Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abs valo pätkii ja naputtaa virrat päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 3MW
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 22

    Abs valo pätkii ja naputtaa virrat päällä

    Eli e39 528 vm.96, seisoi talven yli käyttämättömänä ja akusta oli loppunut latinki, päässyt aivan tyhjäksi. Nyt akun ladattuani pistin virrat päälle, niin ABS-valo alkaa vilkkumaan ja jostain akun lähettyviltä kuuluu naputus vilkkumisen tahtiin. Autoa en uskaltanut vielä käynnistää, ennen kuin tietää varmemmin, missä vika
    Työauto: MB 200d =D
    Käyttöauto: BMW 528i e39
    Entiset: e21 315, e30 316i, e36 316i ja e36 325i
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Akun jännite todennäköisesti niin alhainen että ei riitä pitämään edes sytysvirtoja päällä, kokeile käynistää. Jos ei taphdu mitään niin selvä homma, akku lataukseen ja jollei auta niin uusi akku.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by 3MW View Post
      Eli e39 528 vm.96, seisoi talven yli käyttämättömänä ja akusta oli loppunut latinki, päässyt aivan tyhjäksi. Nyt akun ladattuani pistin virrat päälle, niin ABS-valo alkaa vilkkumaan ja jostain akun lähettyviltä kuuluu naputus vilkkumisen tahtiin. Autoa en uskaltanut vielä käynnistää, ennen kuin tietää varmemmin, missä vika
      oliko auto kylmässä koko talven? jos näin niin suurella todennäköisyydellä akku on jäätynyt ja näinollen kaput..

      kun seisotatte autoja niin akku aina lämpöiseen tilaan säilytykseen
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • 3MW
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 22

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        oliko auto kylmässä koko talven? jos näin niin suurella todennäköisyydellä akku on jäätynyt ja näinollen kaput..

        kun seisotatte autoja niin akku aina lämpöiseen tilaan säilytykseen

        Talven seisoi kylmässä, kun tarkoitus oli viikottain autoa käyttää talvella, mutta lohkolämppäriä ei vielä autossa ole ja olikin sellainen talvi täälläpäin, että tuossa reilusti yli 20 asteen aikana ei auto viitsinyt käynnistellä. Lohkolämmitinkin oli hankinnassa, mutta työautona toimiva mersu imi kaikki varat kirjaimmellisesti hajoillessaan, joten ei tullut lämppäriä asennettua ennen pakkasia Toki omassa päässä vika oli, kun ei tullut akkua myöhemmin irroitettua, kaippa sitä herätteli koko ajan toiveita leudommasta kelistä, jota ei sitten tullutkaan ihan heti.

        Sen verran on tarkennettava, että auto tuli käynnistettyä kerran kaapeleilla, hieman lauhempana aikana, vaikka sekään ei suotavaa ole. Auto kuitenki toimi nätisti sen päivän, vaikkakin varashälytin rupesi yöllä huutamaan itsekseen, oisko sitten huonosta varauksesta johtunut? Sitten auto seisoi jälleen 3-4 viikkoa ja taas akku täysin tyhjänä, kunnes nyt ongelma ilmeni latauksen jälkeen.

        Onko mahdollista, että olisi jotain vikatiloja jäänyt päälle, että vaatisi nollauksen?
        Työauto: MB 200d =D
        Käyttöauto: BMW 528i e39
        Entiset: e21 315, e30 316i, e36 316i ja e36 325i

        Comment

        • 3MW
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 22

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Akun jännite todennäköisesti niin alhainen että ei riitä pitämään edes sytysvirtoja päällä, kokeile käynistää. Jos ei taphdu mitään niin selvä homma, akku lataukseen ja jollei auta niin uusi akku.
          Akku oli vuorokauden latauksessa, virrat kyllä näyttää vahvalta esim. valot palaa ja myös mittariston valot normaalisti. Ei mitään suurempaa tuhoa voi tapahtua mikäli nyt käynnistää auton?
          Työauto: MB 200d =D
          Käyttöauto: BMW 528i e39
          Entiset: e21 315, e30 316i, e36 316i ja e36 325i

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by 3MW View Post
            Onko mahdollista, että olisi jotain vikatiloja jäänyt päälle, että vaatisi nollauksen?
            Airbagin ja absin valo voi jäädä palamaan ja vaatia nollauksen.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2150
              • L a h t i

              #7
              Originally posted by 3MW View Post
              Akku oli vuorokauden latauksessa, virrat kyllä näyttää vahvalta esim. valot palaa ja myös mittariston valot normaalisti. Ei mitään suurempaa tuhoa voi tapahtua mikäli nyt käynnistää auton?
              Kysymys kuuluu, että miksi tapahtuisi ? Tuskin rotat ovat käyneet johtojasi laittamaan oikkariin :think

              Comment

              • 3MW
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 22

                #8
                Originally posted by -challenger- View Post
                Kysymys kuuluu, että miksi tapahtuisi ? Tuskin rotat ovat käyneet johtojasi laittamaan oikkariin :think
                Johdoissa oli kosteutta ja kun kaapeleilla pistetty viimeksi käyntiin, joitakin kauhukertomuksia olen kuullut tuon e39 kaapelikäynnistyksistä.

                Mutta asiaan, yritin käyntiin ja auto ei startannut. Naksaus kuuluu kun starttaa, mutta starttimoottori ei lähde pyörimään. Välillä kun starttasi, niin kuului pientää surinaa. Taitaa olla tosiaan akku paskana, ei auta kun ostaa uusi
                Työauto: MB 200d =D
                Käyttöauto: BMW 528i e39
                Entiset: e21 315, e30 316i, e36 316i ja e36 325i

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Tuohan on ihan selvä tapaus, akku kaupoille siitä
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎