jarru/vesi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • malli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 96
    • Jyväskylä

    jarru/vesi ongelma

    Jarrut alkaneet temppuilla. Parkista lähtiessä jarrupoljin "karhea" eikä jarrut pidä. Talvella ennen lämpenemistä eivät toimi kunnolla, tehostus puuttuu.

    Nyt löytyi jarrutehostimen alta (ilmanputsarin alla) vesilammikko. Onko ko tilassa mitään nesteen poistoon tarkoitettua reikää. Melko haastavan näköinen paikka päästä käsiksi.

    Lähinnä sadekeleillä ongelma melko harmittava. Missä vika/miten saa korjattua?

    Aihe 2.

    Tärinästä foorumilla onkin ollut aiheita, eivät vain juuri täsmää oman ongelmani kanssa. Auto menee kuin juna väleillä 0-96km/h ja 100-> . Välissä ravistaa pl.ratti. Eli koko auto täräjää ja sekös harmittaa. Renkaat tasapainotettu ja alkuperäiset vanteet alla. Renkaatkin vaihdettu...

    Auto on vm.2000 e39 530d manuaali farmari.
  • malli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 96
    • Jyväskylä

    #2
    [QUOTE=malli;2140429]Jarrut alkaneet temppuilla. Parkista lähtiessä jarrupoljin "karhea" eikä jarrut pidä. Talvella ennen lämpenemistä eivät toimi kunnolla, tehostus puuttuu.

    Nyt löytyi jarrutehostimen alta (ilmanputsarin alla) vesilammikko. Onko ko tilassa mitään nesteen poistoon tarkoitettua reikää. Melko haastavan näköinen paikka päästä käsiksi.

    Lähinnä sadekeleillä ongelma melko harmittava. Missä vika/miten saa korjattua?

    Aihe 2.

    Tärinästä foorumilla onkin ollut aiheita, eivät vain juuri täsmää oman ongelmani kanssa. Auto menee kuin juna väleillä 0-96km/h ja 100-> . Välissä ravistaa pl.ratti. Eli koko auto täräjää ja sekös harmittaa. Renkaat tasapainotettu ja alkuperäiset vanteet alla. Renkaatkin vaihdettu...

    Auto on vm.2000 e39 530d manuaali farmari.
    Last edited by malli; 22-09-2010, 09:44. Reason: kaksoiskappale, saa poistaa

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #3
      Vedenpoistoreikä tukossa ja vettä tehostimessa, tyyppivika.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Kyllä siellä laarin pohjalla on tyhjennysreikä auton keskilinjan puolella. Putsaa myös suodatinkotelolta lokarin sisään menevä tyhjennysaukko. Kasatessa varmista, että tuulilasilta valuva vesi tulee laarin päälle, eikä sinne saumaan. Se kotelon nurkka pitää asentaessa ensin ulkokulmasta ujuttaa tuulilasilta tulevan muovin alle.

        Irrota tehostimelta alipaineletku ja ime tehostin tyhjäksi (esim. iso injektioruisku + letku). Täytä isopropanolilla (esim. PA jäänesto) veden sitomiseksi ja ime uudelleen tyhjäksi. Laita lämmityspuhallin tehostimen viereen loppukuivatukseksi. Näin on muutama tehostin elvytetty täysin toimivaksi. Huonolla tuurilla sitä vettä on päässyt myös kalvon toiselle puolelle, jolloin ainut vaihtoehto on uusi tehostin.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • malli
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 96
          • Jyväskylä

          #5
          Kiitokset

          Kiitos vastauksista, nyt ei muuta kuin haalarit päälle ja hommiin.

          Vielä kun saisi tuon tärinän pois...

          Comment

          Working...
          X