Morjesta! Tuli tämmöstä kinailua työpaikalla, että saako olla autossa samalla akselilla eri kuvioiset renkaat alla, vaikka muut rengaskoot yms.. kriteerit ovat samat, mutta kuvio on erilainen, eli erimerkkiset renkaat ovat kyseessä?
Kiitoksia ! Eli pykälä on ilmeisesti muuttunut jossain vaiheessa, kun eikös ennen ollut että ei saanut olla samalla akselistolla eri kuviolliset renkaat? mutta ilmeisesti nykyään saa sitten olla!
Mutta tämäkin homma katsastuksessa ilmeisesti riippuu aivan katsastusinssistä että miten asian ottaa!
Juurikin näin, joku inssihän voi olla sitä mieltä että eri pintamalli renkaissa tarkoittaa eri ominaisuuksia tai eri rakennetta, pykälä kun on niinkin ympäripyöreä kuin: "Samalla akselilla renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset."
Noita vastaavia läkipykäliä on ajoneuvolaissa aika paljonkin mikä on ihan perseestä, koska jättää yksittäisille katsastusmiehille aivan liikaa omaa mielivaltaa asian suhteen.
Juurikin näin, joku inssihän voi olla sitä mieltä että eri pintamalli renkaissa tarkoittaa eri ominaisuuksia tai eri rakennetta, pykälä kun on niinkin ympäripyöreä kuin: "Samalla akselilla renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset."
Noita vastaavia läkipykäliä on ajoneuvolaissa aika paljonkin mikä on ihan perseestä, koska jättää yksittäisille katsastusmiehille aivan liikaa omaa mielivaltaa asian suhteen.
Jeps, just tommosta erimielisyyksiä löytyy lakipykälien ja katsastusinssien väliltä Sitten löytyy merkintöjä rekisteriotteista ''sekarengastus'' ja sen jälkeen poliisit alkavat niistä huomaittelemaan !
Kunhan renkaaan rakenne on sama renkaiden kesken niin no problem. tyyliin toinen on Nokian ja toinen Bridgestone mutta koko on sama, ja molempien kyljessä lukee vaikka 205/55-16 ja 91H. Ja molemmat vois mielellään olla tubeless radial, tai vaihtoehtoisesti diagonal tubetype renkaita . Tubetypeä tosin ei oo ollu nykypäivänä muussa, kuin Ladassa
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment