Mielestäni sellaisen henkilön, joka ajaa vähän ja satunnaisesti pidempää matkaa, on järkevää ja turvallista ostaa hyvät renkaat eikä tinkiä tiellä pysymisestä...mutta tämä menee jo aika paljon eipäs-juupas -touhuksi(taas).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvinrenkaat 17" vanteille, suosituksia?
Collapse
X
-
Originally posted by LanttuMielestäni sellaisen henkilön, joka ajaa vähän ja satunnaisesti pidempää matkaa, on järkevää ja turvallista ostaa hyvät renkaat eikä tinkiä tiellä pysymisestä...mutta tämä menee jo aika paljon eipäs-juupas -touhuksi(taas).
Ja kuten totesin jo aiemmin ei minun tapauksessa ole vaihtoehtona ostaa mitään 500 - 1000 euron hintaisia talvirenkaita. Yksinkertaisesti sellaisille ei ole tarvetta eikä muutenkaan perse eikä budjetti kestä tuollaista rahanmenoa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
On varmasti keskustelussa tullut kaikille selväksi,että UUSI rengas pitää varmaankin paremmin kuin käytetty.Onpa kyseessä kitka- tai nasta-,pinoiteettu(=uusoirengas)tai jonkinlainen näiden yhdistelmä,niin jokainen rengastyyppi löytää varmasti varmasti kannattajansa.Ei mielestäni voi suoraan sanoa,että toinen rengastyyppi tai -merkki on EHDOTTOMASTI parempi kuin toinen.Tämähän riipuu paljon käyttäjän tarpeista:Etelän autoilijat ajavat paljon sulilla (suolatuilla) asfalttipinnoilla.Ilman lämpotilakin on useimmiten leudompi kuin pohjoisessa elävillä.Kova pakkanen kuitenkin heikentää kumien pitoa ja hunontaa ajomukavuutta.Pohjoisen riesana ei sitten ole suolavesiä,mutta runsaampia lumimääriä kuin etelässä.Näitä vertailukohtia voisi kaivella loputtomasti,mutta eiköhän jokainen pyri ostamaan renkaansa oman käyttötarpeensa,kukkaronsa ja tulevien ajokilometrien perusteella.Itse olen aina ollut nastarengas miehiä.Taas eräs tuttu taksisuhari,joka pyörii kaupungissa 99,99% työajoistaan ostaa joka syksy uudet kitkat.Ajelee niillä talven,ajaa ne kesällä "loppuun" ja taas syksyllä... :?
Comment
-
-
On varmasti keskustelussa tullut kaikille selväksi,että UUSI rengas pitää varmaankin paremmin kuin käytetty.Onpa kyseessä kitka- tai nasta-,pinoiteettu(=uusoirengas)tai jonkinlainen näiden yhdistelmä,niin jokainen rengastyyppi löytää varmasti varmasti kannattajansa.Ei mielestäni voi suoraan sanoa,että toinen rengastyyppi tai -merkki on EHDOTTOMASTI parempi kuin toinen.Tämähän riipuu paljon käyttäjän tarpeista:Etelän autoilijat ajavat paljon sulilla (suolatuilla) asfalttipinnoilla.Ilman lämpotilakin on useimmiten leudompi kuin pohjoisessa elävillä.Kova pakkanen kuitenkin heikentää kumien pitoa ja huonontaa ajomukavuutta.Pohjoisen riesana ei sitten ole suolavesiä,mutta runsaampia lumimääriä kuin etelässä.Näitä vertailukohtia voisi kaivella loputtomasti,mutta eiköhän jokainen pyri ostamaan renkaansa oman käyttötarpeensa,kukkaronsa ja tulevien ajokilometrien perusteella.Itse olen aina ollut nastarengas miehiä.Taas eräs tuttu taksisuhari,joka pyörii kaupungissa 99,99% työajoistaan ostaa joka syksy uudet kitkat.Ajelee niillä talven,ajaa ne kesällä "loppuun" ja taas syksyllä... :?
Comment
-
-
Voisin kommentoida hieman noihin uusiokumeihin...
Edellä mainitut Ässä ja Ekoturbo ovat tuttuja koossa 195/65/15. Sekä Ässä myös monessa muussa koossa. Kummatkin ovat siis HK2 kuvioilla ja varmasti ajavat asiansa siinä missä "kunnon" talvirenkaatkin. Ääritilanteissa uskon että kunnon rengas pelaa paremmin, mutta siinä ääritilanteessa jo kuskillakin on oma osansa.
Omien kokemusten perusteella Ässä oli hiljaisempi talvirengas. Olen ajanut myös 8000km ässän pinnatuilla 17" kesäkumeilla, ja nekin meni tehottoman auton alla aivan mainiosti
Nyt ostin täksi talveksi continental winterviking1 renkaat, saas nähdä olivatko ne sen arvoiset että kannatti investoida vai palaanko ensi talvena takasin oman kylän poikien tuotteisiin, eli Ässä renkaisiin 8)EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
No nyt on muutama viikko takana kuivalla, jäällä ja lumella Ekoturbon ympäripinnaamilla 225/45-17" Encoreilla ajettuna e39:llä.
Yhtä negatiivista asiaa lukuunottamatta erittäin positiivinen yllätys. Eli erittäin stabiilit ja suuntavakaat eikä mitään tutinoita lainkaan ainakaan 180kmh nopeuksiin asti. Nastapito käsittämättömän hyvä mutta tälle on ehkä selitys siinä että "piikki" on selkeästi korkeammalla kuin esim.vastaavassa hakkiksessa. voi olla että vanhemmiten nastat ovat tästä syystä tiessään. Tämä jää nähtäväksi.
Pitokyvyssä peilijäällä pärjää siis hyvin että perstuntumalla ei ole mitään selkeää eroa vastaavaan hkpl 2:een. Hieman terävämpi kuin hakkis, mutta tämä selittynee misukan kesärungoilla. Eli toimii talvrenkaana niin hyvin että ohittelua jäisillä pikateillä tulee, eli "luotto" on ok. Mutta sitten...se ÄÄNI.
Eli ei niin hyvää ettei jotain huonoakin ja nyt puhutaan superlatiiveillä: Meluisin rengas millä olen milloinkaan ajanut. Desibeleillä mitattuna ei varmaankaan, mutta varsinkin tietyillä nopeuksilla ja lämpötiloissa meteli on infernaalinen. Kovemmalla pakkasella ääni selkeästi vaimenee. Muuten toimii niin hyvin että pidänkin nämä väliaikaisi tarkoitetut kummit koko talven ja sijoitan 18" hakkiksista säästyneet "juurot" 19" kesäkiekkoihin. Suosittelenko muille? Jaa... jos rengasmelu saa käämit kärähtämään niin en tietenkään halvasta hinnastaan huolimattakaan. Jos taas melu ei jo ennestään tinnittäviä korvia(kuten minulla) riko niin ehdottomasti suosittelen. Näissäkin on varmasti yksilöitä, mutta käytös on hyvin saman suuntainen kuin aiemmissakin encoreissani. Ääni ei.
Minkälaiset kokemukset nimim:Myrtsillä?
Comment
-
-
ostin sitten hakkapeliitta 2:set tässä 225/45/17 koossa, ja täytyy kyllä sanoa että olen erittäin tyytyväinen. Mitenkään hirveän objektiivisesti en pysty arvioimaan koska aikaisemmissa autoissa on ollut loppuunkuluneita saksantuontikitkoja tai vuosia vanhoja nastarenkaita, mutta varsinkin niihin verrattuna hakkapeliitat ovat tietysti ihan ällistyttävän hyvät ja melutaso on hyvin matala nastarenkaaksi.
Comment
-
-
Renkaat ovat todella halpa _henkivakuutus_, eli eipä kannata säästää niitä rahoja väärässä kohtaa.
Monesti näkee, että autoon on laitettu paljonkin rahaa, jopa alustaan. Mutta nämä rahat lennätetään taivaan tuuliin, joillakin EkoUrpo renkaalla.
Oli tässä viikolla kaverin Volvon kyydissä, jossa oli jotkut uudet uusirenkaat. Kokemus oli luokkaa järkyttävä. Normaalisti renkaat toimivat ihan ok, mutta kun tuli äkkijarrutus, kumit joustavat aivan sikana ja auto kampesi poikittain.
Tämä johtui nimeen omaan siitä, että renkaan runkot väsyvät ajan saatossa. Kaveri vatkasi autoa suoralla tiellä ja meno oli aivan kauheaa...
Comment
-
-
Nyt on pakko osallistua kun on jo niin hyvät keskustelut uusiorenkaista.
Tällä hetkellä on alle ekoUrpot ja on kyllä aivan syvältä. Viime talven niillä jo ajelin,olivat silloin "uudet" renkaat ja meno oli kyllä välillä ankaria peliliikkeitä vaativaa. Nyt toinen talvi alla ja mietin vakavasti ostaako uudet KUNNON renkaat..Meluakin löytyy, joten summa summarum: Jos on yhtään rahaa/haluaa halvan henkivakuutuksen, OSTAA KUNNON RENKAAT.e39 530d, e61 525d
ex. e39 525 tds
ex. bmw 320
Comment
-
-
Nämä tertsusen "pelot/skitsot" lähentelevät jo naurettavuuden rajoja. Ymmärrän tuon stereotypian "pinnatuista" renkaista ja näiden urbaanilegendojen sitkeän elämisen siksi että se on kaikkien muiden rengasmaahantuojien etu. Jos asiaa tiedustelee liikkeestä jonka valikoimissa ei ole uusiorengasta, on mielipiteet jopa täysin absurdeja.
Sanottakoon nyt sen verran, että mikäli tästä maasta löytyy ajokäytökseltään tms.ominaisuuksiltaan tertsusen kuvailemia renkaita, EU pitää kyllä huolen siitä että ne on ne viimeiset valmistetut ja myydyt kumit. Itsensä voi toki tehdä naurettavaksi omalla taikauskollaan ja huuhaan kierrättämisellään monella muullakin lailla. Voin tertsuselle luvata että ainakaan minun michelin runkoisiin encoreihin ei mikään haltiatonttu ei ole päässyt taikomaan mitään kuvailusi kaltaisia ominaisuuksia sillä että siihen on paistettu muutama milli pintaa lisää. Pintakumiseos, kuvio ja nastoitus vaikuttavat toki ääneen, mutta varsinaiset rengasominaisuudet ovat sen runko-ominaisuuksia, eikä ne ole muuttuneet miksikään. Kannattaa muistaa että laadukas talviuusio päihittää keskimääräisesti ominaisuuksillaan jo talven ajetut "ensiöt".
Nämä uuden karheat encoret päihittävät jo mennen tullen 1 1/2talvea ajetut vastaavat hakkikset kaikessa muussa paitsi tietenkin melussa. Niin loistavat renkaat kuin ovatkin. Uskomuksille ja taikauskolle en voi mitään, mutta herra kokeilee ensiksi ja vasta sitten lausuu syväanalyysin.
Comment
-
-
Oikeastaan sen verran nämä Vianorin ja Euromasterin puhemiehien jutut nyt jäi häiritsemään että selvitetäämpä nyt sitten mitä näiden kahden edellisen jutun taustalla oikein on. Eli nimim:ojanhen kanssa voisin tehdä joku päivä ensi viikolla "treffit" mansessa ja katsotaan niitä sinun Urpojasi hieman, mikä niissä oikein mättää. Tertsunen voi laittaa vaikka YV:llä Volvokaverisi puhelinnumeron tai mitä vaan jolla yhteyden otto onnistuu jotta taustat saadaan oikeasti selviettyä mistä tässä on kysymys.
Comment
-
-
Kokemusten valossa en kyllä enää ikinä osta uudelleen pinnoitettuja talvirenkaita. Joskus aikanaan säästömielessä uusiorenkaita tuli harrastettua. Kavereillakin näitä oli, kun yhteen väliin pinnattuja sai paikkakunnalta todella edullisesti.
Heti ensimmäiseksi on todettava että ei se mitään säästöä ollut. Renkaat oli nastoituksen puolesta loppu ekan talven jälkeen. Halvemmaksi on tullut ostaa kunnon merkkirenkaat, niillä voi ajaa useamman talven.
Pinnatut renkaat ovat järkiään olleet hieman pitemmän käytön jälkeen ominaisuukisltaan ala-arvoiset. Parin kuukauden ajon jälkeen nastahukka on aina ollut pahempi kuin merkkrenkailla kolmen talven jälkeen. Tosin yhden kaverin e28:ssa nastat pysyi todella hyvin paikallaan, kun olivat niin syvällä. Ei niillä nastoilla kyllä mitään virkaa sitten ollut. Ilmeisesti pinnattujen renkaiden laatu vaihtelee melkoisesti, eikä ikinä tiedä mitä saa.
Ymmärrän kyllä, miksi joku ostaa tuhannen euron arvoiseen autoonsa pinnatut renkaat, mutta vaikeampi on nähdä miksi 30000 euron auton omistaja haluaa säätää 100-200 euroa valitsemalla pinnatut renkaat? Luulisi ettää elämä ei kaadu niin pieneen summaan.
Comment
-
Comment