Moro!
Hetken tuossa arvoin, että olisiko tämä "ongelma" vai "tekniikka" -palstan case, mutta päädyin kuitenkin tänne Tekniikka-osastolle.
Vaimon 520iA:n alla pyörivät tuon näköiset ja kuntoiset styling 80:t, jotka oheisen kuvan mukaisesti ovat melkoisen huonossa hapessa. Joku auton edellisistä omistajista on nokkelasti päätellyt, että kyllähän nuo talvivanteina menevät. Ja kuten kuvasta näkyy, niin varmasti menevät kunnes ovat lähes pilalla.
Täällä on ollut montakin keskustelua vanteiden maalaamisesta, joten sieltä luultavasti löytyy vastaus tähänkin asiaan; arvelisin että kun kehät lasikuulapuhalletaan ja jauhemaalataan, niin niistä tulee vielä hyvät ja kestävät. Toki jos jollakulla on vinkkejä asiaan, niin mielelläni kuuntelen niitä - ei oppi ojaan kaada!
Mutta varsinainen kysymykseni liittykin tuollaisen vanteen purkamiseen ja kokoamiseen.
- Miten purkaminen pitäisi suorittaa (joo... pultit auki ja silleen...) siten, että myös kokoaminen sujuu kunnostuksen jälkeen onnistuneesti?
- Mitä pitää ymmärtää ja osata tehdä?
- Hankinko marmoritiskiltä uudet pultit? Tarvitaanko muuta?
- Pitääkö purkaminen tapahtua tietyssä järjestyksessä?
- Entä kokoaminen; missä järjestyksessä pultit kiinni ja millä momentilla?
- Mitämitämitä ;-))
Vai survonko nuo verkon painoksi ja ostan tilalle aidot kiinalaiset kromivanteet jotka voin
taas ensi keväänä upottaa järveen?
Vinkeistä ja neuvoista kiittää
Mika
Hetken tuossa arvoin, että olisiko tämä "ongelma" vai "tekniikka" -palstan case, mutta päädyin kuitenkin tänne Tekniikka-osastolle.
Vaimon 520iA:n alla pyörivät tuon näköiset ja kuntoiset styling 80:t, jotka oheisen kuvan mukaisesti ovat melkoisen huonossa hapessa. Joku auton edellisistä omistajista on nokkelasti päätellyt, että kyllähän nuo talvivanteina menevät. Ja kuten kuvasta näkyy, niin varmasti menevät kunnes ovat lähes pilalla.
Täällä on ollut montakin keskustelua vanteiden maalaamisesta, joten sieltä luultavasti löytyy vastaus tähänkin asiaan; arvelisin että kun kehät lasikuulapuhalletaan ja jauhemaalataan, niin niistä tulee vielä hyvät ja kestävät. Toki jos jollakulla on vinkkejä asiaan, niin mielelläni kuuntelen niitä - ei oppi ojaan kaada!
Mutta varsinainen kysymykseni liittykin tuollaisen vanteen purkamiseen ja kokoamiseen.
- Miten purkaminen pitäisi suorittaa (joo... pultit auki ja silleen...) siten, että myös kokoaminen sujuu kunnostuksen jälkeen onnistuneesti?
- Mitä pitää ymmärtää ja osata tehdä?
- Hankinko marmoritiskiltä uudet pultit? Tarvitaanko muuta?
- Pitääkö purkaminen tapahtua tietyssä järjestyksessä?
- Entä kokoaminen; missä järjestyksessä pultit kiinni ja millä momentilla?
- Mitämitämitä ;-))
Vai survonko nuo verkon painoksi ja ostan tilalle aidot kiinalaiset kromivanteet jotka voin
taas ensi keväänä upottaa järveen?
Vinkeistä ja neuvoista kiittää
Mika
Comment