Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iskunvaimentimien varsien pituus erot? Vakio/sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-T2
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 733
    • Sawo

    Iskunvaimentimien varsien pituus erot? Vakio/sport

    Millainen ero pituudessa mahtaa olla vakion ja lyhyemmän "sport" iskarin välillä? Paksuushan niissä varmasti on eri, mutta pituus kiinnostaisi lähinnä?

    Hommasin harraste autooni (e21) 60/40 madaltavat jouset ja sportti iskarithan se vaatisi sinne eteen ainakin, mutta kun entinen omistaja on ihan uudet iskarit laittanut niin ei viitsisi kummiskaan satoja ja satoja euroja tuhlata noihin etuiskareihin ja kummsikin ajot mitä tuolla tule ajamaan niin lähinnä ihan normi ajoa, että ei olla radalle menossa ensimmäisenä.

    Ajatuksena ois lyhentää etuiskaria ja koneistaa uudet kierteen varsiin niin ei ihan pohjais vakio iskarit heti pilalle. Tai jos jonkun putiikin tietää missä ois noita "sport" iskareita niin ei kait se pois suljettu ole jos sellaiset hommais, mutta tosiaan low budjetilla mennään
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by M-T2 View Post
    Millainen ero pituudessa mahtaa olla vakion ja lyhyemmän "sport" iskarin välillä? Paksuushan niissä varmasti on eri, mutta pituus kiinnostaisi lähinnä?

    Hommasin harraste autooni (e21) 60/40 madaltavat jouset ja sportti iskarithan se vaatisi sinne eteen ainakin, mutta kun entinen omistaja on ihan uudet iskarit laittanut niin ei viitsisi kummiskaan satoja ja satoja euroja tuhlata noihin etuiskareihin ja kummsikin ajot mitä tuolla tule ajamaan niin lähinnä ihan normi ajoa, että ei olla radalle menossa ensimmäisenä.

    Ajatuksena ois lyhentää etuiskaria ja koneistaa uudet kierteen varsiin niin ei ihan pohjais vakio iskarit heti pilalle. Tai jos jonkun putiikin tietää missä ois noita "sport" iskareita niin ei kait se pois suljettu ole jos sellaiset hommais, mutta tosiaan low budjetilla mennään

    lyhennä vaan ihan suosiolla. mistään et saa halvalla E21:een sport iskareita.

    optimi lyhennys on tietysti se määrä mitä on madallusta.
    Last edited by bemu2000; 26-03-2011, 22:51.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • M-T2
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 733
      • Sawo

      #3
      Originally posted by bemu2000 View Post
      lyhennä vaan ihan suosiolla. mistään et saa halvalla E21:een sport iskareita.

      optimi lyhennys on tietysti se määrä mitä on madallusta.
      Niin minä ajattelinkin, että maksaa maltaita. Eli vois vaikka jonkun 40-50mm ottaa ainakin niin luulis jo estävän tuon pohjaamisen.:think

      Comment

      • korpis
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 115
        • Kemijärvi/Kittilä/Pyhätunturi

        #4
        Originally posted by M-T2 View Post
        Niin minä ajattelinkin, että maksaa maltaita. Eli vois vaikka jonkun 40-50mm ottaa ainakin niin luulis jo estävän tuon pohjaamisen.:think
        Onko tästä hommasta käytännönkokemusta? Eli paljonko lyhensit ja millainen tuli ajaa. Mulla kans nuo 60/40 jouset.
        MB C S204
        BMW e30 cabriolet
        Lynx 3500 gls - 93

        Comment

        • M-T2
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 733
          • Sawo

          #5
          Originally posted by korpis View Post
          Onko tästä hommasta käytännönkokemusta? Eli paljonko lyhensit ja millainen tuli ajaa. Mulla kans nuo 60/40 jouset.
          Sorvarilla muistaakseni lyhennytin vain sen verran ettei jouset ns lonksunut kun tolpat on kasassa 15-20mm niin menee katsastuksesta läpi.
          Ajossa ei eroa

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎