Silloinhan myyjä esittää mielellään kuitin vanteista jotka ovat puolet auton arvosta eikä tarvitse tunkkailla mitään?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten erottaa aidot M-vanteet replikoista
Collapse
X
-
Originally posted by JTP View PostKyllä nuo vahvasti näyttäisi aidoilta Double Spoke 135 vanteilta. Itellä on just samanlaiset kesävanteina, ja talvivanteina on vastaavat replicat. Replican ja aidon erottaa päältäpäin helpoiten siitä, että aidoissa on oikeat tuplapuolat, kun taas replikoiden puolissa on vaan sellainen ura puolissa...
Analyysisi aidoista ja replicoista on väärä; mallit, jotka sekoitat on kuvassa olleet M-Sport sarjan vanteet => M135 (18" E46 8" ET47 + 8,5" ET50 / 18" E60 ET20) ja E60 M5 vanteet eli M 166 (aidot 19" 8,5" ET12 ja 9,5" ET28). Löytyy myös 166 vanteet M6:seen, jossa etuvanne sama ja takavanne ET17.
M135 vanteissa (oikeissa ja replicoissa) on mainitsemasi tuplapuolat ja M5 vanteissa (oikeissa ja replicoissa) on mainitsemasi ura ja niistä on kopioita koossa 17"-19".Last edited by coupe e46; 04-02-2010, 19:22.
Comment
-
-
Onko style 66 vannetta tehty replicana? http://www.bmwtips.com/tipsntricks/w..._wheel_066.jpg Ainakin kaikki jotka ko. vannetta myyvät sanovat niiden olevan aidot.
Paljonko sitten on eroa painossa samanlaisten alkuperäisten ja replicoiden välillä?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by sasu` View PostMitä eroa sitten noissa vanteissa on jos ulkonäöllisesti ei mitään? Materiaali? Taotut/takomattomat? Paino?
Materiaaliltaan ja valmistustekniikaltaan ero on eri galaksissa. Eli orggis 135 M-vanne on lujin/kovin vanne mitä maa päällään kantaa. Eli se on jopa niin kova että mikäli siihen on joku pikku vekin saanut ajettua, on täydellinen oikaisu lähes mahdoton. Eli palautuu vielä 5cm:n ylivedosta joka on jo monta tonnia ja takominen on aivan kuin kirkonkelloa koputtelisi.
Kaikki BBS:t, OZ:it ja muut premiumvanteet ovat kuin purukumia verrattuna tähän.
Niin....ja vastaava replica oikenee pikkuisen nylon/kovakumivasaraa näyttämällä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostPääosn nuo M-sport 135 vanteet ovat replicoina niitä missä ei ole tuplapuolia, vaan pelkkä ura.
Materiaaliltaan ja valmistustekniikaltaan ero on eri galaksissa. Eli orggis 135 M-vanne on lujin/kovin vanne mitä maa päällään kantaa. Eli se on jopa niin kova että mikäli siihen on joku pikku vekin saanut ajettua, on täydellinen oikaisu lähes mahdoton. Eli palautuu vielä 5cm:n ylivedosta joka on jo monta tonnia ja takominen on aivan kuin kirkonkelloa koputtelisi.
Kaikki BBS:t, OZ:it ja muut premiumvanteet ovat kuin purukumia verrattuna tähän.
Niin....ja vastaava replica oikenee pikkuisen nylon/kovakumivasaraa näyttämällä.
se missä on pelkkä ura, on se sitten aito tai replica, on vanne style M166 (ja löytyy aitona autosta = M5 E60) !
vasemmalla M135 ja oikealla M166, jos ei noita erota on syytä mennä lääkäriinLast edited by coupe e46; 05-02-2010, 20:33.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostPääosn nuo M-sport 135 vanteet ovat replicoina niitä missä ei ole tuplapuolia, vaan pelkkä ura.
Materiaaliltaan ja valmistustekniikaltaan ero on eri galaksissa. Eli orggis 135 M-vanne on lujin/kovin vanne mitä maa päällään kantaa. Eli se on jopa niin kova että mikäli siihen on joku pikku vekin saanut ajettua, on täydellinen oikaisu lähes mahdoton. Eli palautuu vielä 5cm:n ylivedosta joka on jo monta tonnia ja takominen on aivan kuin kirkonkelloa koputtelisi.
Kaikki BBS:t, OZ:it ja muut premiumvanteet ovat kuin purukumia verrattuna tähän.
Niin....ja vastaava replica oikenee pikkuisen nylon/kovakumivasaraa näyttämällä.
Replicaa taas kevyesti taputtaa kumivasaralla niin se yleensä oikenee..tai halkeaa.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostEipä ole tainnut Hemi oikoa yhtiäkään BBS LM vanteita... voin sanoa että ne on vähintään yhtä kovat kuin M135 vanteet... Ei oikene millään kumilekalla ja puupalikalla... vaatii ihan 10kg lekan ja useamman iskun että saa pikku painauman oikastua.
Replicaa taas kevyesti taputtaa kumivasaralla niin se yleensä oikenee..tai halkeaa.
LM:kin on kyllä aivan purukumia verrattuna tuohon 135:een joka ei oikene edes metrin varressa olevalla 15kg:n lekalla.
Eli meillähän oikaisu tapahtuu hydraulisesti puristamalla ja milloinkaan ei ole puhti laitteista loppunut ennen kuin ensimmäiset 135:et oikaistiin.
mm.itselläni on tuollaiset orggis 135:t nyt talvivanteina ja ensimmäisen kerran yli 10-vuoteen jäi yhdestä vanteesta tuo viimenen tavoitemilli saavuttamatta pyöreydessä ja jouduttiin koko sisäkehä sorvaamaan oikoiseksi.
Ei vain mikään temppu eikä voima riittänyt kun periaatteesta en käytä lämpöä enempää kuin minkä maalipinta kestää.
Tässäkin vanne oli päivä tolkulla monta tonnia vedossa, välillä kuumaa ja kylmää, mutta niin vain loppui luonto ennen kuin tosiaan millin sisään saatiin halkaisija. Eli yli 5cm täytyi halkaisijaa puristaa yli ja siltikin palautui pari milliä alle.
Niin kuin jo todettua, vastaavia replicoita olen ihan aikuisten oikeasti oikaissut kevyesti lyijylekalla lattialla kopauttamalla.
Comment
-
Comment