740i vm 1994 etuiskarien vaihto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • miq
    replied
    Ku vetää sen tolpan kasaan siellä paikallaan jousipuristimilla niin mahtuu ihan ok ilman väkivaltaa pois paikaltaan..

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Jaska.T View Post
    Omissa remonteissa koskaan E38 ja E39 malleissa ei ole tarvinnut irroitella mitään tukivarsia. Nopeuttaa huomattavasti kun vähän väännättää alaspäin kun ei siinä mitää rikki mene kun vänkärin puolelta muistaa tasonsäätimen tangon irroittaa
    Ei niitä ainakaan käsin väännetä..Mutta varmasti se etummainen tukivarsi kärsii kun boori tyyppisellä kiinnityksellä on se pusla pesässään.
    Itse en kyllä moista suosittele, sen verran helppo on kuitenkin se yksi pultti enemmän avata ja säästyä tuon puslan rääkkäämiseltä.

    Leave a comment:


  • Jaska.T
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Eipä muuten ainakaan täällä ole yhdessäkään E38:sissa irronnut iskari noin "helposti". Aina on pitänyt ottaa poikittain menevä tukivarsi pois jotta napa tipahtaa tarpeeksi alas..Ei yksinkertaisesti edes tunnu järkevälle vääntää sitä lukittua puslaa vasten sitä napaa alaspäin.


    Jousien puristimet saa todellakin olla mallia hyvät..Itsellä tuollaiset KING-car mitä ad:t jne myy..Otti ja "laukesi" E38:sin etujousia puristaessa..Jengat korkkasi ja paska alkoi löystymään varsin vauhdilla.

    Omissa remonteissa koskaan E38 ja E39 malleissa ei ole tarvinnut irroitella mitään tukivarsia. Nopeuttaa huomattavasti kun vähän väännättää alaspäin kun ei siinä mitää rikki mene kun vänkärin puolelta muistaa tasonsäätimen tangon irroittaa

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by Jaska.T View Post
    Lyhyet ohjeet irroitukseen:

    - Irroita jarrusatula ja koiranluun yläpää
    - löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
    - Irroita etutolppa yläpäästä
    - Sitten vain painaa/taivuttaa etutolppa systeemiä sen verran että saat etutolpan lokasuojan ulkopuolelle. Vähän pyörittelee tolppaa niin se löysää navasta ja nykäisee pois

    Tod helppoa ja nopea tapa irroittaa

    Hinnat löytyy motonetin sivuilta joka on varmaan Tampereen seudun halvin paikka, ei tosin laadukkaimmat osat aina. Kl-varaosista ehkä laadukkaampia osia ja niidenkin hinnat löytyy netistä, jos ei ole niin kysymällä selviää. Saksasta halvimmalla iskarit, ihan ok tasoista kiinan iskaria.

    Nämä pätee jos kyseessä on E38
    Eipä muuten ainakaan täällä ole yhdessäkään E38:sissa irronnut iskari noin "helposti". Aina on pitänyt ottaa poikittain menevä tukivarsi pois jotta napa tipahtaa tarpeeksi alas..Ei yksinkertaisesti edes tunnu järkevälle vääntää sitä lukittua puslaa vasten sitä napaa alaspäin.

    Originally posted by Erich View Post
    Ja vähän korroosion määrästä riippuen tää pultti ja navan reiän ympäristö saattaa olla sen verran hapessa, että alkuperäinen pehmeä pultti on aukaisun jälkeen entinen. M12*1.5 tappi ja uudet pultit eivät ole pahaksi, jos haluaa varmistella seuraavan päivän ajoja.

    Jousien puristimet saisivat myös mielellään olla jotain vähän parempaa, kuin ne halvimmat kiinarit. Eikä haittaa, vaikka niitä olisi useampikin kuin se yksi pari.
    Jousien puristimet saa todellakin olla mallia hyvät..Itsellä tuollaiset KING-car mitä ad:t jne myy..Otti ja "laukesi" E38:sin etujousia puristaessa..Jengat korkkasi ja paska alkoi löystymään varsin vauhdilla.

    Leave a comment:


  • Erich
    replied
    Originally posted by Jaska.T View Post
    - löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
    Ja vähän korroosion määrästä riippuen tää pultti ja navan reiän ympäristö saattaa olla sen verran hapessa, että alkuperäinen pehmeä pultti on aukaisun jälkeen entinen. M12*1.5 tappi ja uudet pultit eivät ole pahaksi, jos haluaa varmistella seuraavan päivän ajoja.

    Jousien puristimet saisivat myös mielellään olla jotain vähän parempaa, kuin ne halvimmat kiinarit. Eikä haittaa, vaikka niitä olisi useampikin kuin se yksi pari.
    Last edited by Erich; 25-10-2009, 18:09.

    Leave a comment:


  • Jaska.T
    replied
    Lyhyet ohjeet irroitukseen:

    - Irroita jarrusatula ja koiranluun yläpää
    - löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
    - Irroita etutolppa yläpäästä
    - Sitten vain painaa/taivuttaa etutolppa systeemiä sen verran että saat etutolpan lokasuojan ulkopuolelle. Vähän pyörittelee tolppaa niin se löysää navasta ja nykäisee pois

    Tod helppoa ja nopea tapa irroittaa

    Hinnat löytyy motonetin sivuilta joka on varmaan Tampereen seudun halvin paikka, ei tosin laadukkaimmat osat aina. Kl-varaosista ehkä laadukkaampia osia ja niidenkin hinnat löytyy netistä, jos ei ole niin kysymällä selviää. Saksasta halvimmalla iskarit, ihan ok tasoista kiinan iskaria.

    Nämä pätee jos kyseessä on E38

    Leave a comment:


  • balderis
    started a topic 740i vm 1994 etuiskarien vaihto

    740i vm 1994 etuiskarien vaihto

    Iskarit edest' sökönä ja pitäisi vaihtaa mutta sitä ennen pari kysymystä:

    Onko mitään ongelmia etuiskarien vaihdossa?
    Miten helposti alapää lähtee irti napa-asetelmasta?
    Mitä hintaluokkaa on iskari ja yläpään laakeri?
    Mistä kannattaa kysellä Tampereen seudulla?
Working...
X