Uusi ABS anturi 1 eurolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 357

    Uusi ABS anturi 1 eurolla

    Elektroniikkaliike Partco myy magneettianturi eurolla. Tämä saattaisi käydä suoraan esim E46 bemariin?

    Partcon laaja valikoima palvelee kaikkea elektroniikan harrastukseen, koulutukseen, huoltoon ja valmistukseen liittyen.


    Partcon laaja valikoima palvelee kaikkea elektroniikan harrastukseen, koulutukseen, huoltoon ja valmistukseen liittyen.


    Anturi pitää saada tukevasti kiinni paikalleen (esim.sikaflexillä). Vaikka anturi on pyöreä, pitää se silti olla oikeaan suuntaan käännettynä (lovi akselin suuntaan). Anturi pitää työntää mahdollisimman syvälle, mutta kiinni rataspyörään se ei saa ottaa. Johdot pitää juottaa anturin päähän oikeille paikolleen.

    Ja ei muuta kuin kokeilemaan. Jos mulla kajahtaisi ABS anturi, niin kokeilisin kyllä tuolla (onneksi ei ole hajalla, kop kop kop). Pääasia, että johdot eivät mene oikosulkuun, niin vääränlainenkaan anturi ei vahingoita autoa.

    Toivottavasti joku pellepeloton innostuu kokeilemaan ja kommentoi tänne.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Väärä anturityyppi ja muutenkin onnea matkaan jos jaksat alkaa rakennella sikaflex-rakennelmia E46:ssa on muuten sitten kahta anturityyppiä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • dsl Bimmer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 357

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Väärä anturityyppi ja muutenkin onnea matkaan jos jaksat alkaa rakennella sikaflex-rakennelmia E46:ssa on muuten sitten kahta anturityyppiä.
      Mikäs on se oikea anturityyppi? Aikamonessa mallissa on analogiset anturit. Toisaalta ei alkuperäinenkään ihan mahdottoman hintainen ole ja yleensä tarvii vain yhden.

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #4
        Ja tästä ilmamäärämittari alle kolemen kympin



        Pysytään vaan näissä BMW:n alkuperäisissä antureissa eikä aleta rakentamaan mitään sikabondi juttuja, jookos?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Jos kokeilla haluaa, niin asentaa ton Partcon anturin rikkinäisen orkkisanturin runkoon, eikä suoraan sinne napaan millään sialla kiinni. Mukavia tommoset viritykset sit myöhemmässä vaiheessa seuraaville omistajille.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • wta
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 641
            • ------

            #6
            Originally posted by Thuppu View Post
            Jos kokeilla haluaa, niin asentaa ton Partcon anturin rikkinäisen orkkisanturin runkoon, eikä suoraan sinne napaan millään sialla kiinni. Mukavia tommoset viritykset sit myöhemmässä vaiheessa seuraaville omistajille.
            Jos tällainen viritys toimii ja ajaa asiansa niin mikäs tuossa nyt sitä seuraavaa omistajaa kiinnostaisi. Jos kyseinen anturi menee rikki (kuten menee myös alkuperäiset) ja se on siinä alkuperäisen rungossa niin eihän se ole kuin napata "viritetty" anturi pois ja laittaa uusi tilalle. Aivan samalla tavalla kuin siellä olisi ollut alkuperäinen anturi.

            Onhan täällä jengi ruuvaillut jotain peltiruuveja imusarjaankin ja pitänyt typeränä sellaista joka hankkii alumiinista sorvatut hienot tulpat.

            Mut joo, tuo sikaflexiviritysyllätyksen rakentaminen seuraavalle omistajalle menee jo siihen kategoriaan, että jättäisin tekemättä. Tarvike pyöränpulttien käytön vielä ymmärrän mutta jos joku alkaa hitsailemaan vanteita kiinni napoihin pulttien hinnan säästääkseen, niin mennään melkein samaan kategoriaan tämän sikaflexivirityksen kanssa.

            Comment

            • dsl Bimmer
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 357

              #7
              Sikaflexillä kannattaa suojata anturin päähän tinatut sähköjohdot kosteudelta. Parashan se olisi, jos anturin saisi alkuperäisen anturin koteloon upotettua.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                :think Niin, sitähän juuri tarkoitin et rakentaa sen anturin siihen rikkinäisen oem-anturin runkoon niin on helppo myöhemmin irrottaa ja vaihtaa jos se vikaantuu eikä siinä silloin oo mitään probleemaa. Jos ton liimaa suoraan sinne napaan niin voi olla pykälän verran hankalampi vaihdella... ehkä...
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                Working...
                X