Mielestäni loistavaa palvelua rengasliikkeeltä. Viestistä käy hyvin ilmi se, ettei liike tietämättömyyttään jätä jotain hommaa tekemättä vaan juuri päinvastoin. Tuollaisen asiakkaan etua ajattelevan liikkeen kanssa asioisin mielelläni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvinrenkaat 17" vanteille, suosituksia?
Collapse
X
-
En nyt ole täysin samaa mieltä.
Kyllähän se on tietysti ystävällistä kertoa mitä haittaa on asentaa tuollainen "väärän" kokoinen rengas.
Kuitenkin kun ekaa kertaa puhuin hänelle hän sanoi ettei pysty asentamaan noin kapeaa uusiorengasta vanteelle.
Rupesi vain heti kauppaamaan minulle 15" peltivanteita.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Ihan paskapuhetta...8.5"-225/45-17" ei ole mikää "vääränkokoinen" yhdistelmä. Se on kaikkien suositustoleranssien sisällä(vanteen valmistjan, renkaanvalmistajan, pinnoitusfirman sekä AKE:n mukaan hyväksytty yhdistemä). Jos tällä toleranssialueella ei ole merkitystä, niin millä on??? On totta että em.rengas on aavistuksen hankalampi "nuljauttaa" 8.5":n vanteen päälle kuin 7.5" vanteelle, mutta sinnehän se menee että heilahtaa. Tällä ei ole mitään käytännön merkitystä itse ajokäytökseen, eikä renkaan kestoiälle tai mihinkään huuhaa/mutu perusteeseen. Vanteelle vain ja LUPAAN että VNT:kin ymmärtää tilanteen absurdiuden kunhan pyörät on alla. Toisaalta avatkaapa yksikin Saksalainen Tuning lehti ja toteatte että niissähän on juma...ta kaikissa asennettu rengas ylileveälle vanteelle. tällä tarkoitan YLILEVEÄLLE joka ei täytä mitään ohjearvoja, puhumattakaan Suomen laissa määrätyistä ohjearvoista. Eli onkohan Saksalaiset vain niin tyhmiä ja rengasasioissa ymmärtämättömiä kun tämmöistä tekevät....Tuota taustaa vasten on koko "kuluttajan varoittelu" täysin absurdia.
Comment
-
-
Uskon myös jos rengas/vanne yhdistelmä on lain mukainen, ei siinä ole mitään ongelmia laittaa!!! Sano niille äijille et kietasee ne ässät sulle alle :wink:AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by FabsuUskon myös jos rengas/vanne yhdistelmä on lain mukainen, ei siinä ole mitään ongelmia laittaa!!! Sano niille äijille et kietasee ne ässät sulle alle :wink:
Äijä pisti renkaat tilaukseen, ja toivotaan että jo tällä viikolla olisi renkaat auton alla. Miten voi yhtien renkaiden osto olla näin vaikeaa :P-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Kerrohan sit niitä kokemuksia kun saat ne ässät alle. Itellä oli just harkinnassa ton kokoset ässät, mut tein kuiteskii sen perinteisen "luuseriratkaisun" ja ostin HKPL 4 koossa 195/65/15. Onpas nyt auto hienon näkönen noilla kirppuvanteilla :wink:AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Olin alkutalvesta ostamassa omaan E36 M3:een tätä kyseistä rengaskokoa 225/45¤17" Hakkapelitta 4:a.No jotenkin vannetilauksen yhteydessä rengasmyyjä sai minulle selitettyä,että sama rengas 205/50¤17" kokoisena olisi parempi vaihtoehto.Korkeampi profiili ja hieman kapeampi rengas poistaisi uraherkkyyttä (näin kyllä onkin).Mutta ongelma onkin sitten tuo aikaisemmin mainuttu rungon lepsuus,vaikka paineet hipoo jo 3: bar.Kun ajonopeus nousee joskus ohitustilanteessa yli 120:n (Saksassa tietysti näin talvella...),niin tuntuu että etupyörät etsii tienpientareelta matoja ja takapyörät tappais ne.Ehkä huono vertaus noin talvella.Suoraan sanottuna pitoa löytyy,mutta renkaat on LIIAN LÖYSÄRUNKOISET tuossa koossa.Seuraava toimenpide on vielä hieman nostaa rengaspaineita mutta raja tulee vastaan siinäkin...Eli oma tähänastinen kokemukseni ko.renkaasta ko. kokoisena,etten voi suositella kenellekkään kuin kaupunkiajeluun.Sinänsä hyvä talvirengas,kun ei voi ylittää talvinopeuksia,tai voi karata mopo käsistä.
Comment
-
-
Kokeileppa toisin päin, eli laske paineita. Omat 225/45-17" hakkis 2:set saavat aikaan juuri tuon fiiliksen jos paineet alkavat lähentelemään 3.0baria. Omassa 210 mesessä oikea paine liikkuu hieman 2.5barin molemmin puolin. Aivan uusina käytin 2.3-2.4:ää ja nyt ehtoopuolella n.2.6baria. Kokeile. Tuosta minimaalisesta profiilisuhteen muutoksesta se ei voi olla kiinni vaikka 4:nen kuulemma antaakin "löysemmän" fiiliksen kuin 2:nen joka ei kovalta tunnu sekään. Tässä on lmeisesti takana se(mutua) että kun em.kumeissa lähennellään 3baria, loppuu rungon myötääminen täysin ja homman hoitaa pehmeä=lemelloitu kulutuspinta. Tämä aikaansaa tuon "kelluvan"/ohuen ajofiiliksen joka varsinkin kovemmissa nopeuksissa toden totta muuttuu ikäväksi. Omassani tosiaan paineen lasku poisti ominaisuuden, eikä sillä ollut vaikutusta renkaiden tasaiseen kulumiseen.
Comment
-
-
Hemi: Lisäsin niihin omiin lelluviin pinnoitettuihin kumeihini (185/65R15) painetta nyt niihin arvoihin, joita käyttämälleni rengaskoolle (M+S) suositellaan ajettaessa raskaalla kuormalla. No lelluminen maantienopeuksissa loppui mutta pidossa tultiin takapakkia kuten myös melussa ja mukavuudessa. Eli renkaista tuli liian kovat. Tiedä sitte pitäskö ruveta hiljalleen laskemaan paineita kunnes sopiva kompromissi löytyy. No ens talvena sitte sellaset renkaat, ettei tarvi arpoa tai jännittää kok ajan.E61 525d LCI
Comment
-
-
Nykyiset talvirenkaat, pinnoitetut tai "ensiöt", ovat vähän helv...in tarkkoja paineistaan. Erityisesti näin on uusimpien kitkojen kohdalla, mutta koskee myös näitä nastoitettuja kitkoja kuten neloshakkista. Tässä on nyt varsinkin tänä talvena taisteltu monenkin automerkin/mallin kanssa saman ongelman edessä. Eli joko matalilla paineilla "lelluu"/soutaa tai vaihtoehtoisesti 3barin paineilla etupää "kelluu"/jyrisee/tärisee. Aikamiehet on tippa silmässä kun viimekesän tuontikiesiin ei niin helposti löytynytkään joka suhteessa loistavaa talvirengasta eikä varsinkaan ilman jatkuvaa paineiden kanssa pelaamista. Ilmaisia aterioita kun ei ole olemassa niin nyt uusimmissa talvikumeissa palvellaan enemmän lehtien testimekaniikkaa kuin oikeaa käytännön käyttömukavuutta. Rengas on AINA kompromissi ja sitä saa mitä pyytää. Sellaista yhtälöä ei ole olemassa että renkaan kaikki ominaisuudet voisivat parantua jokaisessa malliuudistuksessa joka nykyisin tapahtuu jo lähes vuoden välein.
Comment
-
-
Tuohon edelliseen "toteamaan" liittyen. Ajoin tänään ensimmäistä kertaa 225/45-17" hakkapeliitta 4:sta ja täytyy myöntää että se oli selkeä pettymys kun sitä vertaa vastaavaan Hakkapeliitta 2:een. Eli "lellu" tai kova, mutta mitään siltä väliltä ei kolmella eri paineen haarukoinnilla tuntunut löytyvän. Hermostuttavan kevyt=ohut ohjaustuntuma kun vauhdit lähenevät kesäisiä moottoritienopeuksia. Ei vetelyä eikä kakkosen hiljaisuuteen verrattuna ainakaan enään parannusta(mutta toki hiljaiset). Nastapito ehkä vähän parempi, mutta pari nastaa jo irti 6000km ajetuista renkaista! Ärsyttävä fiilis ajettaessa ja näin ollen selkeästi huonompi kuin kakkonen. Voittaa varmasti TM:n 1.7km:n testiradalla lumella ja jäällä kakkosen sekunnilla tai kahdella ja 80km/h:sta jarrutuksessa parilla metrillä. Ajofiiliksessä ja ajettavuudessa on kuitenkin menty sen verran "puihin" että itselleni en tasan varmasti nelosia ainakaan 225/45-17" kokoisena alle laita. Eli jossain vaiheessa epäilin että tuskin se nelonen nyt ainakaan huonompi on kuin kakkonen, mutta myönnän olleeni oikeassa ja VÄÄRÄSSÄ. Voi tosin olla että pienessä pakkasessa toimii paremmin(tänään +2), ja jonka aion vielä testata. Täytyy vain ihmetellä mihin tässä nykyisessä rengaskehityksessä ollaan jo menossa???
Comment
-
-
No toistan tässä mitä aiemminkin olen todennut, että ostin itselleni Continentalin Winter Wiking 1:t koossa 205/60/16, vaikka "normikoko" olisi ollut 225/55/16. Valinta oli oikea, koska sain renkaat, jotka eivät vetele, huoju, ovat suuntavakaat sekä hiljaiset (hiljaisemmat kuin alla olleet suvikumit Dunlop SP1:t). Juttelin täällä boardillakin kirjoittelevan toisen E39:n omistajan kanssa, joka ennen oli vannoutunut kitkamies. Huojuntaan kyllästyneenä hän hommasi samanlaiset renkaat, paitsi että koossa 225/55/16 ja hän pääsi kaikista huojunnoista eroon. Renkaat ovar luonnollisesti hieman äännekkäämmät kuin Nokian Q:t, mutta ei niin paljon, että se häiritsisi.
Jos siis haluaa huojumattomia, ajettavuudeltaan hyviä sekä hiljaisiakin renkaita, niin kannattaa kokeilla noita Conteja.
Edit: Piti vielä mainita, että valitsin kapeamman koon siksi, että en halunnut noin leveää (225) talvirenkaaksi. Nimittäin Mondeossa -03 oli tuo 205 kokona ja painoonsa nähden se oli mielestäni liian leveä. Loskassa se nousi "päälle" ja sivuttaisliirrossa se liiti pinnalla liikaa. E39 taas on painavampi ja mielestäni tuo koko pureutuu loskaan aivan eri tavalla. Kaverini, joka hommasi tuon 225 koon, kun tuota 205 kokoa ei saanut, vahvisti epäilyni eli rengas nousee loskan ja lumipöperön päälle helpommin.
Comment
-
Comment