osat tulee kiristää vasta auton ollessa omalla painollaan maata vasten tai muuta tehdä kuin että iskeä paikoilleen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alustan osien asennus ja niiden kiristäminen
Collapse
X
-
Joskus olen nähnyt ohjeen että iskarin yläpää pitäisi kiristää vasta kun auto on pyörillään mutta enpä ole huomanut löystyneen. Kotimekaanikko vetää kuitenkin sen verran ylikiristystä kun rannemomentti on käytössä että vähänpä on vaaraa löysälle jäämisestä.
Originally posted by Pasi_K View Post..muuta tehdä kuin että iskeä paikoilleen?
Originally posted by M40 Power View PostKyllähän normaali kumihela pitäis aina kiristää vasta sitten, kun auto on pyörillään. Muuten se jää ns. "pänniin"/autosta saattaa tulla aika outo ajettava...Last edited by petrolhead; 03-10-2009, 08:49.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by Pasi_K View PostTuli mieleen että alustan puslia, tukivarsia jne. vaihtaessa mitkä osat tulee kiristää vasta auton ollessa omalla painollaan maata vasten tai muuta tehdä kuin että iskeä paikoilleen?
(OT: Tietysti myös auton pitkäaikainen seisottaminen pyörät ilmassa aiheuttaa ylimääräistä rasitusta oikein kiristetyille heloille joten pidempään, esim talvisäilytykseen ei autoa tulisi nostaa pukeille ainakaan kokonaan, vaan osa painosta tulisi olla auton omien jousien kannateltavana.)
Comment
-
Comment