Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarruissa vikaa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zigen
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 9
    • Finland

    Jarruissa vikaa ?

    BMW Z3 1.9 -97 ajt. 158 tkm kojelautaan on syttynyt luultavasti jarrujen viasta ilmoittava merkkivalo. Vähän tämän näköinen (O) mutta sulut vain katkoviivalla ... Jarrut sekä käsijarru toimivat kuitenki hyvin. Jarruttaessa auto ei puolla eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu. Käsijarrullakin jarruttaessa molemmat jarrut jarruttavat tasaisesti. Jarrupalat on vaihdettu juuri ja niillä on ajettu alle 1000 km ja varotus ilmestyi vasta 1000 km jälkeen ja jarrunesteen määrä on OK, joten mistä voisi olla kyse ?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Jarrupalat "lopussa"-ilmoitus. Vaihdat myös anturit ja sen jälkeen nollaantuu

    edit: ei siis automaattisesti. Virtojen ja laitteiden mennessä päälle avainta käännettäessä, odotat ennen käynnistystä n. 20-30sek.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Zigen
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 9
      • Finland

      #3
      Selvä kiitokset =)

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by Zigen View Post
        BMW Z3 1.9 -97 ajt. 158 tkm kojelautaan on syttynyt luultavasti jarrujen viasta ilmoittava merkkivalo. Vähän tämän näköinen (O) mutta sulut vain katkoviivalla ... Jarrut sekä käsijarru toimivat kuitenki hyvin. Jarruttaessa auto ei puolla eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu. Käsijarrullakin jarruttaessa molemmat jarrut jarruttavat tasaisesti. Jarrupalat on vaihdettu juuri ja niillä on ajettu alle 1000 km ja varotus ilmestyi vasta 1000 km jälkeen ja jarrunesteen määrä on OK, joten mistä voisi olla kyse ?
        Eli valo syttyi pian uusien palojen vaihdon jälkeen... hmmm

        Kulumisanturi on siis varmaan tullut huonosti paikoilleen, tai mennyt väärään asentoon, ja kulunut rikki ennen aikojaan. Tämän vuoksi kannattaa nyt uutta anturia asentaessa varmistaa sen kiinnitys palassa olevaan loveen, ettei sama tapahdu taas uudestaan.

        Toinen vaihtoehto on, että anturin johto on jäänyt muualle kiinni ja repeytynyt poikki (näin käy vain jos johdon pujottaa väärää reittiä, joten tämä ei ole kovin todennäköinen syy tässä)
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎