Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alcantara nahka ohjauspyörässä - Hyvä ajatus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #16
    Onko ulkonäössä paljon eroa mokkanahka vs. Alcantara? Mokka luulisi olevan pehmeämpi sekä väriltään tummempi, ja mahdollisesti kulutusta kestävämpi materiaali:think

    Kuvia kun katsoo niin alcantara näyttäisi menevän rypylle/löystyy ajanmyötä.
    M550d

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4621
      • Lahti.

      #17
      Onhan siinä eroa alcantara ja mokkanahalla. Yksi on keinotekoinen ja kestää suht hyvin kunnes joku tietty piste on saavutettu ja sitten materiaali alkaa hajoa/kuoria pois. Mokkanahka ehkä menee kiiltävämmäksi nopeampi mutta kestää materiaalina pidempaa kulutusta.
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        #18
        + mokkanahka on paksumpaa jolloin ratin kehästä tulee miellyttävämmän tuntuinen Taidan päätyä mokkanahkaan kolmiväri ///M tikkauksella
        M550d

        Comment

        • Heguli
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 815
          • www.e30m3.fi

          #19
          Sinuna kiertäisin mokkanahan kaukaa, ellet sitten halua ajella juanmanuelfangio homohanskat kädessä ympäri vuoden.

          Itse hankin aikoinaan M3:seen Evo3:sen mokkaratin ja -nupin. Eipä epäkäytännöllisempää materiaalia voi valita kohteisiin joita räplätään koko ajan.
          Mokkaratin "likaantumiseen" kun riittää ihan normaali käsien kosketus ajaessa, ei siis tarvitse olla kädet lihapiirakkarasvassa tai missään muussakaan paskassa kun ratti "likaantuu / kiilottuu" ihan itsestään.

          Mokkarattia sai olla kerran viikossa harjaamassa mokkaharjalla ettei kiilotu ja sama juttu nupin kanssa. Ja kuten arvata saattaa, mokka sitten kuluu aivan erilailla kun sitä puhdistaa... Ja tätähän ei pysty edes estämään millään mokkanahan suojaamiseen tarkoitetuilla aineilla, niitä kun ei ole tehty kosketeltaviksi.

          En enään toista kertaa sorru näihin mokkaratteihin, alcantaran etu on se että se on paljon helpompi pestä ( vesipesu) ja pitää puhtaana toisin kuin mokkanahka.

          Ja jos sitä paksuutta kaipaat rattiisi niin sanot verhoilijalle asiasta joka sitten jättää sen vanhan nahkaverhoilun sinne alle tai sitten toppaa sitä rattia muuten paksummaksi. Ei siihen mokkanahkaa tarvita
          Last edited by Heguli; 31-10-2012, 18:42.
          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

          Comment

          • Taski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 380
            • Tampere

            #20
            Meikä teetti tuollaisen tricolor tikatun mokkanahkaisen ratin tuossa noin 4kk sitten.

            Ei ainakaan vielä ole kiillottunut eikä venynyt. Materiaaleissakin ilmeisesti joitakin pieniä eroja sillä en ole tuota kertaakaan mitenkään vielä huoltanut. Kilometrejä varmaankin tullut noin 7-9tkm tuo käytössä. Pieni pelko on itselläkin perseessä että koska menee pilalle, mutta sitten teetetään uusi nahasta jos kovin nopeasti menee huonoksi. Toistaiseksi ainakin hemmetin hyvä käteen varsinkin näillä kylmillä talvikeleillä.

            Hienon näköinenkin mielestäni on tuon alcantarasisustan yhteydessä.

            Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by Taski View Post
              Hienon näköinenkin mielestäni on tuon alcantarasisustan yhteydessä.
              No makuasioita. Mielestäni toi näyttää enemmän sellaiselle biltema ratti pehmusteelle, kuin "alkuperäiselle" BMW ratille.
              Varmasti on kyllä mukava käteen, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Taski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 380
                • Tampere

                #22
                Tuossa ei oikeastaan muuta valittamista kuin alkuun tuo väri oli melko musta, nyt "kuluessaan" hieman haaleampi.

                Makuasioita ja toki tuo sopisi johonkin performance-henkiseen peliin paremmin. Piti tuohon Type-R:ään se alunperin teettääkin, mutta auton myin alta ja oli kuitenkin jo ratti tulossa niin tehtiin se tuohon E39:iin. Tuleepahan tuokin testattua.
                Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                Comment

                • Janza182
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4987
                  • 013

                  #23
                  Originally posted by Macinaggio View Post
                  Hirvennahka kestää eikä kiillotu. Voi ajaa vaikka kaatosateessa ilman tuulilasia eikä ainakaan ratti liukene käsiin. http://www.satulapaja.com/
                  Onko kokemusta hintatasosta jos ratin päällystäisi?
                  Ois nimittäin ratti todellakin sään armoilla.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Mites rei'itetty nahka? Jotain etua tavalliseen?

                    Comment

                    • Macinaggio
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 119
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Janza182 View Post
                      Onko kokemusta hintatasosta jos ratin päällystäisi?
                      Ois nimittäin ratti todellakin sään armoilla.
                      En ole teettänyt, mutta kallista on, koska pienin ruorinpäällinen näyttää maksavan 115 e, siis pelkkä nahka reunastaan rei'itettynä.

                      Ei ole mikään amerikankonsti askarrella päällistä itsekään, oleellista on että malttaa rei'ittää nahkan tarkasti tasajaolla ja kiristää ompeleen tasaisesti. Ja nahkahan liotetaan läpimäräksi kiristämisen ja ompelun aikana. Autossa olen tyytynyt vakio msportrattiin, mutta purjeveneeseeni päällystin ruorin ko. nahkalla. Ostin puolikkaan hirventaljan (80 e), joka riittänee 20-30 autonrattiin, nettiveneessä olleen ilmoituksen perusteella. Sama myyjä myy noita vuotia joka syksy, voin kaivaa puhnumeron jos on mielenkiintoa asiaan.

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #26
                        Teetitkö Taski siellä paikallisessa pajassa tamperella tuon työn(Aarnella)? Oma ratti ollut siellä jo reilu kuukauden eikä ole paljoa kuulunut
                        M550d

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by Spetke View Post
                          No makuasioita. Mielestäni toi näyttää enemmän sellaiselle biltema ratti pehmusteelle, kuin "alkuperäiselle" BMW ratille.
                          Varmasti on kyllä mukava käteen, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
                          Komppaan.
                          Ja, miksi on pysynyt noinkin pitkään hyvänä: olisiko siksi, että kuski pitää hanskoja kädessä. Odotapas, kun tulee kesä ja lämmintä. Pahin tuhohan ainakin kilparateille on käsissä oleva hiki. Siksi niitä ei saisi koskaan käsitellä paljailla käsillä. Joko kilpahanskat käteen tai sitten sellainen suoja ratin päälle.
                          Yhdestä 2002:sta aika vikkelästi meni ratinreunat sileäksi, kun en viisaampiani uskonut Ja pelkästään ns siirtoajosta. harkoissa ja kisoissa tietysti oli aina hanskat kädessä.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Oman ohjauspyörän verhoilutin siis alcantaralla, ja ei tehty vanhan verhoilun päälle kun olisi omaan makuun tullut ehkä liiankin paksu. Tässä muutama kuva ennen ratin asennusta autoon.




                            Toivotaan että pysyy hyvänä
                            M550d

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎