Tämmöstä oli että ostin käytetyt bilsteinin iskarit(keltaiset). Siellä etuiskareiden alapäässä on se säätöruuvi/mutteri. Miten säätö toimii? Voi sitä vaan kiriä ja löysätä ihan vapaasti joka muuttaisi jäykkyyttä. Vai tarviiko tehä jotain ihme kikkoja esim. 180 astetta sinne ja tänne? Ja autohan oli e30 318i. Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bilsteinin iskarit?
Collapse
X
-
Pitäs kysästä kaverilta kuka tekee noita.
Noita ei tietääkseni myydä säädettävänä.
Niitä voi säätää kuulemma "shimmaamalla" Eli sisään ja ulos joustoa.
Ja niitä voi teettää vaikka millasia.
Mutta kysäsen kun nään sitä että voiko niihin teettää jonkin säätöruuvin
Edit: Soitin sille
ei se keksinyt mikä säätö vois olla patruunan pohjassa. Eihän siihen pääse käsiks jos iskari on paikallaan. ja vaikka sielä on joku ruuvi ei sillä mitään vois säätääkkään
Mutta kuulemma ne tekee semmosia että hitsaa siihen päähän mikä näkyy konehuoneen puolella semmosen istukan mistä saa letkun erilliselle säilölle missä on sitten säätö.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Kyllähän bilsteineissä on ruuvi (mutteri) pohjassa vakiona.....Toinen asia sitten on mitä tarkotusta varten se on niin en tiedä.....Oon joskus kuullu semmosta juttua että jos haluaa sikamatalaa autoa niin bilsteineistä pitäs poistaa jotain kumeja sieltä sisältä?? En tiedä kun en oo purkanu, mutta ilmeisesti ne iskarit voi kuitenkin purkaa ja se ruuvi voi edesauttaa tätä toimenpidettä...
Comment
-
-
niin, bilstaineja kyllä myydään jäykkyys säädettäviä paketteja kyllä, mutta hintaluokka kulkee tuossa +1000€ jokanurkkaan paketilla että en usko että kenelläkään tämän foorumin normikuolevaisista löytyisi autostaan tuota.
mutta se ruuvi siellä "normaalin" bilsteinin pohjassa on sitä varten, että iskari voidaan purkaa ja kasata uudestaan , esim tehtaalla korjata takuuseen jne.
mutta jos menet kotioloissa purkamaan/kääntelemään sitä mutteria/ruuvia niin se on sitten voi voi, kun kaasun esijännitys ampuu patruunan sormille ja käsi murtuu tai käy muuten huonosti (eli tulee tapaturma). Niitä _EI_ ole tehty säädettäviksi kotioloissa / sieltä pohjamutterin kautta millään tavalla.
niin, ja ne kumit siellä sisällä:
Kaikki bilstain iskarit on varustettu sisäänrakennetuilla pohjaanlyöntikumeilla jonka vuoksi asennusohjeet kieltävät ulkoisten pohjaanlyöntikumien käytön kokonaan.
maahantuojalta lisää tietoa tai sitten googlettamaan bilstainin kotisivut ja sieltä lataa sen niiden pdf-kataloogin josta kanssa selviää kaikkea jännää.
että älkäähän teloko itteenne tai rikkoko hyviä iskareitanne
Comment
-
-
Originally posted by TeemupOtan huomenna foton siitä niin saadaan rauhamaanpäälle.Saatte valaista asiaa mulle. Ookke? :juo
Comment
-
-
Originally posted by nemesisOriginally posted by TeemupOtan huomenna foton siitä niin saadaan rauhamaanpäälle.Saatte valaista asiaa mulle. Ookke? :juo
- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
Comment