Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteen ET:n suurennus??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    Vanteen ET:n suurennus??

    Elikkäs onko kukaan moista toimenpidettä teettänyt jossain sorvipajalla? Eli ET tällä hetkellä 20 ja pitäis saada n.25-27. Ja kuinka vaikuttaa vanteen kestävyyteen, kyseessä 19" BBS LM replica...
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Originally posted by alttu View Post
    Elikkäs onko kukaan moista toimenpidettä teettänyt jossain sorvipajalla? Eli ET tällä hetkellä 20 ja pitäis saada n.25-27. Ja kuinka vaikuttaa vanteen kestävyyteen, kyseessä 19" BBS LM replica...
    Jos vanteet on käsillä niin katso paljonko on ainevahvuus pultinkartionpohjan ja keskiöön tulevan pinnan välillä, voisi kuvitella että nuo replikat veistetään samasta puusta lähes kaikki:think
    M550d

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #3
      Bokkaa mielummin kaaret kun alat vanteita sorvaamaan :think
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • alttu
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 519
        • Nummela

        #4
        Originally posted by Dani View Post
        Bokkaa mielummin kaaret kun alat vanteita sorvaamaan :think

        Ja mitähän tollanen kustantaa?
        F15 30d ///M-SPORT
        Ex.
        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Originally posted by alttu View Post
          Ja mitähän tollanen kustantaa?
          Kysäseppä nimimerkiltä Robi. En usko että ihan hirveesti kuitenkaa
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            E91 kaaret on aika huono mankeloida. sisälokari ei pysy enää sen jälkeen paikallaan. suosittelen laittaan kapeammat kumit, jos nuo vanteet haluat pitää.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • riuska
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1160
              • Lahti

              #7
              Eipä täälläkään paljon tuu ääniä vanteen sorvaukseen/ohentamiseen..
              max.5mm ehkä voi ottaa...
              F30 320d
              F30 320i
              E46 320i
              E36 325i
              E30 316

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by riuska View Post
                Eipä täälläkään paljon tuu ääniä vanteen sorvaukseen/ohentamiseen..
                max.5mm ehkä voi ottaa...



                toi riippuu kyllä niin paljon vanteista. nää replicat on sen verran heikkolaatuista alumiinia, että en kyllä paljon lähtisi ohentamaan. jos siellä on yli 10mm tavaraa kartion ja laipan välissä, niin voihan siitä ehkä muutaman millin ottaa. monissa vanteissa on valmiiksi alle 10mm, niin siitä ei enää paljon 5-7mm siivuja oteta.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  #9
                  OEM/laatu vanteesta uskaltaa ottaa sen 3mm pois. Itse en ottaisi enempää....
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by jumbo View Post
                    Jos vanteet on käsillä niin katso paljonko on ainevahvuus pultinkartionpohjan ja keskiöön tulevan pinnan välillä, voisi kuvitella että nuo replikat veistetään samasta puusta lähes kaikki:think
                    Noinhan se juuri on. Mistään ei tosin saa sitä infoa paljonko aineenvahvuutta on OK ja paljonko on harakiriviritys. Jää ihan artistin vastuulle.
                    Millään muullahan sitä ETtä ei muuta jos ei rupea sitten levyn pinnasta ottamaan. Hetkinen tämä kiistelyhän käytiin jo joskus.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      E91 kaaret on aika huono mankeloida. sisälokari ei pysy enää sen jälkeen paikallaan. suosittelen laittaan kapeammat kumit, jos nuo vanteet haluat pitää.
                      On ne tähän mennessä pysynyt..pitää vaan muokata ne sisälokarit samalla niin ei mitään ongelmaa rankemmassakaan pokkauskessa. Aina e9X korisissa joutuu muotoilemaan sisäloksun uudestaan niin ettei se irvistä. Muutenhan e9X kaaret on käytännössä parhaita mankeloida muotonsa puolesta.

                      Vanteista en lähtisi sorvaamaan missään nimessä..varsinkin kun on kyse replicoista. Materiaalivahvuus on hiukan eri luokkaa kuin laatuvanteissa ja jos pultinreijän kohdalle tulee liian heikko ainevahvuus niin on aika heikossa asemassa jos onnettomuustilanteessa tutkintalautakunta toteaa onnettomuuden johtuneen pyörän irtoamisesta pultinreikien petettyä..ihan näin Worst Case Scenariona.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by Robi View Post
                        On ne tähän mennessä pysynyt..pitää vaan muokata ne sisälokarit samalla niin ei mitään ongelmaa rankemmassakaan pokkauskessa. Aina e9X korisissa joutuu muotoilemaan sisäloksun uudestaan niin ettei se irvistä. Muutenhan e9X kaaret on käytännössä parhaita mankeloida muotonsa puolesta.

                        Vanteista en lähtisi sorvaamaan missään nimessä..varsinkin kun on kyse replicoista. Materiaalivahvuus on hiukan eri luokkaa kuin laatuvanteissa ja jos pultinreijän kohdalle tulee liian heikko ainevahvuus niin on aika heikossa asemassa jos onnettomuustilanteessa tutkintalautakunta toteaa onnettomuuden johtuneen pyörän irtoamisesta pultinreikien petettyä..ihan näin Worst Case Scenariona.


                        joo hyvät kaarethan ne on varmaan mankeloida, mutta jos pokkauksen taittaa pelti peltiä vasten, niin eihän se sisälokari enää siellä välissä pysy mihin se kuuluu. jollain kuumailmapuhaltimella oot venyttänyt sitä? olis mielenkiintoista nähdä miltä sellanen näyttää. itse en ole edes viittinyt lähteä mankeloimaan E9x kaaria sen sisälokarin takia.
                        Last edited by bemu2000; 06-11-2010, 10:33.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • arska86
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 309
                          • Helsinki

                          #13
                          Entä jos vaan myisi pois nuo 5-srj:n vantet ja laittaa 3:n ET:llä olevat vanteet tilalle. Puhutaan kuitenkin 500€ vanteista ja varmasti edellisistä pääsee käytettynä eroon suht pienellä tappiolla.

                          Comment

                          • jussi_r
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1655
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Noinhan se juuri on. Mistään ei tosin saa sitä infoa paljonko aineenvahvuutta on OK ja paljonko on harakiriviritys. Jää ihan artistin vastuulle.
                            Millään muullahan sitä ETtä ei muuta jos ei rupea sitten levyn pinnasta ottamaan. Hetkinen tämä kiistelyhän käytiin jo joskus.
                            Minun mielestä on omituista, että jostain airbag-valojen ohitusohjeista saa bannia foorumilta ja samanaikaisesti sallitaan keskustelua vanteiden heikentämisestä.:think

                            Vanteiden lujuuden heikentäminen kun nyt on yksi typerimmistä asioista mitä autolleen voi tehdä. Ne valmistajat kun kuitenkin ovat todennäköisesti lujuuslaskelmansa tehneet, ja tähdänneet jo valmiiksi keveyteen ja materiaalin säästämiseen. Toki, jokin poikkeus varmaan löytyy, mutta pääsääntönä kuitenkin näin.
                            M3 Cabrio Individual
                            530d GT xDrive
                            GL420 CDI
                            ZX-12R

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 559
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              joo hyvät kaarethan ne on varmaan mankeloida, mutta jos pokkauksen taittaa pelti teltiä vasten, niin eihän se sisälokari enää siellä välissä pysy mihin se kuuluu. jollain kuumailmapuhaltimella oot venyttänyt sitä? olis mielenkiintoista nähdä miltä sellanen näyttää. itse en ole edes viittinyt lähteä mankeloimaan E9x kaaria sen sisälokarin takia.
                              Voin ottaa kuvia omasta e90 kaarista kun kerkeen robilla käymään. Niin sit näkee millaset niistä tulee.
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎