Mitä mieltä kumpi ois parempi vai onko niin väliä???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirenkaat takavetoiselle: kitkat vai nastat??
Collapse
X
-
Jos asut Etelä-Suomessa ja ajat paljon suolattuja teitä >>nasta
lumiteillä>>kitkat
kitkarengas on ihan jees ekat 5000-8000 km, sen jälkeen liukkailla keleillä saa olla tarkkana.
Kun tulee suuria lämpötilanvaihteluita yö/päivä esim keväällä, niin nasta on aina turvallisempi.
Tietysti jos sudittelet paljon, niin nastat lentelee & kuluu alta aikayksikön.
*****************************************
kokemuksena esim viime talvelta
VW Passat kitkat
MB 200 CDI nastat
E36 318i nastatDetroitDieselandia
-
-
itse laitoin alle nastat, koska jollain tapaa luotan niihin enemmän kuin kitkoihin. Makuasia kylläkin mutta itse suosin talvella nastojaBMW F31 318dA M-Sport Edition 2017BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
Nämä ovat ikuisuuskysymyksiä, kauan ajelin nastoilla ennenkuin uskalsin kitkoja koittaa. Kitkat tietysti on hiljaisemmat, mutta jotenkin tuntuu että vetelee urissa helpommmin, riippuu tietysti pintakuvion rakenteesta/profiilista. Ainakin Michelinin Maxi-Ice oli pettymys.
Kitkarenkailla voit tietysti ajella pidemmälle kevääseen ja toimii ok puhtaalla asfaltilla. Ei tietenkään voi verrata kesärenkaaseen.
Itse taas ajelen hyvin vaihtelevissa maisemissa ,välillä pikkuteitäkin ja jos yllättävä tilanne tulee eteen, niin nasta toimii ainakin varmemmin, on sitten eri asia riittääkö seDetroitDieselandia
Comment
-
-
:arrow: :arrow: Se on kyl makuasia,kummat laittaa,mut jos ei halua kuunnella rap rap rap,niin kitkathan on tosi hiljaiset.Ittelle tulee ehdottomasti kitkat,lähtee 8 talvi!Se on totta,että kannattaa panostaa kunnon kitkoihin,eikä mihinkään korkean nopeusluokan kitkarenkaisiin,jotka on tarkoitettu keski-euroopan paljaille teille,etenkin jos haluaa pitoa!!!
Ittellä on 17`kokoluokassa q-nopeusluokka michelin maxi-ice!!!
Comment
-
-
Neljä talvea on nyt ajettu kitkoilla enkä usko että nastarenkaita tulee enää koskaan alle. Hyvin harvassa ovat sellaiset kelit, että kitkoilla on pitänyt oikein varoa. Ja silloinkin on saanut varmati varoa myös nastoilla ("pääkallokelit").
Edellistalviset renkaat tuli ajettua varsin loppuun, mutta erityisiä ongelmia ei siltikään ollut:
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Jos taasen multa kysytään, niin nastat! Itellä pari talvee ajetut Hakkapeliitta kakkoset ja hyvässä kunnossa edelleenkin (myös pito on pysynyt hyvänä).ex. E39 535i V8, E36 325i coupé
© Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni!
© No matter, try again, fail again, fail better!
Comment
-
-
Originally posted by 3BMWItse kokeilin tossa vuosi sitten kitkoja ja tuloksena meni auto lunnaiksi :roll:
Kuten joku jo kirjoittikin; etelään nastat ja sitten sinne lumisille tundroille ne kitkat!
Muista et sulla oli saksan kitkat, joilla ei tod tee mitään!! Kyllä tänne pohjolaan suunnitellut kitkat on ihan eri luokkaa!!!Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Originally posted by JanisHellOriginally posted by StargazerJos taasen multa kysytään, niin nastat! Itellä pari talvee ajetut Hakkapeliitta kakkoset ja hyvässä kunnossa edelleenkin (myös pito on pysynyt hyvänä).Ei pidä pahaa meteliä Hakkapelliitta kakkoset, tosin kyllä ne kitkat on ollu aina hiljasemmat..
-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Comment