Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilsteinin iskarit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teemup
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 75
    • .

    Bilsteinin iskarit?

    Tämmöstä oli että ostin käytetyt bilsteinin iskarit(keltaiset). Siellä etuiskareiden alapäässä on se säätöruuvi/mutteri. Miten säätö toimii? Voi sitä vaan kiriä ja löysätä ihan vapaasti joka muuttaisi jäykkyyttä. Vai tarviiko tehä jotain ihme kikkoja esim. 180 astetta sinne ja tänne? Ja autohan oli e30 318i. Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    eikai bilsteinit edes ole säädettävät??
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Teemup
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 75
      • .

      #3
      OK. anteeksi tyhmyyteni :oops:

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5170
        • Kuopio

        #4
        jaa-a ja miksei bilsteinin iskareita voi säätää jos ne on säädettävät ?
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Teemup
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 75
          • .

          #5
          No kysytään sit että onko nuo mun bilstein sportit säädettävät vai ei?

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Pitäs kysästä kaverilta kuka tekee noita.
            Noita ei tietääkseni myydä säädettävänä.

            Niitä voi säätää kuulemma "shimmaamalla" Eli sisään ja ulos joustoa.

            Ja niitä voi teettää vaikka millasia.
            Mutta kysäsen kun nään sitä että voiko niihin teettää jonkin säätöruuvin

            Edit: Soitin sille
            ei se keksinyt mikä säätö vois olla patruunan pohjassa. Eihän siihen pääse käsiks jos iskari on paikallaan. ja vaikka sielä on joku ruuvi ei sillä mitään vois säätääkkään

            Mutta kuulemma ne tekee semmosia että hitsaa siihen päähän mikä näkyy konehuoneen puolella semmosen istukan mistä saa letkun erilliselle säilölle missä on sitten säätö.
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • bmw harrastelija
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 758
              • -

              #7
              Tuostahan oli juttua vm:ssäki voi asentaa myös uusiin sekä käytetyihin, sulla on jotku farkkumallin takaiskarit missä on tasonsäätö :lol:
              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
              Alex von Falkenhausen

              Comment

              • Spud
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 810
                • Helsinki

                #8
                ..tai kaasut päässeet karkaamaan ja polkaistu tuo ruuvinreikä että saadaan öljyt sisälle. -> Toimii, myyntiin.
                Bad whiskey is better than wine
                ---------------------

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #9
                  Kyllähän bilsteineissä on ruuvi (mutteri) pohjassa vakiona.....Toinen asia sitten on mitä tarkotusta varten se on niin en tiedä.....Oon joskus kuullu semmosta juttua että jos haluaa sikamatalaa autoa niin bilsteineistä pitäs poistaa jotain kumeja sieltä sisältä?? En tiedä kun en oo purkanu, mutta ilmeisesti ne iskarit voi kuitenkin purkaa ja se ruuvi voi edesauttaa tätä toimenpidettä...

                  Comment

                  • bmw harrastelija
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 758
                    • -

                    #10
                    Poistaa kumit, mikä estää pohjaamasta :arrow: :juo
                    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                    Alex von Falkenhausen

                    Comment

                    • nemesis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 617
                      • kymenlaakso

                      #11
                      niin, bilstaineja kyllä myydään jäykkyys säädettäviä paketteja kyllä, mutta hintaluokka kulkee tuossa +1000€ jokanurkkaan paketilla että en usko että kenelläkään tämän foorumin normikuolevaisista löytyisi autostaan tuota.

                      mutta se ruuvi siellä "normaalin" bilsteinin pohjassa on sitä varten, että iskari voidaan purkaa ja kasata uudestaan , esim tehtaalla korjata takuuseen jne.
                      mutta jos menet kotioloissa purkamaan/kääntelemään sitä mutteria/ruuvia niin se on sitten voi voi, kun kaasun esijännitys ampuu patruunan sormille ja käsi murtuu tai käy muuten huonosti (eli tulee tapaturma). Niitä _EI_ ole tehty säädettäviksi kotioloissa / sieltä pohjamutterin kautta millään tavalla.

                      niin, ja ne kumit siellä sisällä:
                      Kaikki bilstain iskarit on varustettu sisäänrakennetuilla pohjaanlyöntikumeilla jonka vuoksi asennusohjeet kieltävät ulkoisten pohjaanlyöntikumien käytön kokonaan.

                      maahantuojalta lisää tietoa tai sitten googlettamaan bilstainin kotisivut ja sieltä lataa sen niiden pdf-kataloogin josta kanssa selviää kaikkea jännää.

                      että älkäähän teloko itteenne tai rikkoko hyviä iskareitanne
                      E30 kesä-autona

                      Comment

                      • Teemup
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 75
                        • .

                        #12
                        Otan huomenna foton siitä niin saadaan rauhamaanpäälle. Saatte valaista asiaa mulle. Ookke? :juo

                        Comment

                        • nemesis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 617
                          • kymenlaakso

                          #13
                          Originally posted by Teemup
                          Otan huomenna foton siitä niin saadaan rauhamaanpäälle. Saatte valaista asiaa mulle. Ookke? :juo
                          varmaan väärikäsitys nyt, en ole mitään sotaa lietsomassa tai muuten äkeissäni ainakaan omalta osaltani, kunhan vaan toin muutaman tärkeän asian julki, että sitä ruuvia/mutteria _ei_ saa mennä ruuvaamaan koska se on epäterveellistä, siis ihan aikuisten oikeesti.
                          E30 kesä-autona

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by nemesis
                            Originally posted by Teemup
                            Otan huomenna foton siitä niin saadaan rauhamaanpäälle. Saatte valaista asiaa mulle. Ookke? :juo
                            varmaan väärikäsitys nyt, en ole mitään sotaa lietsomassa tai muuten äkeissäni ainakaan omalta osaltani, kunhan vaan toin muutaman tärkeän asian julki, että sitä ruuvia/mutteria _ei_ saa mennä ruuvaamaan koska se on epäterveellistä, siis ihan aikuisten oikeesti.
                            Totta. Iskarit avataan semmosessa puristimessä. Voipi olla aika kädeton jos menee aukasemaan semmosenaan
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎