Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 60 Uraherkkyys?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pex
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 353
    • Kuusamo

Originally posted by JKK View Post
    Mulla on E61 ja alla uudet 245/40R18 -kokoiset Hankookin Ventus EVO:t. Alustasta ei löydy ainakaan käsipelillä etsimällä välyksiä, ja ajossakin tuntuu ihan napakalta. Uraherkkyyttä vain silti esiintyy hieman. Ei nyt mikään pahin mahdollinen uratutka, mutta silti olin hieman pettynyt tämän auton kulkuun näillä renkailla. Ei tarvitse olla kuin pienet urat tiessä niin heti alkaa lievästi vetelemään. Pyörän kulmat on myös juuri säädetty.

Tätä ennen oli alla jotkin aivan oudon merkkiset puolikuntoiset kiinalaiskumit (Merit-merkkiset), ja niillä auto kulki ainakin suoraan. Tosin oli tuplasti äänekkäämpi myös... Meluttomuudesta kuitenkin Hankookille pisteet.
    minulla E61:n alla kesän -10 alussa hankitut k110 ventus v12 evo, 245/40-18. Autossa metrejä 190tkm. Alustaan (normialusta) ei ole joutunut vielä koskemaan kertaakaan.
    Kumeilla ajettu nyt noin 24tkm. Vieläkin 3-4mm välissä pintaa jäljellä. Ihmeen pitkään kestäneet kyllä. Edelliset 225/50-17 Nokian Hakka Z kului samaisen auton alla alle kesässä kankaille.

Ja voi kyllä sanoa, että menee edelleen kuin juna näillä Hankookeilla. Ei vetele oikeastaan yhtään (ei vedellyt kyllä Nokialainenkaan), positiivinen yllätys sekin.
    Nykyään mennään Volkkarilla

Ex. E61 520dA 2006

Comment

• Räpätti
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 12
      • Oulu

Nyt kulkee bemmi niinkuin pitääkin... Eli muuttui kesken kesän uraherkäksi ja tässä rakentelun ohessa en ollut ehtinyt paneutua asiaan... no kesällä tietysti kokeilin talvirenkaita vain taakse kun sinne olin uusinut kumet ja edessä olleet jo pari kesää niin luulin niiden olevan kunnossa... tänään vaihdoin renkaat joka nurkkaan ja auto on taas niinkuin unelma eli kai noista etutassuista sitte oli jotku fakin vyöt paskana... ens kesäksi laitan sitte kokonaan uuden rengas vannepaketin ja kuusankoseken kippoon lähtee vanahat perkele!!!

Comment

• tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

Hyvä että tuli kuntoon
        Ei tarvi välttämättä olla mitkään vyötkään paskana, kyllä ihan normaalisti kulunut rengas voi tuon aiheuttaa... aletaan lähentyä sitä 3mm kulutuspintaa niin alkaa renkaan ominaisuudet olla aika loppu.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎