Tuo on totta kunhan kuitenkin contiltakin talvirenkaana unohdetaan e39:ssä 15" vakiokoko, eli 205/65-15".
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvinrenkaat 17" vanteille, suosituksia?
Collapse
X
-
Originally posted by HemiTuo on totta kunhan kuitenkin contiltakin talvirenkaana unohdetaan e39:ssä 15" vakiokoko, eli 205/65-15".
Comment
-
-
Tänään tuli soitto rengasliikkeestä että renkaat ovat saapuneet.
No lähdin sitten samantien kohti keravaa asennuttamaan renkaita.
Kun pääsin perille rengasliikkeeseen, niin renkaita alettiin melkein heti asentamaan.
Siinä ensimmäinen rengasmies aloitti laittamaan renkaaseen ilmaan, mutta ei onnistunut.
Tuli toinen rengasmies, ei onnistunut hänkään.
Loppujen lopuksi rengasasentajia oli 4kpl, jotka kaikki koittivat saada renkaisiin ilmaa. Kukaan rengasliikkeen miehistä ei saanut renkaisiin painetta. Siinä puolentunnin asennusyrityksen jälkeen rengasliikkeen omistaja kysyi "kuka sanoi et tälläsen yhdistelmän pystyy asentamaan".
Lainaus sähköpostista jonka rengasliike minulle lähetti: "Ei ole kysymys siita ettenko saisi renkaita vanteille..."
Hetken kuluttua sama mies kysyi "miksi tälläiset renkaat piti saada?".
Sanoin että renkaat on hyvät hintaisekseen.
Siihen vittuuntunut rengasliikkeen omistaja sanoi "niin siinä käy kun on tuollainen auto"
Noin tunnin asennuksen jälkeen miehet luovuttivat.
Lähtiessä äijä vielä sanoi "kyl ne renkaat kannattaa asentaa noille vanteille" osoittaen sormilla auton alla olevia 15" peltivanteita.
Lähdin sitten ajamaan pois, kunnes kotona huomasin että yksi ac schnitzer keskiömerkki jäi rengaskoneen viereen.
Käskin heitä lähettämään postissa merkin takaisin.
Katsotaan saankohan koskaan koko keskiömerkkiä..
Tälläistä asennustaitoa ja palvelua rengasjepestä keravalta!
edit:
Ainiin.. Taisivat siinä asennuksen yhteydessä vielä tuhota yhden renkaista.
Siinä kohtaa miehet lopettivat asennuksen.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Ilma ilmeisesti pakeni renkaan ja vanteen reunasta? Vulkanoitaessa uudella kumilla myös renkaan sivureunat saattaa kantapää jäädä epätasaiseksi. (voi olla jokin muukin syy, kyseessähän on uusio rengas). Kantapääksi kutsutaan sitä osaa, joka tiivistää renkaan vanteeseen. Tällaisessa tapauksessa joudutaan käyttämään sisärengasta, mikäli kyseistä rengas sarjaa halutaan vielä hyötykäyttöön
Matalaprofiilisen renkaan sivuosa on jäykkä ja saattaa vaatia paljon painetta ja rasvaa, ennen kuin rengas pamahtaa paikalleen. Silti mikäli rengas-sarja nyt ei täyttä sutta ollut, olisi asentaminen pitänyt onnistua normaali tilanteessa.
Comment
-
-
Ilma siis karkasi renkaan kantapään ja vanteen välistä.
Kovasti miehet yrittivivät niihin ilmaa saada kaikilla keinoilla, mutta eivät vain onnistuneet.
Sitten rupesivat vittuilemaan autosta :shock:
Kannattaakohan koittaa laittaa nuo encoret alle?
Vai lopetanko pelleilyn ja hommaan 235/45/17 kitkat?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Originally posted by VNTTänään tuli soitto rengasliikkeestä että renkaat ovat saapuneet.
No lähdin sitten samantien kohti keravaa asennuttamaan renkaita.
Kun pääsin perille rengasliikkeeseen, niin renkaita alettiin melkein heti asentamaan.
Siinä ensimmäinen rengasmies aloitti laittamaan renkaaseen ilmaan, mutta ei onnistunut.
Tuli toinen rengasmies, ei onnistunut hänkään.
Loppujen lopuksi rengasasentajia oli 4kpl, jotka kaikki koittivat saada renkaisiin ilmaa. Kukaan rengasliikkeen miehistä ei saanut renkaisiin painetta. Siinä puolentunnin asennusyrityksen jälkeen rengasliikkeen omistaja kysyi "kuka sanoi et tälläsen yhdistelmän pystyy asentamaan".
Lainaus sähköpostista jonka rengasliike minulle lähetti: "Ei ole kysymys siita ettenko saisi renkaita vanteille..."
Hetken kuluttua sama mies kysyi "miksi tälläiset renkaat piti saada?".
Sanoin että renkaat on hyvät hintaisekseen.
Siihen vittuuntunut rengasliikkeen omistaja sanoi "niin siinä käy kun on tuollainen auto"
Noin tunnin asennuksen jälkeen miehet luovuttivat.
Lähtiessä äijä vielä sanoi "kyl ne renkaat kannattaa asentaa noille vanteille" osoittaen sormilla auton alla olevia 15" peltivanteita.
Lähdin sitten ajamaan pois, kunnes kotona huomasin että yksi ac schnitzer keskiömerkki jäi rengaskoneen viereen.
Käskin heitä lähettämään postissa merkin takaisin.
Katsotaan saankohan koskaan koko keskiömerkkiä..
Tälläistä asennustaitoa ja palvelua rengasjepestä keravalta!
edit:
Ainiin.. Taisivat siinä asennuksen yhteydessä vielä tuhota yhden renkaista.
Siinä kohtaa miehet lopettivat asennuksen.EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Taisi ammattitaito loppua asentajilta.
Vaikeimmat renkaat vanteelle asennettin joskus jenkkiini. Leveät ja matalat gummit.
Asennus ei onnistunut pelkällä ilmalla, vaan renkaan sisään ammuttiin paukku joka nostaa renkaan vanteelle.
Renkaan asentajan mukaan paukulla on kuitenkin vaarana että koko rengas on riekaleina kyseistä konstia kokeillessa... :lol:
Comment
-
-
Eräässä paikassa asentaja taisteli saadakseen 175/70 uusionastarenkaat 6X14 vanteelle. Kompura piti saada täyteen latinkiin nii sitte vasta onnistu laitto, ilma karkasi just tolleen renkaan ja vanteen välistä. Asentaja latasi siis kompuran täyteen sitte paino rengasta polvella vannetta vasten venttiilin kohdasta ja laitto ilmaa. :? Jos ne ei ois sulla ollu uusio renkaat nii uskoisimpa että asennus ois onnistunu.Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
mun mielestä encoret on ollu ihan hyvät renkaat ja asennettaessa ei ollut kun yhden renkaan kanssa ongelmia kun rengas ei meinanut napsahtaa paikalleen, mutta näppärä asentaja haki kuorma auto puolelta semmosen paine härvelin millä kumi pamahti paikalleen ja tuli hiton hyvä ja koko oli 225/45/17 8.5 vanteellaE30 325i e34 520i e61 530d s211 e280cdi
Comment
-
-
Uusio rengas on laadultaan ikävä kyllä aina huonompi kuin, kokonaan uusi rengas. sen ongelmat alkavat asennuksesta ja jatkuvat sen normaalia rengasta lyhyemmän käyttöiän loppuun.
Tässäkin on jo muutama kertonut miten niitä taistellaan vanteelle, ”vaikuttava” näytös laadusta ennen kuin edes rengas on käytössä. Eipä taida kuukaan kehua käyttö ominaisuuksia. Ainoa jäljelle jäävä etu on hinta, millään muulla argumentilla sitä ei tervejärkiselle myydä.
Comment
-
Comment