740i vm 1994 etuiskarien vaihto
Collapse
X
-
Ku vetää sen tolpan kasaan siellä paikallaan jousipuristimilla niin mahtuu ihan ok ilman väkivaltaa pois paikaltaan..
-
Originally posted by Jaska.T View PostOmissa remonteissa koskaan E38 ja E39 malleissa ei ole tarvinnut irroitella mitään tukivarsia. Nopeuttaa huomattavasti kun vähän väännättää alaspäin kun ei siinä mitää rikki mene kun vänkärin puolelta muistaa tasonsäätimen tangon irroittaa
Itse en kyllä moista suosittele, sen verran helppo on kuitenkin se yksi pultti enemmän avata ja säästyä tuon puslan rääkkäämiseltä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Janzki View PostEipä muuten ainakaan täällä ole yhdessäkään E38:sissa irronnut iskari noin "helposti". Aina on pitänyt ottaa poikittain menevä tukivarsi pois jotta napa tipahtaa tarpeeksi alas..Ei yksinkertaisesti edes tunnu järkevälle vääntää sitä lukittua puslaa vasten sitä napaa alaspäin.
Jousien puristimet saa todellakin olla mallia hyvät..Itsellä tuollaiset KING-car mitä ad:t jne myy..Otti ja "laukesi" E38:sin etujousia puristaessa..Jengat korkkasi ja paska alkoi löystymään varsin vauhdilla.
Omissa remonteissa koskaan E38 ja E39 malleissa ei ole tarvinnut irroitella mitään tukivarsia. Nopeuttaa huomattavasti kun vähän väännättää alaspäin kun ei siinä mitää rikki mene kun vänkärin puolelta muistaa tasonsäätimen tangon irroittaa
Leave a comment:
-
Originally posted by Jaska.T View PostLyhyet ohjeet irroitukseen:
- Irroita jarrusatula ja koiranluun yläpää
- löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
- Irroita etutolppa yläpäästä
- Sitten vain painaa/taivuttaa etutolppa systeemiä sen verran että saat etutolpan lokasuojan ulkopuolelle. Vähän pyörittelee tolppaa niin se löysää navasta ja nykäisee pois
Tod helppoa ja nopea tapa irroittaa
Hinnat löytyy motonetin sivuilta joka on varmaan Tampereen seudun halvin paikka, ei tosin laadukkaimmat osat aina. Kl-varaosista ehkä laadukkaampia osia ja niidenkin hinnat löytyy netistä, jos ei ole niin kysymällä selviää. Saksasta halvimmalla iskarit, ihan ok tasoista kiinan iskaria.
Nämä pätee jos kyseessä on E38
Originally posted by Erich View PostJa vähän korroosion määrästä riippuen tää pultti ja navan reiän ympäristö saattaa olla sen verran hapessa, että alkuperäinen pehmeä pultti on aukaisun jälkeen entinen. M12*1.5 tappi ja uudet pultit eivät ole pahaksi, jos haluaa varmistella seuraavan päivän ajoja.
Jousien puristimet saisivat myös mielellään olla jotain vähän parempaa, kuin ne halvimmat kiinarit. Eikä haittaa, vaikka niitä olisi useampikin kuin se yksi pari.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jaska.T View Post- löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
Jousien puristimet saisivat myös mielellään olla jotain vähän parempaa, kuin ne halvimmat kiinarit. Eikä haittaa, vaikka niitä olisi useampikin kuin se yksi pari.Last edited by Erich; 25-10-2009, 18:09.
Leave a comment:
-
Lyhyet ohjeet irroitukseen:
- Irroita jarrusatula ja koiranluun yläpää
- löysää iskari etunavasta pitkittäin olevasta pultista
- Irroita etutolppa yläpäästä
- Sitten vain painaa/taivuttaa etutolppa systeemiä sen verran että saat etutolpan lokasuojan ulkopuolelle. Vähän pyörittelee tolppaa niin se löysää navasta ja nykäisee pois
Tod helppoa ja nopea tapa irroittaa
Hinnat löytyy motonetin sivuilta joka on varmaan Tampereen seudun halvin paikka, ei tosin laadukkaimmat osat aina. Kl-varaosista ehkä laadukkaampia osia ja niidenkin hinnat löytyy netistä, jos ei ole niin kysymällä selviää. Saksasta halvimmalla iskarit, ihan ok tasoista kiinan iskaria.
Nämä pätee jos kyseessä on E38
Leave a comment:
-
740i vm 1994 etuiskarien vaihto
Iskarit edest' sökönä ja pitäisi vaihtaa mutta sitä ennen pari kysymystä:
Onko mitään ongelmia etuiskarien vaihdossa?
Miten helposti alapää lähtee irti napa-asetelmasta?
Mitä hintaluokkaa on iskari ja yläpään laakeri?
Mistä kannattaa kysellä Tampereen seudulla?Tags: None
Leave a comment: