Kyllä ne "peltisysteemit" sinne on ihan takoituksella laitettu, älä niitä pois heitä.
Mistähän autosta on muuten kysymys :think
joo en tahalteni oo pois heittäny. mutta on jarruremontin yhteydes varmaan unohtunu toiselta puolelta ja en tiiä mistä noita vois ostaa.. e46 touringista on kyse
joo en tahalteni oo pois heittäny. mutta on jarruremontin yhteydes varmaan unohtunu toiselta puolelta ja en tiiä mistä noita vois ostaa.. e46 touringista on kyse
Olisiko tuohon autoon saatavana asennussarja jarrupaloille jossa tulee kaikki hilut mukana. Jos siellä on rakoa senverran että voi käyttää sellaista vinkumisenestolevyä niin kannattaa kokeilla jos niiden palojen selkäpuolella ei sitä "massaa" ole.
joo en tahalteni oo pois heittäny. mutta on jarruremontin yhteydes varmaan unohtunu toiselta puolelta ja en tiiä mistä noita vois ostaa.. e46 touringista on kyse
Etteivät ne jarrut nyt vinkuisi tästä syystä? Ne peltilevyt aka "kitinälevyt" estävät juuri palojen "kitinää". Joissakin japsiautoissa jos jätti nuo peltilevyt pois välistä, niin jarrut kirkuivat aika lahjakkaasti. Ainoastaan, jos paloissa oli semmoiset kumiset vaimennuspalat, niin silloin oli mahdollista jättää ne peltilevyt pois.
Olisiko tuohon autoon saatavana asennussarja jarrupaloille jossa tulee kaikki hilut mukana. Jos siellä on rakoa senverran että voi käyttää sellaista vinkumisenestolevyä niin kannattaa kokeilla jos niiden palojen selkäpuolella ei sitä "massaa" ole.
Harvemmin nuissa asennussarjoissa tulee muuta kuin välttämättömimmät nippelit, E46:n kanssa taitanee tulla pelkät "jouset". Nuita yleismallisia/leikattavia kitinälevyjä saa tuolta em. liikkeestäkin. Tarvikepaloissa harvemmin muutenkaan on tuota massaa/kitinävaimenninta takamuksessa, Bosch/TRW ja joissain tapauksissa on Mapconki paloista meiningit löytyny. Tuurissaan on silti tarvikkeiden kanssa.
Harvemmin nuissa asennussarjoissa tulee muuta kuin välttämättömimmät nippelit, E46:n kanssa taitanee tulla pelkät "jouset". Nuita yleismallisia/leikattavia kitinälevyjä saa tuolta em. liikkeestäkin. Tarvikepaloissa harvemmin muutenkaan on tuota massaa/kitinävaimenninta takamuksessa, Bosch/TRW ja joissain tapauksissa on Mapconki paloista meiningit löytyny. Tuurissaan on silti tarvikkeiden kanssa.
Etteivät ne jarrut nyt vinkuisi tästä syystä? Ne peltilevyt aka "kitinälevyt" estävät juuri palojen "kitinää". Joissakin japsiautoissa jos jätti nuo peltilevyt pois välistä, niin jarrut kirkuivat aika lahjakkaasti. Ainoastaan, jos paloissa oli semmoiset kumiset vaimennuspalat, niin silloin oli mahdollista jättää ne peltilevyt pois.
Ne tulee tuon asennussarjan mukana. Mutta ainakin taannoin Motonetin (E39) asennussarjassa ollut osa oli vääränmallinen alkuperäiseen verrattuna. Joten kannattaa vertailla siihen alkuperäiseen (ennen kuin menettää hermot asennuksessa) tai sitten ostaa merkkiliikkeestä, tuohan on alle 10 euron osa.
Itsellä on sellaiset vihreämustassa paketissa tulevat tarvikepalat e34 autossani, merkki oli kolmekirjaiminen ja kuullosti jotenkin samalta kuin EBC, muttei ollut se.
Ei saa mitenkään hiljaiseksi, on viistetty ottoreunat ja satulat on peruskorjattu 40 tkm aiemmin(eli samalla kun nuo palat autoon tulivat) ja koko ajan on vinkunut, on kasattu vuorotellet kahdella eri jarrutökötillä koko paketti ja aina vain vinkuu.
Noh, ajattelin, että eipä siinä äkkiähän nuo yhdet palat jarruttelee läpi, ostetaan sitten tilalle jotkut muut, mutta loistavaksi ominaisuudeksi noissa on osoittautunut kulutuskestävyys, eihän nuo saatanat ole juuri siitään ohentuneet vaikka nyt on vähän yli 40tkm päästelty ja oma ajotapa on jarruja kuluttava.
Ei noista kyllä ole paljoa pölyäkään irronnut johonkin muuhun verrattuna.
Itsellä on sellaiset vihreämustassa paketissa tulevat tarvikepalat e34 autossani, merkki oli kolmekirjaiminen ja kuullosti jotenkin samalta kuin EBC, muttei ollut se.
Ei saa mitenkään hiljaiseksi, on viistetty ottoreunat ja satulat on peruskorjattu 40 tkm aiemmin(eli samalla kun nuo palat autoon tulivat) ja koko ajan on vinkunut, on kasattu vuorotellet kahdella eri jarrutökötillä koko paketti ja aina vain vinkuu.
Noh, ajattelin, että eipä siinä äkkiähän nuo yhdet palat jarruttelee läpi, ostetaan sitten tilalle jotkut muut, mutta loistavaksi ominaisuudeksi noissa on osoittautunut kulutuskestävyys, eihän nuo saatanat ole juuri siitään ohentuneet vaikka nyt on vähän yli 40tkm päästelty ja oma ajotapa on jarruja kuluttava.
Ei noista kyllä ole paljoa pölyäkään irronnut johonkin muuhun verrattuna.
Eli palat vaihtoon.
Merkki vissiin ABS (All Brake Systems)?
Tuohan sen vinkumisen mun mielestä tekeekin, eli jos pala on liian kova (kulutuskestävä), vinkuu se tosi herkästi.
Orkkikset on tosi pehmeät, jarrut ottaa hyvin, ei saa vinkumaan millään, ja kuluvat "halpiksia" vähän nopeammin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment