Mitenkäs tän asian kanssa nyt on, ottaako nuo alkuperäisvanteet kiinni siihen etutolppaan/jouseen noissa coilover sarjoissa kuten noissa sarjojen lisähuomautuksissa "varoitellaan". Mulla on e46:ssa talvivanteina jotkut alkuperäset 16"x7" vanteet ja mietin että joutuuko noihin sitten laittaan levyt väliin että sopii. Kesävanteina pyörii puolestaan 8,5x19" et35 ja 225/35 kumilla, sopiikohan nuo ongelmitta? On jo niin lähellä kaarta että ulommas ei enää voi tuoda. Sarjoja joita oon miettinyt on Eibachin pro street s ja H&R Monotube. Eibach pro system oli alunperin tilauksessa mutta toimitus menee niin pitkälle että joutuu vaihtamaan suunnitelmia...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Coiloverit ja vanteen sopivuus (ET)
Collapse
X
-
Originally posted by juha77 View PostMitenkäs tän asian kanssa nyt on, ottaako nuo alkuperäisvanteet kiinni siihen etutolppaan/jouseen noissa coilover sarjoissa kuten noissa sarjojen lisähuomautuksissa "varoitellaan". Mulla on e46:ssa talvivanteina jotkut alkuperäset 16"x7" vanteet ja mietin että joutuuko noihin sitten laittaan levyt väliin että sopii. Kesävanteina pyörii puolestaan 8,5x19" et35 ja 225/35 kumilla, sopiikohan nuo ongelmitta? On jo niin lähellä kaarta että ulommas ei enää voi tuoda. Sarjoja joita oon miettinyt on Eibachin pro street s ja H&R Monotube. Eibach pro system oli alunperin tilauksessa mutta toimitus menee niin pitkälle että joutuu vaihtamaan suunnitelmia...
nuo lisähuomautukset nyt lähinnä koskee leveämpää vakio vannetta, eli eiköhän nuo molemmat sinun vanteet mene ongelmitta. riippuu tietysti talvirenkaan leveydestäkin.
-
-
Mulla oli E46 330 ci:ssä Autec Delosit, edessä 8,5"x18" ja takana 10"x18", molemmissa ET40. Renkaat edessä 225/40R18 ja takana 255/35R18. Alusta KW Variante2. Edessä piti olla 5 mm spaceri ja silti kärjistetysti sanoen ei paljon paperia enempää mahtunut vanteen sisäreunan ja etutolpan jousilautasen väliin.
Tässä valossa aloittajan etuvanteet vois mennä ilman spaceria suoraan paikalleen. Se toki riippuu vielä vanteen merkistä ja mallista ja alustasarjan etutolpan jousilautasen halkaisijasta (en muista KW:n lautasen mittaa, mutta yleensä ne löytyy valmistajan nettisivuilta).E61 525d LCI
Comment
-
-
Itsellä on Ta-technixin coilit tuosa toukassa ja vannerengas setuppi 18x8 ET40 225/40 renkailla
milla tai pari jää tolpan ja vanteen väliin tilaa
Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti
ALV 0% connection
BMW E91 330xd
Ex:
BMW F31 318dA
BMW E61 525dA LCI
BMW E36 318is coupe
BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
BMW E30 316
BMW E34 520
Comment
-
-
Mulla on Eibach Pro-Street-S sarja ja 19" 8½ ET30 menee ongelmitta. ET35 pitäis mennä kans ihan ok. Edelliset vanteet oli 19" 8½ ET 39 ja ihan vähän otti kiinni käännettäessä ääriasentoon, mutta kun laski kierroksen verran alustaa, niin vanteen reuna meni jousien kierteen väliin ja silloin pyöri ongelmitta, eli millipeliäTesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-