Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjauspyörän vaihtaminen e9x

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mrjussi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 33
    • Oulu

    ohjauspyörän vaihtaminen e9x

    Terve asiantuntijat.

    Minkalainen operaatio olisi vaihtaa karvalakkimallin-ohjauspyörä M-sport- rattiin. Pitääkö Ratinnapeille vetää jotain johto hässäkkää, että saa radion napit toimimaan.

    Aiheuttaako airbag ongelmia? Voiko vanhasta ratista siirtää airbag uuteen rattiin? Uuden airbagin ostaminen taitaa tulla aika kalliiksi.

    Onko kukaan tehnyt kyseistä hommaa??
  • KoPe
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 251
    • Helsinki

    #2
    Siinä menee ratti ja airbag uusiksi. Jos haluat napit, ainakin omassa e90:ssa piti viiksipaketti vaihtaa, siellä on nappeihin liittyvää logiikkaa. Saattaa tarvita myös ohjelmoinnin.

    Heh, kun teetin merkkiliikkeessä ratinvaihdon niin ekalla kierroksella nappeja ei saatu toimimaan, viiksipakettia ei oltu vaihdettu. Olivat kuulemma ohjelmoineet "yötä päivää", mutta eivät saaneet toimimaan. Huoltovastaavan huokailu ja niiskuttelu oli luokkaa "Siinä saattaa mennä älyttömästi aikaa ja syy löytyä mistä tahansa johdosta tai liittimestä, ei me siihen lähdetä, se on ihan sun oma etu". No kysyin erään ystävällisen foorumilaisen kautta tehtaalta, niin siellä oli selvä retrofit -ohje ratille, jota merkkiliike ei viitsinyt kaivaa esiin. Eli viiksipaketti vaihtoon. Taitaa realoemissakin olla sama maininta viiksipaketista.

    Onneksi säätö meni auton myyneen autoliikkeen piikkiin
    KoPe
    --------
    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎