Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatuloitten puhallus + keltapassivointi, muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    Jarrusatuloitten puhallus + keltapassivointi, muutama kysymys

    1. ) Kun alan puhaltamaan satuloita, riittääkö sylinterin suojaamiseksi se että mäntä + ilmausruuvi on paikoillaan tiivisteineen.

    2.) Kun puhallus on tehty ja satulat menevät keltapassivointiin, niin riittääkö se että mäntä+ilmausruuvi tiivisteineen ovat paikoillaan suojaamassa sylinteriä keltapassivointiliemiltä?

    Kiitoksia
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Puhaltaessa ihan ok pitää mäntiä suojana mutta nyt oman kokemuksen perusteella ottaisin suosiolla männät irti passivointiin.
    Sinne jää sitä happoa, vettä ja muuta lientä väliin ja kun ne vähän aikaa kuitenkin seisoo jossain niin muodustuu paskaa ja ruostetta sylinteriin ja mäntään.
    Tämä siis sen takia kun en ollu tulpannut itse letkun liitäntää mitenkään, toki eriasia jos senkin tulppaa.

    Toiset satulat jotka oli samaan aikaan mun satuloiden kanssa passivoinnissa ei ollut mäntiä paikallaan. En osaa sanoa heittikö passivoinnin suorittanut kaveri jonkun suoja-aineen sisäseinämään mutta ainakaan sinne ei ollut mitään tarttunut. Ja eihän tuo ole iso asia hoonata läpi.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      #3
      Mites jos molemman operaation ajan olis ilmausruuvi ja mäntä paikallaan?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎