Announcement

Collapse
No announcement yet.

740i vm 1994 etuiskarien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • balderis
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 3
    • Finland

    740i vm 1994 etuiskarien vaihto

    Iskarit edest' sökönä ja pitäisi vaihtaa mutta sitä ennen pari kysymystä:

    Onko mitään ongelmia etuiskarien vaihdossa?
    Miten helposti alapää lähtee irti napa-asetelmasta?
    Mitä hintaluokkaa on iskari ja yläpään laakeri?
    Mistä kannattaa kysellä Tampereen seudulla?
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1531
    • TaNpere

    #2
    Lyhyet ohjeet irroitukseen:

    - Irroita jarrusatula ja koiranluun yläpää
    - löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
    - Irroita etutolppa yläpäästä
    - Sitten vain painaa/taivuttaa etutolppa systeemiä sen verran että saat etutolpan lokasuojan ulkopuolelle. Vähän pyörittelee tolppaa niin se löysää navasta ja nykäisee pois

    Tod helppoa ja nopea tapa irroittaa

    Hinnat löytyy motonetin sivuilta joka on varmaan Tampereen seudun halvin paikka, ei tosin laadukkaimmat osat aina. Kl-varaosista ehkä laadukkaampia osia ja niidenkin hinnat löytyy netistä, jos ei ole niin kysymällä selviää. Saksasta halvimmalla iskarit, ihan ok tasoista kiinan iskaria.

    Nämä pätee jos kyseessä on E38

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      #3
      Originally posted by Jaska.T View Post
      - löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
      Ja vähän korroosion määrästä riippuen tää pultti ja navan reiän ympäristö saattaa olla sen verran hapessa, että alkuperäinen pehmeä pultti on aukaisun jälkeen entinen. M12*1.5 tappi ja uudet pultit eivät ole pahaksi, jos haluaa varmistella seuraavan päivän ajoja.

      Jousien puristimet saisivat myös mielellään olla jotain vähän parempaa, kuin ne halvimmat kiinarit. Eikä haittaa, vaikka niitä olisi useampikin kuin se yksi pari.
      Last edited by Erich; 25-10-2009, 19:09.
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Jaska.T View Post
        Lyhyet ohjeet irroitukseen:

        - Irroita jarrusatula ja koiranluun yläpää
        - löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
        - Irroita etutolppa yläpäästä
        - Sitten vain painaa/taivuttaa etutolppa systeemiä sen verran että saat etutolpan lokasuojan ulkopuolelle. Vähän pyörittelee tolppaa niin se löysää navasta ja nykäisee pois

        Tod helppoa ja nopea tapa irroittaa

        Hinnat löytyy motonetin sivuilta joka on varmaan Tampereen seudun halvin paikka, ei tosin laadukkaimmat osat aina. Kl-varaosista ehkä laadukkaampia osia ja niidenkin hinnat löytyy netistä, jos ei ole niin kysymällä selviää. Saksasta halvimmalla iskarit, ihan ok tasoista kiinan iskaria.

        Nämä pätee jos kyseessä on E38
        Eipä muuten ainakaan täällä ole yhdessäkään E38:sissa irronnut iskari noin "helposti". Aina on pitänyt ottaa poikittain menevä tukivarsi pois jotta napa tipahtaa tarpeeksi alas..Ei yksinkertaisesti edes tunnu järkevälle vääntää sitä lukittua puslaa vasten sitä napaa alaspäin.

        Originally posted by Erich View Post
        Ja vähän korroosion määrästä riippuen tää pultti ja navan reiän ympäristö saattaa olla sen verran hapessa, että alkuperäinen pehmeä pultti on aukaisun jälkeen entinen. M12*1.5 tappi ja uudet pultit eivät ole pahaksi, jos haluaa varmistella seuraavan päivän ajoja.

        Jousien puristimet saisivat myös mielellään olla jotain vähän parempaa, kuin ne halvimmat kiinarit. Eikä haittaa, vaikka niitä olisi useampikin kuin se yksi pari.
        Jousien puristimet saa todellakin olla mallia hyvät..Itsellä tuollaiset KING-car mitä ad:t jne myy..Otti ja "laukesi" E38:sin etujousia puristaessa..Jengat korkkasi ja paska alkoi löystymään varsin vauhdilla.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1531
          • TaNpere

          #5
          Originally posted by Janzki View Post
          Eipä muuten ainakaan täällä ole yhdessäkään E38:sissa irronnut iskari noin "helposti". Aina on pitänyt ottaa poikittain menevä tukivarsi pois jotta napa tipahtaa tarpeeksi alas..Ei yksinkertaisesti edes tunnu järkevälle vääntää sitä lukittua puslaa vasten sitä napaa alaspäin.


          Jousien puristimet saa todellakin olla mallia hyvät..Itsellä tuollaiset KING-car mitä ad:t jne myy..Otti ja "laukesi" E38:sin etujousia puristaessa..Jengat korkkasi ja paska alkoi löystymään varsin vauhdilla.

          Omissa remonteissa koskaan E38 ja E39 malleissa ei ole tarvinnut irroitella mitään tukivarsia. Nopeuttaa huomattavasti kun vähän väännättää alaspäin kun ei siinä mitää rikki mene kun vänkärin puolelta muistaa tasonsäätimen tangon irroittaa

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Jaska.T View Post
            Omissa remonteissa koskaan E38 ja E39 malleissa ei ole tarvinnut irroitella mitään tukivarsia. Nopeuttaa huomattavasti kun vähän väännättää alaspäin kun ei siinä mitää rikki mene kun vänkärin puolelta muistaa tasonsäätimen tangon irroittaa
            Ei niitä ainakaan käsin väännetä..Mutta varmasti se etummainen tukivarsi kärsii kun boori tyyppisellä kiinnityksellä on se pusla pesässään.
            Itse en kyllä moista suosittele, sen verran helppo on kuitenkin se yksi pultti enemmän avata ja säästyä tuon puslan rääkkäämiseltä.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • miq
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 352
              • Hyvinkää

              #7
              Ku vetää sen tolpan kasaan siellä paikallaan jousipuristimilla niin mahtuu ihan ok ilman väkivaltaa pois paikaltaan..
              Hullu saa olla muttei tyhmä.

              e61 530xd LCI

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎