Announcement

Collapse
No announcement yet.

alumiinivanteen hitsaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupe320
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 417
    • viikkoja tiellä

    alumiinivanteen hitsaus

    aluvalssissa on murtuma yhden "puolan" kohdalla, saako nuita hitsattua vai onko suoraan kuuppa kamaa? hitsaaminen vääntää tietysti vannetta jonkun verran mutta saahan näitä kai oiottua jossain vanne pajalla..

    millasta seosta nuo vanteet sitten lie että onnistuuko hitsaaminen niin, että uskaltaa vanteella vielä ajaakkin? onko kukaan tehnyt näin ja oisko jotain paikkaa tiedossa missä onnistuis?

    vanteet on 6 puolaiset että ei tuohon kohdistuva rasitus kai ihan mahdoton ole..

    kaikki tieto ois tarpeellista.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Hitsaaminen on mahdollista. Omalla kohdalla yhdestä vanteesta aikoinaan on korjattu pienen pieni murtuma keskeltä vannetta josta siis vuosi ilmat pihalle. Mutta siihen en välttämättä rohkaise tai suosittele että puolia ruvetaan hitsaamaan.

    Se vaan on mahdollista jota halusin kertoa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Nikoh
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 979
      • Rovaniemi

      #3
      Kyllähän se mahollista on, esim. L-Weld hitsaa alumiinivanteita. Itsellä oli hieman useampi puola murtunut juuresta, hitsausta koitettiin muttei pitänyt ilmoja sisällä joten suosiolla uutta vannetta kehiin. Mutta joo, kyllä se mahdollista on.
      ///Motorporot
      E34 ///M5 -91
      E28 535iA projekti
      ex E91 330xd M-Sport -06
      ex E38 740 iL
      ex E39 M5 -01
      ex E60 530iA M-Sport -04
      ex E34 520i

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #4
        Unohda Hitsaaminen

        Originally posted by coupe320 View Post
        aluvalssissa on murtuma yhden "puolan" kohdalla, saako nuita hitsattua vai onko suoraan kuuppa kamaa? hitsaaminen vääntää tietysti vannetta jonkun verran mutta saahan näitä kai oiottua jossain vanne pajalla..

        millasta seosta nuo vanteet sitten lie että onnistuuko hitsaaminen niin, että uskaltaa vanteella vielä ajaakkin? onko kukaan tehnyt näin ja oisko jotain paikkaa tiedossa missä onnistuis?

        vanteet on 6 puolaiset että ei tuohon kohdistuva rasitus kai ihan mahdoton ole..

        kaikki tieto ois tarpeellista.
        Hitsaaminen ei kannata loppuhinta on kovempi kuin ostaisit uuden/käytetyn vanteen...sinulla menee hitsaukseen,maalaukseen joka pitää tehdä jollakin muulla kuin paukkkupullolla eli automaalilla ja silti lopputulos ei ole koskaan alkuperäistä vastaava ja risan vanteen kuskaamiseen ja asioiden hoitoon ajeltujen kilometrien kustannus vielä päälle niin homma on mennyt todella pitkäksi.
        Mikä vanne sinulla on Orginal BMW vai jokin italian pojan halppis josta lohkee maalit jo uutena kun vanne alumiini on täyttä paskaa, alkaa hapettumaan
        maalin alta vaikkei osumaa ole siinä kohtaa, että näin näreet.

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #5
          Originally posted by 325E View Post
          Hitsaaminen ei kannata loppuhinta on kovempi kuin ostaisit uuden/käytetyn vanteen...sinulla menee hitsaukseen,maalaukseen joka pitää tehdä jollakin muulla kuin paukkkupullolla eli automaalilla ja silti lopputulos ei ole koskaan alkuperäistä vastaava ja risan vanteen kuskaamiseen ja asioiden hoitoon ajeltujen kilometrien kustannus vielä päälle niin homma on mennyt todella pitkäksi.
          Mikä vanne sinulla on Orginal BMW vai jokin italian pojan halppis josta lohkee maalit jo uutena kun vanne alumiini on täyttä paskaa, alkaa hapettumaan
          maalin alta vaikkei osumaa ole siinä kohtaa, että näin näreet.
          Eiköhän tuo ny riipu vähä siitä mikä vanne kyseessä!?

          L-Weld tekee asiallista jälkeä ja edukkaasti.
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by 325E View Post
            Hitsaaminen ei kannata loppuhinta on kovempi kuin ostaisit uuden/käytetyn vanteen...
            Ei se kyllä ihan noin mene edes halvimpien vanteiden ollessa kyseessä, puhumattakaan vähänkin arvokkaammista vanteista.
            Varsinkin kun sen yhden samalla et:llä halkaisijalla, pulttijaolla ja mallilla käytetyn löytyminen on kyllä enemmän kuin epätodennäköistä.

            Comment

            • coupe320
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 417
              • viikkoja tiellä

              #7
              Originally posted by S.Kaulaote View Post
              Eiköhän tuo ny riipu vähä siitä mikä vanne kyseessä!?

              L-Weld tekee asiallista jälkeä ja edukkaasti.

              vanne on revolution millenium "motorsport" vanne, joita ei enää uutena löydy, eikä ole vielä käytettyjäkään hypännyt silmille. r15" en muista oliko 7 vai 8" leveä, et 0 ja pulttijako 5x120.

              arvelin kysellä mitä mieltä tuolla L-weldillä ollaan, siellä ainakin asialliset vehkeet joilla luulis asiallista jälkea tulevan.

              hinnasta ei kyllä mitään hajua mutta eiköhän sekin selviä..:think

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #8
                Originally posted by coupe320 View Post
                vanne on revolution millenium "motorsport" vanne, joita ei enää uutena löydy, eikä ole vielä käytettyjäkään hypännyt silmille. r15" en muista oliko 7 vai 8" leveä, et 0 ja pulttijako 5x120.

                arvelin kysellä mitä mieltä tuolla L-weldillä ollaan, siellä ainakin asialliset vehkeet joilla luulis asiallista jälkea tulevan.

                hinnasta ei kyllä mitään hajua mutta eiköhän sekin selviä..:think
                No eipä paljon jää valinnan varaa kun korjauttaa se vanne.

                L-weld erikoistunnut noihin vanteitten korjaukseen ja siellä homma toimii.
                Ei ollut kallista lystiä mun mielestä.

                En itse ole siellä asioinut mutta toverit kyllä.
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • Sampson
                  Newbiemmer
                  • Jan 2009
                  • 19
                  • Siilinjärvi

                  #9
                  Lähempääkin Joensuuta löytyy ihan hyvä paikka, Kuopiosta.

                  Comment

                  • Joutti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 305
                    • Ummeljoki

                    #10
                    Mitäs ootte tehny vanteille, joissa on ihan perinteistä kanttariosumaa? Häiritsee suuresti kun joku kihnuttanut aika urakalla joka vannetta monesta kohtaa Heittoa/halkeamia tms. ei ole, vain kosmeettisia vikoja.
                    Lähinnä mietityttää, että tuleeko halvemmaksi ostaa uusi setti, vaiko korjauttaa ja maalauttaa nykyiset. Vanteina siis style 24.
                    E36 M3 & E39 530d

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843

                      #11
                      Mä olen hitsannut itse yhden lievästi reunasta haljenneen vanteen tigillä, tosin noi on jotain seostettua paskaalumiinia, mikä on vaikeaa hitsata. Mutta vanteelle laitettiin rengas päälle ja piti ilmat sisällään, mitä mulla oli toi setti ajossa jonkun 4tkm.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11082
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Joutti View Post
                        Mitäs ootte tehny vanteille, joissa on ihan perinteistä kanttariosumaa? Häiritsee suuresti kun joku kihnuttanut aika urakalla joka vannetta monesta kohtaa Heittoa/halkeamia tms. ei ole, vain kosmeettisia vikoja.
                        Lähinnä mietityttää, että tuleeko halvemmaksi ostaa uusi setti, vaiko korjauttaa ja maalauttaa nykyiset. Vanteina siis style 24.
                        Voi ne kanttarijäljet vaikka kitata tasaisiksi, jos meinaa maalata vanteet. Jos taas haluaa kiillottaa, niin silloin ei luonnollisesti kannata kittiä laittaa

                        Mulla itsellä on yhdet styling 39:t joissa on pari vannetta ulkoreunasta melkeen pelkkää kittiä ja hyvin on kestänyt jo 4 vuotta halkeilematta.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎