webasto BBW46 ohjaus boksi rikki??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuubi73
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 24
    • Heinola

    webasto BBW46 ohjaus boksi rikki??

    kirjoittelin aikaisemmin jo aiheesta kun tuo webastoni lopetti toimimasta ihan yks kaks viime keväänä.

    ja nyt kun olen alkanut koittaa laittaa sitä kuntoon ni hämmennys on vallannut minut, viimeks kun kirjoittelin ni minulle ehdotettiin webaston bensapumpun tarkistusta ja sulake resetointia.

    autoni on e34 525i touring 92vm jossa on tehdas asennettu webasto.
    ja tänää kun tutkin sitä bensa pumppua,otin sulakkeetkin hetkeks pois mut en tiedä oliks siitä mitää apua,ja sit kömmin auton alle tutkimaan pumppua ja hiljaahan se oli webasto huusi kyllä mutta ei humissu sillei kun bensan palaessa mutta sit kun laitoin irto johdolla virtaa pumpun liittimiin sillein töksöttäen ni johan alkoi humisee ja pumpusta kuulumaan plots plots ääntä eli pumppu ilmeisesti toimi kun alkoi lämmittää.

    mutta kun laitoin liittimen kiinni ni ei eloa pumpussa.
    sitten tutkin minne ne pumpun johdot meni ni meni boksiin mikä on takakontin vasemmassa laidassa ja siinä liittimiin B1 ja B2

    ja kun annoin takakontin akusta virtaa liittimeen B1 sillein tökkien sekunnin välein ni taas poltti eli oiskohan tuo boksi rikki vai voiskohan siinä olla päällä joku vika tila tai vastaava tai onks sille bensa pumpulle jotain muutakin osaa mikä ohjaa sen toimintaa,vai uuden boksin osto edessä.

    vai pitääkö pumpun toimia silleinkin että siinä on jatkuva virta eli oisko pumpussa jotain vikaa??

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.



    pystyykö noin vanhasta lukemaan vikakoodeja,jostain olin joskus lukevinaa että ei pysty.

    tutkin tuota boksia sisältä päin ja en löytänyt mitää löysän näköistä liitosta.
    tutkin samalla mitä nuo sisällä olevat releet tekevän ni BENSA PUMPUN RELE ei vaikuttanut mihinkää.

    ensiks naksahti isoin rele kiinni olettaisin sen olevan HEHKUN ja sitten naksahti kiinni tuo mitä oletan olevan BENSA PUMPUN RELE
    ja hetken päästä tuo HÖYRYSTIN/TUULETUKSEN RELE mut aikasa inistessä ni lopetti sit ja koitti uudestaa ja edelleenkin B1 napaan kun laitto suoraa virtaa ni alkoi HUMISTA eli poltti

    ja sit kun painoin webaston ollessa pois päältä ni tuota vesipumpun relettä ni alkoi kyl pyörii.

    ja sit kun painoin laitimmaista relettä ni alkoi auton sisätila puhallin pyörii, se ulkoinen kaukosäädin asennettiin niin että kun vesi on tarpeeks lämmintä ni alkaa sisätila puhallin pyörii, oisko tuo nyt sit joku lämpö tunnistin rele mihin tuo kaukosäädin hässäkkä asennettiin.

    webasto toimi kyl ihan moitteettomasti viime talvena kun kaukosäädin ja sisä puhallin systeemit asennettiin kyl ihan webaston valtuutetulla asennus liikkeessä nastolassa.

    oisko mitää neuvoa tuohon enää, vai oisko uuden ohjaus yksikön vaihto edessä ennen kuin pelaa??

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.




    ei taida olla kellään vissiin mitää vinkkiä,mistä vikaa vois etsiä.no ehkä se boksi tilattava jostain ja toivoa että alkais toimimaan.
    Last edited by tuubi73; 17-08-2010, 12:12.
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Vikakoodithan tuosta ensinnä pitäisi lukea jotta vianmääritys olisi järkevää. Mikä tahansa vikatila aiheuttaa sen ettei bensapumpulle tule ohjausta. Ilmeisesti hehkutus kuitenkin toimii jos laite syttyy...
    Uutta boksia ei toki tarvitse mennä ostelemaan, avaa se ja juota releiden kiinnitykset ja kaikki vähänkään epäilyttävä uudelleen. Sitä juotostinaa ei sitten osteta halpakaupasta vaan elektroniikkaliikkeestä jotakin järkevää merkkiä, tai toki halpakaupastakin voi ostaa jos stannolia, multicorea tai vastaavaa löytyy valikoimasta (olen nykyään nähnyt liian monta aivan p...lla kiinan tinalla juotettua boksia, eivät kestä autokäytössä mitään).

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      #3
      Löyhästi liittyy aiheeseen niin jatketaan vanhaa topikkia. Eli minulta polttaa sivun 17 sähkökaavion sulakkeen F2 jatkuvasti, kokeiltiin myös 10A sulakkeella. Uskaltaako kokeilla 15A tai 20A? Ei varmaan kovin jämäkkää uskalla laittaa ettei savu nouse. Mistäköhän ko. oikosulku vois johtua. F1 näyttäis pysyvän ehjänä.

      E39 ja E91

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by Harri G View Post
        Löyhästi liittyy aiheeseen niin jatketaan vanhaa topikkia. Eli minulta polttaa sivun 17 sähkökaavion sulakkeen F2 jatkuvasti, kokeiltiin myös 10A sulakkeella. Uskaltaako kokeilla 15A tai 20A? Ei varmaan kovin jämäkkää uskalla laittaa ettei savu nouse. Mistäköhän ko. oikosulku vois johtua. F1 näyttäis pysyvän ehjänä.

        http://www.telusplanet.net/public/ga...bw46/bbw46.pdf
        Onko kyse bmw orkkis vai jälkiasennus webasta? Meneekö kellolle linjaa tai onko kelloa lainkaan? Onko se siis nimenomaan ohjausboksi joka polttaa sulakkeen? Sitten vain boksi auki eli peltikoppa pois ja yleismittarin diodialueella kyseisiin pinneihin liittyvät transistorit läpi ja nollaa näyttävä irti, jos näyttää nollaa eli oikosulkua myös irrallaan niin uutta partcolta hakemaan.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Onko kyse bmw orkkis vai jälkiasennus webasta? Meneekö kellolle linjaa tai onko kelloa lainkaan? Onko se siis nimenomaan ohjausboksi joka polttaa sulakkeen? Sitten vain boksi auki eli peltikoppa pois ja yleismittarin diodialueella kyseisiin pinneihin liittyvät transistorit läpi ja nollaa näyttävä irti, jos näyttää nollaa eli oikosulkua myös irrallaan niin uutta partcolta hakemaan.
          kyseessä on orkkis asenteinen Webasto BBW46, ja tosiaan polttaa heti F2:n kun laittaa ohjauksen päälle. huomenna voitaisiin jatkaa vian etsimistä kiertovesipumpusta ja kokeilla taas mun ehjällä boksilla..
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            Onko kyse bmw orkkis vai jälkiasennus webasta? Meneekö kellolle linjaa tai onko kelloa lainkaan? Onko se siis nimenomaan ohjausboksi joka polttaa sulakkeen? Sitten vain boksi auki eli peltikoppa pois ja yleismittarin diodialueella kyseisiin pinneihin liittyvät transistorit läpi ja nollaa näyttävä irti, jos näyttää nollaa eli oikosulkua myös irrallaan niin uutta partcolta hakemaan.
            Orkkis tosiaan on. Ja tässä siis ns. pieni ajotietokone, eli koko ylin rivi on weban nappuloita. Eihän sitä tiedä onko se tuo boksi vai mikä joka sen sulakkeen polttaa. Pitää tosiaan tänään kokeilla vielä Axumin boksilla kun ei eilen välttämättä testattu silloin kun sulake oli ehjä. Palataan asiaan illemmalla.
            E39 ja E91

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              #7
              Noniin. Testailu jatkui tänään toisella boksilla. Ei ollut vaikutusta. Kokeiltiin myös minun auton boksia Axumin autossa ja siinä se toimi normaalisti. Eli boksissa ei siis ole vika. Koetettiin oikeestaan kaikin mahdollisin tavoin vuorotellen ilman kutakin liitintä mitä tapahtui. Ainoa millä ei polttanut sulaketta oli valkoinen 8-pinninen liitin. Mitään ei siis tapahdu. Missään. Ei pyöri bensapumppu, ei polta, ei kierrätä vettä (paitsi kerran kierrätti noin 10 sekuntia ennenkuin sulake taas paloi). Niin ja kyllä se alkaa sisätilan puhallinta pyörittämään olipa lämpötila mikä tahansa, olisko webaston lämpötila-anturi kaput?

              Troubleshooting manual antaa seuraavat vaihtoehdot:
              After switch-on - no function:
              - Power supply/electrical wiring
              - Fuses (electrical)
              - Control unit
              Last edited by Harri G; 02-10-2010, 19:16.
              E39 ja E91

              Comment

              Working...
              X