Elikkäs onko kukaan moista toimenpidettä teettänyt jossain sorvipajalla? Eli ET tällä hetkellä 20 ja pitäis saada n.25-27. Ja kuinka vaikuttaa vanteen kestävyyteen, kyseessä 19" BBS LM replica...
Elikkäs onko kukaan moista toimenpidettä teettänyt jossain sorvipajalla? Eli ET tällä hetkellä 20 ja pitäis saada n.25-27. Ja kuinka vaikuttaa vanteen kestävyyteen, kyseessä 19" BBS LM replica...
Jos vanteet on käsillä niin katso paljonko on ainevahvuus pultinkartionpohjan ja keskiöön tulevan pinnan välillä, voisi kuvitella että nuo replikat veistetään samasta puusta lähes kaikki:think
E91 kaaret on aika huono mankeloida. sisälokari ei pysy enää sen jälkeen paikallaan. suosittelen laittaan kapeammat kumit, jos nuo vanteet haluat pitää.
Eipä täälläkään paljon tuu ääniä vanteen sorvaukseen/ohentamiseen..
max.5mm ehkä voi ottaa...
toi riippuu kyllä niin paljon vanteista. nää replicat on sen verran heikkolaatuista alumiinia, että en kyllä paljon lähtisi ohentamaan. jos siellä on yli 10mm tavaraa kartion ja laipan välissä, niin voihan siitä ehkä muutaman millin ottaa. monissa vanteissa on valmiiksi alle 10mm, niin siitä ei enää paljon 5-7mm siivuja oteta.
Jos vanteet on käsillä niin katso paljonko on ainevahvuus pultinkartionpohjan ja keskiöön tulevan pinnan välillä, voisi kuvitella että nuo replikat veistetään samasta puusta lähes kaikki:think
Noinhan se juuri on. Mistään ei tosin saa sitä infoa paljonko aineenvahvuutta on OK ja paljonko on harakiriviritys. Jää ihan artistin vastuulle.
Millään muullahan sitä ETtä ei muuta jos ei rupea sitten levyn pinnasta ottamaan. Hetkinen tämä kiistelyhän käytiin jo joskus.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
E91 kaaret on aika huono mankeloida. sisälokari ei pysy enää sen jälkeen paikallaan. suosittelen laittaan kapeammat kumit, jos nuo vanteet haluat pitää.
On ne tähän mennessä pysynyt..pitää vaan muokata ne sisälokarit samalla niin ei mitään ongelmaa rankemmassakaan pokkauskessa. Aina e9X korisissa joutuu muotoilemaan sisäloksun uudestaan niin ettei se irvistä. Muutenhan e9X kaaret on käytännössä parhaita mankeloida muotonsa puolesta.
Vanteista en lähtisi sorvaamaan missään nimessä..varsinkin kun on kyse replicoista. Materiaalivahvuus on hiukan eri luokkaa kuin laatuvanteissa ja jos pultinreijän kohdalle tulee liian heikko ainevahvuus niin on aika heikossa asemassa jos onnettomuustilanteessa tutkintalautakunta toteaa onnettomuuden johtuneen pyörän irtoamisesta pultinreikien petettyä..ihan näin Worst Case Scenariona.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
On ne tähän mennessä pysynyt..pitää vaan muokata ne sisälokarit samalla niin ei mitään ongelmaa rankemmassakaan pokkauskessa. Aina e9X korisissa joutuu muotoilemaan sisäloksun uudestaan niin ettei se irvistä. Muutenhan e9X kaaret on käytännössä parhaita mankeloida muotonsa puolesta.
Vanteista en lähtisi sorvaamaan missään nimessä..varsinkin kun on kyse replicoista. Materiaalivahvuus on hiukan eri luokkaa kuin laatuvanteissa ja jos pultinreijän kohdalle tulee liian heikko ainevahvuus niin on aika heikossa asemassa jos onnettomuustilanteessa tutkintalautakunta toteaa onnettomuuden johtuneen pyörän irtoamisesta pultinreikien petettyä..ihan näin Worst Case Scenariona.
joo hyvät kaarethan ne on varmaan mankeloida, mutta jos pokkauksen taittaa pelti peltiä vasten, niin eihän se sisälokari enää siellä välissä pysy mihin se kuuluu. jollain kuumailmapuhaltimella oot venyttänyt sitä? olis mielenkiintoista nähdä miltä sellanen näyttää. itse en ole edes viittinyt lähteä mankeloimaan E9x kaaria sen sisälokarin takia.
Entä jos vaan myisi pois nuo 5-srj:n vantet ja laittaa 3:n ET:llä olevat vanteet tilalle. Puhutaan kuitenkin 500€ vanteista ja varmasti edellisistä pääsee käytettynä eroon suht pienellä tappiolla.
Noinhan se juuri on. Mistään ei tosin saa sitä infoa paljonko aineenvahvuutta on OK ja paljonko on harakiriviritys. Jää ihan artistin vastuulle.
Millään muullahan sitä ETtä ei muuta jos ei rupea sitten levyn pinnasta ottamaan. Hetkinen tämä kiistelyhän käytiin jo joskus.
Minun mielestä on omituista, että jostain airbag-valojen ohitusohjeista saa bannia foorumilta ja samanaikaisesti sallitaan keskustelua vanteiden heikentämisestä.:think
Vanteiden lujuuden heikentäminen kun nyt on yksi typerimmistä asioista mitä autolleen voi tehdä. Ne valmistajat kun kuitenkin ovat todennäköisesti lujuuslaskelmansa tehneet, ja tähdänneet jo valmiiksi keveyteen ja materiaalin säästämiseen. Toki, jokin poikkeus varmaan löytyy, mutta pääsääntönä kuitenkin näin.
joo hyvät kaarethan ne on varmaan mankeloida, mutta jos pokkauksen taittaa pelti teltiä vasten, niin eihän se sisälokari enää siellä välissä pysy mihin se kuuluu. jollain kuumailmapuhaltimella oot venyttänyt sitä? olis mielenkiintoista nähdä miltä sellanen näyttää. itse en ole edes viittinyt lähteä mankeloimaan E9x kaaria sen sisälokarin takia.
Voin ottaa kuvia omasta e90 kaarista kun kerkeen robilla käymään. Niin sit näkee millaset niistä tulee.
Comment