Noniin nyt liukkaiden tultua on ilmennyt jonkinmoista ongelmaa taka alatukivarren kanssa. Perä on tässä jonkinaikaa jo kolissut mutta oman laiskuuden takia en ole jaksanut selvittää mikä sielä paukkuu kun auto ongelmitta kulki. No nytkun tuli pakkaset ja tiet jäätyi niin auto rupes kulkemaan niinku juoppo eli varsin pienessäkin vauhdissa heittelehtii niinkuin mikäkin ja "vetää" tavallaan kokoajan vasemmalle. Kävin näyttämässä autoa paikallisella pajalla ja se sanoi jotain että alatukivarren jotkut kumijutut on molemmilta puolilta rikki ja alatukivarsi ottaa vasemmalta puolelta runkoon kiinni että siitä se paukkuminen ja auton reistailu johtuu. Hän ei kuitenkaan pystynyt niitä rikkonaisia vaihtamaan vaan käski kääntyä käyttöauton puoleen ja sinne sitten soittelinkin mutta puhelimen perusteella eivät tuntunu tietävän mistä on kyse ja sanoi että jos tietää mistä on kyse maksaa jotain 400 e. No tämä paikallinen gosse kylläkin sanoi että ei pitäisi olla kallista ja heillä käyttöautossa on joku laite millä ne voi vaan puristaa uudet kumiosat paikkalle. Nytkun joku osaisi sanoa mistä osista tässä nyt on kyse niin olisi paljon helpompi soitella korjaamoita ja kysyä paljonko se maksaa ? Auto on e36 320i -94. Suuret kiitokset vastauksista etukäteen !
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alatukivarsi ongelmia.
Collapse
X
-
Originally posted by Micce///M View PostToki puslatkin voi olla kaputt, mutta jotenkin veikkaisin sitä perinteistä vikaa eli perä revennyt irti korista. Ja moista ei välttämättä nosturilla pyörät maassa heti edes huomaa, jos ei tajua katsoa oikeaan paikkaan. Tästä löytyy paljon aiheesta haulla.
Comment
-
-
Originally posted by jeppis22 View PostHmm, Tämä korjaaja kyllä katsoi että ne puslat on molemmilta puolilta mennyt ihan rikki ja ilmeisesti tämä alatukivarsi pääsee liikkumaan ja siinä on kuulemma tosipaljon väljää. Mitkä noiden puslien nimet on että voisin kokeilla ensin korjaamolla vaihtaa ne jos vaikka vika lähtisi ? Käyttöautosta käskivät varmistaa mistä puslista oli kyse että tietävät paremmin. Kuulostaa aika hintavalta jos on perä revennyt. Koitan tässä illanmittaan tutkia aihetta.
Kl-varaosat 8 €, motonet 10 € tjs.
Comment
-
-
Originally posted by jou jou View Post
Comment
-
-
jeppis22 , ostat osia jonkun veikkauksen pohjalta joka ei oo nähny koko autoa? Onnee remonttiin.
Mitä jos menis sinne auton alle vänkäraudan ja fikkarin kanssa ihan kattomaan mikä on rikki ja ostelee sen mukaan?
Originally posted by hoocee325 View Postja mikäli saan viä ehdottaa niin powerflexit tilalle ni ei tartte enää ikinä murehtia.. tämän vaihto-operaation jälkeen tottakai sitte 4-pyöräsuuntaus..Last edited by petrolhead; 24-11-2011, 16:27.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Postjeppis22 , ostat osia jonkun veikkauksen pohjalta joka ei oo nähny koko autoa? Onnee remonttiin.
Mitä jos menis sinne auton alle vänkäraudan ja fikkarin kanssa ihan kattomaan mikä on rikki ja ostelee sen mukaan?
Noniinno , sitä suuremmalla syyllä se ropponen pitäs nostaa ylös ja tarkastaa että mitään muuta ei ole rikki tuennassa tai laakeroinnissa. Väljän alustan mittaus ja säätö kun on aika tyhjä arpa.
Comment
-
-
Originally posted by jeppis22 View PostIhan hyvä pointti mutta asun kerrostalossa joten eipä tuonne auton alle kovin helpolla mennä ainakaan niin että sielä olisi jotain tilaa tehdäkkin. Jos olisi kalliimmista osista kyse niin voisin enempi tutkiakkin mutta kun nyt oli kyse 11 euron osista jotka ovat ilmeisesti vielä kulutusosia niin eipä tuo haittaa vaikka vika ei sielä olisikkaan ja tosiaan ajattelin vain hakea nuo motonetistä ja sen jälkeen viedä auton korjaajalle joka saa vaihtaa ne ja katsoa samalla onko muussa vikaa.. Kiitokset vaustauksista ja palaillaan asiaan jos mikään ei muutu osienvaihdon jälkeen"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
-
Originally posted by jeppis22 View PostIhan hyvä pointti mutta asun kerrostalossa joten eipä tuonne auton alle kovin helpolla mennä ainakaan niin että sielä olisi jotain tilaa tehdäkkin. Jos olisi kalliimmista osista kyse niin voisin enempi tutkiakkin mutta kun nyt oli kyse 11 euron osista jotka ovat ilmeisesti vielä kulutusosia niin eipä tuo haittaa vaikka vika ei sielä olisikkaan ja tosiaan ajattelin vain hakea nuo motonetistä ja sen jälkeen viedä auton korjaajalle joka saa vaihtaa ne ja katsoa samalla onko muussa vikaa.. Kiitokset vaustauksista ja palaillaan asiaan jos mikään ei muutu osienvaihdon jälkeen
Vastaavasti jos viet auton korjaamolle ja se korjaamo/mekaanikko on mistään kotoisin, puolen tunnin työllä selvittävät missä on vikaa ja mitä tarvitaan.
PS: Location-kohtaan kun laittaa paikkakunnan ni joku lähistöllä asuva innokas/tilat omaava harrastaja pian löytyy kurkkaamaan sinne auton alle kahvirahoja vastaan. Tai no , niinkin on käynyt...
Originally posted by Jürgen_ View PostMulla on jotenkin paha epäilys Motonetista hankittujen alustan osien kestävyydestä :think
...PowerFlexit vaan sovinnolla, helpommat kasatakinLast edited by petrolhead; 24-11-2011, 18:19.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Eli nyt on siis järkevintä olla ostamatta mitään ja viedä auto vaan johonkin missä katsotaan mikä sielä nyt sitten kunnolla on vikana ? Alan siis soittelemaan kuka tuota haluaisi halvimmalla katsoa. Tosiaan ylempään viestiin viitaten eli jos joku täältä vaasanseudulta haluaa tuota katsella niin laita viestiä niin sovitaan ajankohdasta. Lisätään nyt vielä että ei väliä puhuuko suomea vai ruotsia molemmat käy kunhan vain tietää tuosta autosta
Comment
-
-
Originally posted by Nifa View PostItellä on -95 ja n.260tkm ajettu E36:nen. n. 750e oli osineen paikallisella pienyrittäjällä täys peräremppa (täysi työpäivä). Aluksi vaihdatin aikasemmin noi pitkittäistukivarsien puslat powerflexiin (osa nmr. 4) ja iloa kesti sen jälkeen ehkä kuukauden ja taas alko vetely kiihdytyksissä. Lopulta laitatin kaikki perän puslat ja suurimman osan pulteista uusiksi. Tosin enää en powerflexiä laita käyttöautoon.
Comment
-
-
Originally posted by hoocee325 View Post..... mikset pistä powerflexejä enää käyttöautoon.. jos saa kysyä..?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment