Announcement

Collapse
No announcement yet.

e22 vanteet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Bmw^
    Newbiemmer
    • Jul 2003
    • 4

e22 vanteet

Sanokaas viisaat että mitkähän ne tollaset vanteet oikein ovat?? Eli kyseessä on alumiinivanteet. Alkuperäiset BMW vanteet siis kyseessä. Kyljessä toi e22 tagi. Noi ei ole 15" vaan jotkin ihan ihmekoot. Onko tollasilla jotai rahalllista arvoa? Elikkä tällaiset on kyseessä..

• Rossifumi
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1030
    • Hamina

Mitäs tossa keskireijän ympärillä lukee?
    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

Comment

• ^Bmw^
      Newbiemmer
      • Jul 2003
      • 4

Originally posted by Rossifumi
      Mitäs tossa keskireijän ympärillä lukee?
      Ku prhana ne vanteet ei oo nyt mulla ni en pysty tarkastaa..Pitää kattoo heti ku saan ne käsiini..Mä nimittäin olin myymässä noita pois 15 tuumasina kunnes selvis et ne ei ookkaan sellaset...Ilmeisesti noissa kirjotuksissa ois jotai selvyyttä asiaan, mutta kuten yleensä, sitä ruvetaan vasta tässä vaiheessa tarkastelee...

Comment

• Tappu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 825
        • Tampere

Ilmeisesti ovat millikoon vanteet, ainakin et 22 täsmää... eli luultavasti vanteessa on seuraavanlainen koko 165TR390
        AMG

Comment

• ^Bmw^
          Newbiemmer
          • Jul 2003
          • 4

Originally posted by Tappu
          Ilmeisesti ovat millikoon vanteet, ainakin et 22 täsmää... eli luultavasti vanteessa on seuraavanlainen koko 165TR390
          No niimpä ne luultavasti onki...Tää kaveri kellä ne vanteet ny on ni sano, et ovat jotki 390 kokoset, elikkä luultavimmin jotai tuon suuntasta siellä lukisi..Mä ole ikinä edes kuullu tollasista millikoon vanteista :oops: ..yhm.
          Noh mitäs tollasilla sitten voi tehdä ku ei niihin kuulemma saa enää edes rankaitakaan mistään? Nakkaanko mä ne järveen vai mitä..? Jako niissä on e36 bimeriin käypänen, mut se nyt ei mua hirveesti lämmitä.. :|

Comment

• SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

Originally posted by ^Bmw^
            Originally posted by Tappu
            No niimpä ne luultavasti onki...Tää kaveri kellä ne vanteet ny on ni sano, et ovat jotki 390 kokoset, elikkä luultavimmin jotai tuon suuntasta siellä lukisi..Mä ole ikinä edes kuullu tollasista millikoon vanteista :oops: ..yhm.
            Noh mitäs tollasilla sitten voi tehdä ku ei niihin kuulemma saa enää edes rankaitakaan mistään? Nakkaanko mä ne järveen vai mitä..? Jako niissä on e36 bimeriin käypänen, mut se nyt ei mua hirveesti lämmitä.. :|
            Onkos nää niitä Michelin TRX-renkaita varten suunniteltuja vanteita. 80-luvulla ensimmäinen mataprofiilirengas, vaati omanlaisensa vanteen, oli 500-sarjan urheilullisimmassa malleissa. TRX-renkaita tehdään vielä, hinta ei ole ihan edullisimmista päästä. Rengastyyppi esim. Michelin TRX 200/60 HR390.

Comment

• nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

Behän ne, 165TR390, samanlaiset löytyy iteltä pölyttymästä. Viimeks kysyin renkaita niin pinnatut oli 130 eur kappale ja varastosta löyty 1 kpl, michelinin uusien listahinta oli jotain 200+ eur kappale.
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

Comment

• ^Bmw^
                Newbiemmer
                • Jul 2003
                • 4

Originally posted by nut
                Behän ne, 165TR390, samanlaiset löytyy iteltä pölyttymästä. Viimeks kysyin renkaita niin pinnatut oli 130 eur kappale ja varastosta löyty 1 kpl, michelinin uusien listahinta oli jotain 200+ eur kappale.
                Aha..Mulla noi tosiaan on 200 leveet..oishan niissä vielä pintaa jonki verran ajaa, mutta onko noilla sitten mitää rahallista arvoa? Mulla noille ei oo yhtikäs mitään tarvetta.. Ei joku tarvis ylimääräsiä ERIKOISVANTEITA?!? Näitä nimittäin voi jo sanoa aika erikoisiksi.. :P

Comment

• RiiQuu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1367

Originally posted by ^Bmw^
                  mutta onko noilla sitten mitää rahallista arvoa? Mulla noille ei oo yhtikäs mitään tarvetta.. Ei joku tarvis ylimääräsiä ERIKOISVANTEITA?!? Näitä nimittäin voi jo sanoa aika erikoisiksi.. :P

Voi olla että näille löytyisi enemmänkin kiinnostusta osoitteessa www.bmwclub.fi :wink: Kannattaisi ehkä saada ne jotenkin tuonne myyntiin.

Ja kyllä ne on nykyään melko harvinaiset. <EDIT> siis ainakin jos tosiaan on E36:sen omat.
                  "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                  - - -
                  E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                  Cäbi©

E36 M3 Coupé 1996
                  G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment

• Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

Eipä noi kovin harvinaisia ole. Monilta löytyy kellarikomerosta setti jonka arvo on "painonsa alumiinia"... Hyvillä trx renkailla olisi arvo moninkertainan jollekin entisöijälle.

Comment

• tiikeri
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2003
                      • 105
                      • Helsinki

eipä noilla kyl juuri mitään tee. TRX:t on vesisateella kauheet ajaat. Et en usko et noita haluis kukaan vapaaehtosesti laittaa autonsa alle.
                      M5 E28 "Cerri"
                      628CSi E24 (m88)
                      750 iA E32

Comment

• tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

Originaalit Michelin TRX:t omaani (E23/745i) maksavat yli 1000€ sarja, koko pn 225/55/390. Niitä saa vielä uusina, joita rahakkaat entisöijät sitten ostavat.

Muille niillä ei ole mitään arvoa/hyötyä. Myös sen ikäluokan renkaat alkavat olla käyttökelvottomia, vaikka olisi pintaakin. Kumi on niin saatanan kovaa että ne ei pidä pätkääkään kostealla. Tai sitten rungot on lahot, täynnä halkeamia.

Kuten Kyytsis sanoi, ne on tasan sen arvoisia mitä niiden alumiinista maksetaan.

TRX'iä oli kahta kokoa, 390 (likimain 15.35") ja 415 (likimain 16.34"). Aikoinaan ne oli huippurenkaat, parasta mitä rahalla sai. Käytettiin ns. "tehokkaissa" autoissa kuten M535, M635, M6 jne.

Ainoa valmistaja ja patentinhaltija oli Michelin, siitä syystä ne ei koskaan yleistyneet. Lupaa ei annettu muille. Myöhemmin englantilainen Avon teki samaa kokoa, mutta omalla pintakuviolla. Ne ovat melkoiset "kusiluistimet" kelillä kuin kelillä joten kannattaa välttää.

Aika on armotta ajanut "millikoon renkaiden" ohitse. RIP.

t :Timo

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎