Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320i vm. 91 ohjauslaite rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hussa91
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 13
    • Finland

    BMW 320i vm. 91 ohjauslaite rikki

    Bemarissa ollu nykimis ongelmia, tyhjäkäynti ongelmia, päästö ongelmia ja kaikki ratkes kun kuulin mikä on vikana...
    Ohjauslaite on hajonnu.
    Mitenkäs semmosen vaihtaminen, onko pakko ostaa uus vai voiko jotenki saada käytetyn joka sopisi?
    Kuulemma se numerosara pitäisi olla sama kun alkuperäsessä?
    Onko vinkkejä tai paljonko semmonen maksais? Uutena lähellä tonnia?
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    testasitko toisella, vai miten totesit/ todettiin että DME(ruiskun ohjainlaite) on paskana?

    Comment

    • hussa91
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 13
      • Finland

      #3
      Originally posted by Risto113 View Post
      testasitko toisella, vai miten totesit/ todettiin että DME(ruiskun ohjainlaite) on paskana?
      Autosähkömies testaili kaikennäköstä ja tämä vika ilmeni. Kyllä juuri se

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        Jos on varma että se on rikki, niin ite tekisin vaikka näin:

        Purkin päältä katsot osanumeron. Vehjes löytyy konehuoneesta, vänkärin puolelta tulipellissä olevasta luukusta.
        Sitten menet tähän osoitteeseen, sinne syötät tuon osanumeron ja sivusto kertoo missä autoissa on käytetty samaa.
        Sitten käytät tietoutta hyväksesi, ja soittelet purkaamoille, katsottuasi ensin tämän foorumin myydään-palstat läpitte...

        Comment

        • hussa91
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 13
          • Finland

          #5
          Originally posted by Risto113 View Post
          Jos on varma että se on rikki, niin ite tekisin vaikka näin:

          Purkin päältä katsot osanumeron. Vehjes löytyy konehuoneesta, vänkärin puolelta tulipellissä olevasta luukusta.
          Sitten menet tähän osoitteeseen, sinne syötät tuon osanumeron ja sivusto kertoo missä autoissa on käytetty samaa.
          Sitten käytät tietoutta hyväksesi, ja soittelet purkaamoille, katsottuasi ensin tämän foorumin myydään-palstat läpitte...
          Tosta sivusta en oikein tajunnu et mihin mää isken sen numerosarjan.
          (Bosch 0 261 200 402)

          Comment

          • hönde
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 103

            #6
            Tosta sivusta en oikein tajunnu et mihin mää isken sen numerosarjan.
            (Bosch 0 261 200 402)



            Search BMW part by partnumber


            ^^ Tuohon kohtaan isket sen numeron
            Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by hönde View Post


              Search BMW part by partnumber


              ^^ Tuohon kohtaan isket sen numeron
              Siis bmw-numero, ei bosch.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by hussa91 View Post
                Bemarissa ollu nykimis ongelmia, tyhjäkäynti ongelmia, päästö ongelmia ja kaikki ratkes kun kuulin mikä on vikana...
                Ohjauslaite on hajonnu.
                Mitenkäs semmosen vaihtaminen, onko pakko ostaa uus vai voiko jotenki saada käytetyn joka sopisi?
                Kuulemma se numerosara pitäisi olla sama kun alkuperäsessä?
                Onko vinkkejä tai paljonko semmonen maksais? Uutena lähellä tonnia?
                Kaikista samalla moottorilla olevista malleista sopii jos pinnijärjestys on sama (vaikkei osanumero täsmäisikään). wds voi tarkistaa pinnijärjestyksen eri autoille... (googleen bmw wds). Kovin paljoa uudemmista ei kannata laittaa koska joutuu poistamaan /asentamaan ajoneston. Jos ecu maksaa yli 250e kannattaa vanha korjauttaa. Käytettynä näitä pitäisi toki löytyä alkaen 100e.

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Hiukan kyllä epäilen että olisi DME sökönä..Kai tämä sähkömies testaili ihan varmasti E36:seen käypäsellä piuhalla boksia eikä millään yleisvehkeillä? Nääs aikas moni E36:ssa ilmoittaa koodia että moottorinohjauksessa vikaa vaikkei todellisuudessa ole.
                  Useinmiten tähän on syypäitä mm. "teholastut" sun muut halvalla heppoja humpuukit.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • hussa91
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 13
                    • Finland

                    #10
                    Moottorinohjain laite

                    Vaihdettiin ja se oli siinä, vika hävis.
                    Eli siis se testattiin ihan kunnon BMW testerillä ja hintakin oli sen mukainen.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎