Elikkäs onko kukaan moista toimenpidettä teettänyt jossain sorvipajalla? Eli ET tällä hetkellä 20 ja pitäis saada n.25-27. Ja kuinka vaikuttaa vanteen kestävyyteen, kyseessä 19" BBS LM replica...
Vanteen ET:n suurennus??
Collapse
X
-
Jos vanteet on käsillä niin katso paljonko on ainevahvuus pultinkartionpohjan ja keskiöön tulevan pinnan välillä, voisi kuvitella että nuo replikat veistetään samasta puusta lähes kaikki:thinkOriginally posted by alttu View PostElikkäs onko kukaan moista toimenpidettä teettänyt jossain sorvipajalla? Eli ET tällä hetkellä 20 ja pitäis saada n.25-27. Ja kuinka vaikuttaa vanteen kestävyyteen, kyseessä 19" BBS LM replica...
M550d
-
Bokkaa mielummin kaaret kun alat vanteita sorvaamaan :think
Comment
-
Originally posted by Dani View PostBokkaa mielummin kaaret kun alat vanteita sorvaamaan :think
Ja mitähän tollanen kustantaa?F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
E91 kaaret on aika huono mankeloida. sisälokari ei pysy enää sen jälkeen paikallaan. suosittelen laittaan kapeammat kumit, jos nuo vanteet haluat pitää.
Comment
-
Originally posted by riuska View PostEipä täälläkään paljon tuu ääniä vanteen sorvaukseen/ohentamiseen..
max.5mm ehkä voi ottaa...
toi riippuu kyllä niin paljon vanteista. nää replicat on sen verran heikkolaatuista alumiinia, että en kyllä paljon lähtisi ohentamaan. jos siellä on yli 10mm tavaraa kartion ja laipan välissä, niin voihan siitä ehkä muutaman millin ottaa. monissa vanteissa on valmiiksi alle 10mm, niin siitä ei enää paljon 5-7mm siivuja oteta.
Comment
-
OEM/laatu vanteesta uskaltaa ottaa sen 3mm pois. Itse en ottaisi enempää....
Comment
-
Noinhan se juuri on. Mistään ei tosin saa sitä infoa paljonko aineenvahvuutta on OK ja paljonko on harakiriviritys. Jää ihan artistin vastuulle.Originally posted by jumbo View PostJos vanteet on käsillä niin katso paljonko on ainevahvuus pultinkartionpohjan ja keskiöön tulevan pinnan välillä, voisi kuvitella että nuo replikat veistetään samasta puusta lähes kaikki:think
Millään muullahan sitä ETtä ei muuta jos ei rupea sitten levyn pinnasta ottamaan. Hetkinen tämä kiistelyhän käytiin jo joskus.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
On ne tähän mennessä pysynyt..pitää vaan muokata ne sisälokarit samalla niin ei mitään ongelmaa rankemmassakaan pokkauskessa. Aina e9X korisissa joutuu muotoilemaan sisäloksun uudestaan niin ettei se irvistä. Muutenhan e9X kaaret on käytännössä parhaita mankeloida muotonsa puolesta.Originally posted by bemu2000 View PostE91 kaaret on aika huono mankeloida. sisälokari ei pysy enää sen jälkeen paikallaan. suosittelen laittaan kapeammat kumit, jos nuo vanteet haluat pitää.
Vanteista en lähtisi sorvaamaan missään nimessä..varsinkin kun on kyse replicoista. Materiaalivahvuus on hiukan eri luokkaa kuin laatuvanteissa ja jos pultinreijän kohdalle tulee liian heikko ainevahvuus niin on aika heikossa asemassa jos onnettomuustilanteessa tutkintalautakunta toteaa onnettomuuden johtuneen pyörän irtoamisesta pultinreikien petettyä..ihan näin Worst Case Scenariona.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Originally posted by Robi View PostOn ne tähän mennessä pysynyt..pitää vaan muokata ne sisälokarit samalla niin ei mitään ongelmaa rankemmassakaan pokkauskessa. Aina e9X korisissa joutuu muotoilemaan sisäloksun uudestaan niin ettei se irvistä. Muutenhan e9X kaaret on käytännössä parhaita mankeloida muotonsa puolesta.
Vanteista en lähtisi sorvaamaan missään nimessä..varsinkin kun on kyse replicoista. Materiaalivahvuus on hiukan eri luokkaa kuin laatuvanteissa ja jos pultinreijän kohdalle tulee liian heikko ainevahvuus niin on aika heikossa asemassa jos onnettomuustilanteessa tutkintalautakunta toteaa onnettomuuden johtuneen pyörän irtoamisesta pultinreikien petettyä..ihan näin Worst Case Scenariona.
joo hyvät kaarethan ne on varmaan mankeloida, mutta jos pokkauksen taittaa pelti peltiä vasten, niin eihän se sisälokari enää siellä välissä pysy mihin se kuuluu. jollain kuumailmapuhaltimella oot venyttänyt sitä? olis mielenkiintoista nähdä miltä sellanen näyttää. itse en ole edes viittinyt lähteä mankeloimaan E9x kaaria sen sisälokarin takia.Last edited by bemu2000; 06-11-2010, 10:33.
Comment
-
Minun mielestä on omituista, että jostain airbag-valojen ohitusohjeista saa bannia foorumilta ja samanaikaisesti sallitaan keskustelua vanteiden heikentämisestä.:thinkOriginally posted by petrolhead View PostNoinhan se juuri on. Mistään ei tosin saa sitä infoa paljonko aineenvahvuutta on OK ja paljonko on harakiriviritys. Jää ihan artistin vastuulle.
Millään muullahan sitä ETtä ei muuta jos ei rupea sitten levyn pinnasta ottamaan. Hetkinen tämä kiistelyhän käytiin jo joskus.
Vanteiden lujuuden heikentäminen kun nyt on yksi typerimmistä asioista mitä autolleen voi tehdä. Ne valmistajat kun kuitenkin ovat todennäköisesti lujuuslaskelmansa tehneet, ja tähdänneet jo valmiiksi keveyteen ja materiaalin säästämiseen. Toki, jokin poikkeus varmaan löytyy, mutta pääsääntönä kuitenkin näin.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
Voin ottaa kuvia omasta e90 kaarista kun kerkeen robilla käymään. Niin sit näkee millaset niistä tulee.Originally posted by bemu2000 View Postjoo hyvät kaarethan ne on varmaan mankeloida, mutta jos pokkauksen taittaa pelti teltiä vasten, niin eihän se sisälokari enää siellä välissä pysy mihin se kuuluu. jollain kuumailmapuhaltimella oot venyttänyt sitä? olis mielenkiintoista nähdä miltä sellanen näyttää. itse en ole edes viittinyt lähteä mankeloimaan E9x kaaria sen sisälokarin takia.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
Comment