Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318iS -93 alustan äänet ja vetely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m.luukkonen
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 336
    • Oulu

    Bmw 318iS -93 alustan äänet ja vetely

    Elikkäs rattia pitää vääntää vasemmalle että kulkee suoraan, sekä myös jonkinnäköistä värinää havaittavissa hitaimmilla nopeuksilla? Mikä vika? Pyörien suuntaus vai jokun tukivarsi väljä? Takaa kuuluu myös ääntä kun kuopista ajaa sellaista helinän tapaista, ja paikallaan ollessa peräkonttia painettaessa kuuluu sellainen narina/kitinä? Tietäs että mitä osia tässä pitää ruveta tilaamaan
    Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
    E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
    E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
    Ex:
    E39 525tds Sedan -99
    E36 318iS Coupe -93
    E60 530DA -04
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Oireet täsmää 100% oman kiulun vikoihin (jotka tulivat btcf jääratapäivien jälkeen). suunnattoman vetelyn ja ratin suunnan vasemmalle aiheuttaa takaa pitkittäisen tukivarren etummaisen puslan rikkoutuminen (tyyppivika). Narina ainakin itsellä paikallistettu poikittaisen tukivarren ulompaan helaan. Korjauksessa kannattaa käyttää powerflex-merkkisiä uretaanipuslia ettei mene ihan heti uudestaan rikki.
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • jouskari318is
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 215
      • Tampere

      #3
      Originally posted by m.luukkonen View Post
      Elikkäs rattia pitää vääntää vasemmalle että kulkee suoraan, sekä myös jonkinnäköistä värinää havaittavissa hitaimmilla nopeuksilla? Mikä vika? Pyörien suuntaus vai jokun tukivarsi väljä? Takaa kuuluu myös ääntä kun kuopista ajaa sellaista helinän tapaista, ja paikallaan ollessa peräkonttia painettaessa kuuluu sellainen narina/kitinä? Tietäs että mitä osia tässä pitää ruveta tilaamaan

      Mokoma tuossa jo mainitsikin tuon erittäin todennäköisen syyn ratin vinoudelle, eli se takatukivarren pusla.

      Itsellä aikoinaan meni iSstä myös iskarien yläpäät (edestä sekä takaa), ja ne pitää rikki ollessan juurikin nitinää ja kitinää sekä kolisee kuopissa. Eli veikkaisin aika isolla varmuudella että sulla on takaiskarien yläpäät finaalissa. Ei ole kallis remontti eikä paha itsekään vaihtaa kun E36ssa pääsee iskarien yläpäihin helposti käsiksi.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4048
        • Turku

        #4
        Uretaanipuslalle on myös kuminen vaihtoehto, e46 m3 mallin pusla. Bolt-on ja vaikuttais reippaasti vahvemmalta mitä orkkis :think
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • m.luukkonen
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 336
          • Oulu

          #5
          Okei, kiitosta! Mistäs noita heloja ja puslia sais halvimmalla? Ei varmaan motonetistä kannata tilata, eikä sieltä saa noita powerflex puslia muutenkaan?
          Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
          E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
          E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
          Ex:
          E39 525tds Sedan -99
          E36 318iS Coupe -93
          E60 530DA -04

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎