Originally posted by juster
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvinrenkaat 17" vanteille, suosituksia?
Collapse
X
-
Noniin sainhan minäkin vihdoin talvirenkaat alle.
Kyseessä on ekoturbo encore 2 225/45/17.
Tilasin renkaat viimeviikolla euromasterilta, ja eilen olivat saapuneet.
Kahden ensimmäisen renkaan kohdalla asennus sujui täysin ongelmitta.
Kolmannessa tuli ongelmia saada painetta renkaisiin.
Mutta ei se ollut ongelma tälle rengasliikkeelle.
Työntekijä haki kuorma-auton renkaisiin tarkoitetun "tykin" jolla pamautti renkaisiin ilmat
Renkaat tuntuu olevan erittäin hyvät hintaisekseen parin kilometrin koeajon perusteella. Mielestäni ei pidä yhtään häiritsevää ääntä.
Pidosta ei tietysti ole vielä mitään kokemuksia koska lunta ei ole maassa.
Listahinta oli 417eur asennettuna, mutta kysyin paljonko hinta on ilman auton alle asennusta. Myyjä kysyi että onko 360euroa ok, sanoin että kyllähän se kelpaa
Suosittelen kaikille odilammen euromasteria, asiallista palvelua ja edulliset hinnat.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Eli näinhän sen juuri kuuluisi mennä. Omiin 225/45-17" encoreihini olen ollut päivä päivältä tyytyväisempi, sitä mukaa kun tuo "pinnatun" renkaan imago ja omatkin markkinamiesten aikaansaamat ennakkoluulot on käyttökokemuksien myötä haihtunut. Aikaisempiin analyyseihini käsittämättömän hyvästä nastapidosta ja kovahkosta äänestä +lämpötiloissa löytyi muuten selityskin. Eli ainakin omissa encoreissa nastoitus on tehty suhteellisen pitkäksi. Kun nastoitusta vertaa ultrahiljaisiin hakkis2:iin, on nastaulkonema x3. Tämä tekee siis sen että jos keli on plussan puolella ja tie jäätän/lumeton, on "rallatus" kovemmissa vauhdeissa melkoinen(+100kmh). Jäisellä tienpinnalla ääni häviää täysin. Saas nähdä kuinka pitkäikäinen nastoitus sitten on, mutta nyt aamuisilla/peilijäisillä teillä on kuin kesällä ajelisi. Luottoa on jo selkeästi liikaakin koska kaikki muut tielläliikkujat tuntuu jäätyneillä tiepinnoilla olevan vastaantulijoita ja ohitustarvetta on jatkuvasti. Sen verran olen jo +17" talviencoren ominaisuuksien vakuuttunut että jos hintaero "uusioon" pysyy tulevaisuudessa samana, on talvisin alla jatkossakin matalat uusiot. Olkoon muut "mutuineen" mitä mieltä tahansa, siis ennenkuin kokeilevat. 18":sta toki kokeilen heti kun sitä encorelta alkaa saamaan.
Comment
-
-
Joo, olen tuota omieni korkeaa nastoitusta selvitellyt ja kysymys näyttäisi olevan normaalista nastoittajan/nastoituksen maanantaipäivästä(jota toki löytyy ihan uusioidenkin nastoituksista). Eli vastaavia nastoituksia en vielä ole muista encoreista löytänyt. Lisäksi kaveri laittoi herkemmin nastaääniin reagoivaan e46:een 16" encoret, jotka ovat myös ihan älyttömän hiljaiset. Nastoitus näissä on ihan ns.normaalipituinen. Nyt toki itse olen näihin jo ihan "sikatyytyväinen".
Comment
-
-
Onko renkaan asennuksessa käytettävät PANNAT täysin pois muodista?
En tajua jos on oikein rengasliike niin ei voi hankkia sellaisia vanteen päälle kiristettäviä pantoja jotka pitävät ilman sisällä ja rengas täyttyessää nostaa sen pannan pois. Täysin kivuton toimenpide, ei pelkoa että rengas räjähtää ja ei jätä jälkiä vanteeseen.
esim nimin 8x14 ja 195/45 yksin päälle..
tai vielä pahempi kapea kylkinen 195/60 ja tuo samainen 8" vanne..
Comment
-
Comment