Originally posted by SnoPro
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia matalista 18" talvipyöristä?
Collapse
X
-
- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
-
-
Originally posted by CalypsocoupeSama kuvio kuin viimevuotisessa Contin Q-luokan kitkassa?
Halvat ois, mutta varmaan jo niin kovaa kumia että tuskin niillä talvella mitään tekee. Lupas 250eur/4kpl asennettuna 195/65R 15"...
Tossa linkki: TS 790E39 528
Comment
-
-
No niin ja kuinkas kävikään? Perhesovun säilyttämiseksi jäi sittenkin kitkat liikkeen hyllyyn ja otin väliaikaisesti alle tuolta myydään renkaat/vanteet osastolta 17":set vanteet ja encoren uusio 225/45-17" nastakumit. Tilaukseen laitan 18" nastakumit kun tuo pahin sesonkiryysis hiukan hiljenee joulukuun alkupuolella. Toden-näköisesti Nokiat, mutta katsotaan mistä kummista saa parhaan tarjouksen.
Comment
-
-
Henski
Originally posted by HemiNo niin ja kuinkas kävikään? Perhesovun säilyttämiseksi jäi sittenkin kitkat liikkeen hyllyyn ja otin väliaikaisesti alle tuolta myydään renkaat/vanteet osastolta 17":set vanteet ja encoren uusio 225/45-17" nastakumit. Tilaukseen laitan 18" nastakumit kun tuo pahin sesonkiryysis hiukan hiljenee joulukuun alkupuolella. Toden-näköisesti Nokiat, mutta katsotaan mistä kummista saa parhaan tarjouksen.
Comment
-
Tuo 235/50-18" nastahakkiksena on varmasti todella "buono" juuri neliveto audiin mutta selkeästi liian isohalkaisijainen e39:iin. e39:n ongelma on siis löytää oikea kokonaishalkaisija 18" vannehalkaisijalla. Optimi olisi 225/45-18" mutta tätä kokoa en ainakaan nastana ole löytänyt. Tuo 225/40-18" on aavistuksen matala suhteessa alkuperäishalkaisijaan ja muutenkin jo hieman matala talvipyöräksi. 235/40-18" on halkaisijaltaan lähellä oikeaa, mutta en mielelläni laita näin leveää talvirenkaaksi jos profiili ei ole vähintään 50. Todennäköisesti tilaan kuitenkin Nokian 225/40-18" nastat, jos makkinoilla ei ole muunmerkkisiä pykälää korkeampia.
Comment
-
-
No nyt kun ajelen jonkin aikaa noilla perusjunttien nastarenkailla ja sen jälkeen laitat uudet kitkat alle niin et voi ainakaan pettyä(olettaen että et ajele missään extreme olosuhteissa)niihin, mä en enään itse ainakaan koskaan enää laita omia rahojani kiinni yhteenkään nastarenkaaseen, on ne vaan niin paljon mukavammat ja hiljaisemmat ajaa :!:BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
No siinähän tuli taas, ja ihan oikea "junttianalyysi" kaverilta joka painaa 90% talvikilsoistaan kehäkolmosen sisäpuolella. Minun täytyy todeta että näissä ajo-olosuhteissa minä pärjäisin aivan mainiosti KESÄRENKAILLA koko talven. Ihan turha lähteä elvistelemään kitkakumeillaan jos ei Suomalaisista keskisen Suomen ajo-olosuhteista näytä tietävän yhtään mitään. Tiet jolla minulla ja vaimolla tulee n.60-70% yhteensä n.35tkm ajetusta öisistä/aamuöisistä talvikilometreistä on teitä jolla pääsisi luistimilla aivan kevyesti. Yksinkertaisesti mm.asun sellaisessa paikassa että töihinlähtö jää 10-20:nä aamuyönä kitkoilla yksinkertaisesti tekemättä. Toisaalta tuo nykyisten nastarenkaiden metelikin on melkoinen "täsmäanalyysi"??? Minulla mersussa nastahakkikset ovat selvästi hiljaisemmat kuin contisport 2:set, ja tämä on taivahan tosi. Pientä rajaa sieltä Helsingin seudun tammikuisista kesäolosuhteista jos niihin tarvitaan EDES kitkat.
Comment
-
-
Originally posted by HemiNo siinähän tuli taas, ja ihan oikea "junttianalyysi" kaverilta joka painaa 90% talvikilsoistaan kehäkolmosen sisäpuolella. Minun täytyy todeta että näissä ajo-olosuhteissa minä pärjäisin aivan mainiosti KESÄRENKAILLA koko talven. Ihan turha lähteä elvistelemään kitkakumeillaan jos ei Suomalaisista keskisen Suomen ajo-olosuhteista näytä tietävän yhtään mitään. Tiet jolla minulla ja vaimolla tulee n.60-70% yhteensä n.35tkm ajetusta öisistä/aamuöisistä talvikilometreistä on teitä jolla pääsisi luistimilla aivan kevyesti. Yksinkertaisesti mm.asun sellaisessa paikassa että töihinlähtö jää 10-20:nä aamuyönä kitkoilla yksinkertaisesti tekemättä. Toisaalta tuo nykyisten nastarenkaiden metelikin on melkoinen "täsmäanalyysi"??? Minulla mersussa nastahakkikset ovat selvästi hiljaisemmat kuin contisport 2:set, ja tämä on taivahan tosi. Pientä rajaa sieltä Helsingin seudun tammikuisista kesäolosuhteista jos niihin tarvitaan EDES kitkat.
itse juuri ostin uudet talvirenkaat eikä kitkat ollu edes vaihtoehtona.....gislaved nordfrostit tuli sitte ostettua..
Comment
-
-
Kaiken uhallakin aion ostaa Continentalin kitkat koossa 225/55/16. Perustelut: kaikessa yhtä hyvät kuin nastat paitsi tuolla kiillotetulla jäällä ja vastaavasti miljoona kertaa hiljaisemmat. Jotenkin jankutan sitä, että painavahko auto (E39+ runs varusteet) ja suht leveät renkaat toimisi.
PS mistähän tuo on iskostunut, että pääkaupunkiseudulla pärjäisi "kesärenkailla"? Ajan tosin vain n 36 tkm /vuosi, josta yli puolet akselilla Hki, Tku, Tre. Kelit mielestäni on suht samat kaikkialla.
Vaimon autossa (E36T)on jotkut T-luokan vanhat kitkat, olen niilläkin ollut reissussa. No, rehellisesti, voisi renkaat paremmatkin olla :roll:BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by HemiNo siinähän tuli taas, ja ihan oikea "junttianalyysi" kaverilta joka painaa 90% talvikilsoistaan kehäkolmosen sisäpuolella. Minun täytyy todeta että näissä ajo-olosuhteissa minä pärjäisin aivan mainiosti KESÄRENKAILLA koko talven. Ihan turha lähteä elvistelemään kitkakumeillaan jos ei Suomalaisista keskisen Suomen ajo-olosuhteista näytä tietävän yhtään mitään. Tiet jolla minulla ja vaimolla tulee n.60-70% yhteensä n.35tkm ajetusta öisistä/aamuöisistä talvikilometreistä on teitä jolla pääsisi luistimilla aivan kevyesti. Yksinkertaisesti mm.asun sellaisessa paikassa että töihinlähtö jää 10-20:nä aamuyönä kitkoilla yksinkertaisesti tekemättä. Toisaalta tuo nykyisten nastarenkaiden metelikin on melkoinen "täsmäanalyysi"??? Minulla mersussa nastahakkikset ovat selvästi hiljaisemmat kuin contisport 2:set, ja tämä on taivahan tosi. Pientä rajaa sieltä Helsingin seudun tammikuisista kesäolosuhteista jos niihin tarvitaan EDES kitkat.
Sinun analyysistäsi päätellen sä varmaan tunnet mut paremmin kuin minä itse, kertoisitko vielä missäpäin ajelen tuon loput 10% ajoistani :roll: :?:
Omien tietojeni mukaan mä kyllä asun helsingissä mutta se ei aina ole itsestään selvyys että silloin myös ajan 90% ajoista täällä kitkarenkailla :!:
Minun autoihini tulee vuodessa kilometrejä n.90tkm josta vajaa puolet on kitkarenkailla toinen puolet nastarenkailla ja omien "muistelmieni" mukaan ajan vähintään n. 80% ajoistani kehä III:n ulkopuolella joten saattapi olla että ajan jopa enemmän kehä III:n ulkopuolella kun itse mies joka ajelisi kesärenkailla täällä asuessaan ympäri vuoden :wink:
Olen edelleen tällä kokemuksella sitä mieltä että en omia rahojani nastarenkaisiin laittaisi vaikka joka päivä tiet olisivat peilijäässä.
Noniin, eiköhän tämä jo riitä tästä aiheesta, tosin tästä voisi kirjottaa monta sivua mutta en näe sitä aiheelliseksi/tarpeelliseksi tässä tapauksessa koska asenteesi on jo valmiiksi kitkoja vastaan niin turhaa se olisi kuitenkin.
..Ainiin mun vaimo on ajellut jo pari talvea 4-5 aikaan aamuyöstä peilijäällä töihin koska suolaautot eivät ole vielä ajaneet eikä ole kertaakaan ajanut vielä ojaan, tosin on nähnyt niitä "perusjuntteja" nastarenkaineen ojanpielissä koska kuvittelevat että nastarenkailla pärjää millä kelillä vaan.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
[quote="Rahu"]Originally posted by HemiNo siinähän tuli taas, ja ihan oikea "junttianalyysi" kaverilta joka painaa 90% talvikilsoistaan kehäkolmosen sisäpuolella. quote]
Nonii kiistelyksikö tämä nyt sitten näköjään taas menee :roll:
....Noniin, eiköhän tämä jo riitä tästä aiheesta, tosin tästä voisi kirjottaa monta sivua mutta en näe sitä aiheelliseksi/tarpeelliseksi tässä tapauksessa koska asenteesi on jo valmiiksi kitkoja vastaan niin turhaa se olisi kuitenkin...., no ejkä tuolla aloituksella "No nyt kun ajelen jonkin aikaa noilla perusjunttien nastarenkailla..." ei varmaan muuta vastausta voi odottaa :wink:
Aloitus lähentelee jo trollausta, johon Hemi kylläkin hanakasti tarttui. Tämä nasta/kitka -väittely taitaa olla "kiellettyjen aiheiden" listalla joissakin boardeilla.
Ainiin, no nyt tulee jo offtopiccia, voi deletoida...hymiö
Comment
-
-
Rahulle: Ensinnäkin: Minun asenteeniko kitkoja vastaan??? Suomessa on alueita, teitä ja ilmasto-olosuhteita joihin itsekkin valitsisin kitkat. Sinullahan on taasen 100% kielteinen asenne nastoihin: " en omia rahojani nastarenkaisiin laittaisi vaikka joka päivä tiet olisi peilijäässä"...??? Miksi ihmeessä??? Asennevamma jos mikä, jollet peilijäisillä tieosuuksilla ajaisi nastoilla jotka juuri peilijäisillä teillä on kiistatta pitävämmät? Tuo nastarengaskuskit ojanpohjalla lausuma on sekin vai oma asenneuskomasi. Kaikki vakuutustilastot osoittavat kitkarenkain varustettujen ajoneuvojen joutuvan selkeästi useammin talvionnettomuuksiin ja pahoihin henkilövahinkoihin johtaneisiin onnettomuuksiin(yleensä kylkikolari)aivan selkeästi enemmän. Syistä voidaan taas saivarrella jos oma vihertävä ajatusmaailma estää nastarenkaan käytön niissä ajo-olosuhteissa johon se on suunniteltu=tarkoitettu. Nämä viherpiipertäjien ja kettutyttöjen kitkakumivouhotukset vievät montaa miestä kuin litran mittaa, varsinkin jos siperia ei oikein pääse opettamaan. Edelleen voin todeta sen verran ajaneeni Helsingin ja Turunkin seudulla talvisin että väitän pärjääväni ihan kevyesti näillä alueilla hyvällä kesärenkaallakin, kitkoista nyt puhumattakaan. Toisaalta ilman nastoja löytyy talvesta 10-20 päivää sellaisia "kaljamoja" joilla ei esim.meidän pihasta nousta vaikka kuinka hyvää tahtoa säästää Suomen teitä ja luontoa. Eli minä nyt ainakin rehellisesti myönnän ja totean että molemmille talvirengastyypeille on tilausta, mutta kaikki muu on asennevammaa.
Comment
-
Comment