Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alatukivarsi ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeppis22
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 23
    • -Vaasa

    Alatukivarsi ongelmia.

    Noniin nyt liukkaiden tultua on ilmennyt jonkinmoista ongelmaa taka alatukivarren kanssa. Perä on tässä jonkinaikaa jo kolissut mutta oman laiskuuden takia en ole jaksanut selvittää mikä sielä paukkuu kun auto ongelmitta kulki. No nytkun tuli pakkaset ja tiet jäätyi niin auto rupes kulkemaan niinku juoppo eli varsin pienessäkin vauhdissa heittelehtii niinkuin mikäkin ja "vetää" tavallaan kokoajan vasemmalle. Kävin näyttämässä autoa paikallisella pajalla ja se sanoi jotain että alatukivarren jotkut kumijutut on molemmilta puolilta rikki ja alatukivarsi ottaa vasemmalta puolelta runkoon kiinni että siitä se paukkuminen ja auton reistailu johtuu. Hän ei kuitenkaan pystynyt niitä rikkonaisia vaihtamaan vaan käski kääntyä käyttöauton puoleen ja sinne sitten soittelinkin mutta puhelimen perusteella eivät tuntunu tietävän mistä on kyse ja sanoi että jos tietää mistä on kyse maksaa jotain 400 e. No tämä paikallinen gosse kylläkin sanoi että ei pitäisi olla kallista ja heillä käyttöautossa on joku laite millä ne voi vaan puristaa uudet kumiosat paikkalle. Nytkun joku osaisi sanoa mistä osista tässä nyt on kyse niin olisi paljon helpompi soitella korjaamoita ja kysyä paljonko se maksaa ? Auto on e36 320i -94. Suuret kiitokset vastauksista etukäteen !
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #2
    Toki puslatkin voi olla kaputt, mutta jotenkin veikkaisin sitä perinteistä vikaa eli perä revennyt irti korista. Ja moista ei välttämättä nosturilla pyörät maassa heti edes huomaa, jos ei tajua katsoa oikeaan paikkaan. Tästä löytyy paljon aiheesta haulla.

    Comment

    • jeppis22
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 23
      • -Vaasa

      #3
      Originally posted by Micce///M View Post
      Toki puslatkin voi olla kaputt, mutta jotenkin veikkaisin sitä perinteistä vikaa eli perä revennyt irti korista. Ja moista ei välttämättä nosturilla pyörät maassa heti edes huomaa, jos ei tajua katsoa oikeaan paikkaan. Tästä löytyy paljon aiheesta haulla.
      Hmm, Tämä korjaaja kyllä katsoi että ne puslat on molemmilta puolilta mennyt ihan rikki ja ilmeisesti tämä alatukivarsi pääsee liikkumaan ja siinä on kuulemma tosipaljon väljää. Mitkä noiden puslien nimet on että voisin kokeilla ensin korjaamolla vaihtaa ne jos vaikka vika lähtisi ? Käyttöautosta käskivät varmistaa mistä puslista oli kyse että tietävät paremmin. Kuulostaa aika hintavalta jos on perä revennyt. Koitan tässä illanmittaan tutkia aihetta.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16492
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by jeppis22 View Post
        Hmm, Tämä korjaaja kyllä katsoi että ne puslat on molemmilta puolilta mennyt ihan rikki ja ilmeisesti tämä alatukivarsi pääsee liikkumaan ja siinä on kuulemma tosipaljon väljää. Mitkä noiden puslien nimet on että voisin kokeilla ensin korjaamolla vaihtaa ne jos vaikka vika lähtisi ? Käyttöautosta käskivät varmistaa mistä puslista oli kyse että tietävät paremmin. Kuulostaa aika hintavalta jos on perä revennyt. Koitan tässä illanmittaan tutkia aihetta.
        Osa 4: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...el_suspension/
        Kl-varaosat 8 €, motonet 10 € tjs.

        Comment

        • jou jou
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 76
          • Oulu

          #5
          koliseeko epätasaisella/kuoppaisella tiellä vai vaan rajummissa kiihdytyksissä tms. ? jos näin epätasaisella niin ehdottaisin puslaa nro.4

          Edittiä Hidas!!!

          Comment

          • jeppis22
            Newbiemmer
            • May 2011
            • 23
            • -Vaasa

            #6
            Originally posted by jou jou View Post
            koliseeko epätasaisella/kuoppaisella tiellä vai vaan rajummissa kiihdytyksissä tms. ? jos näin epätasaisella niin ehdottaisin puslaa nro.4

            Edittiä Hidas!!!
            Tasaisella ei kolise ollenkaan mutta hiekkatiellä kolina on jatkuvaa.. Elikkäs vaihtoon tuo numero 4 osa. Kiitoksia hyvistä vastauksista itsellä ei nimittäin mitään tietoa mikä voisi olla ongelma
            Last edited by jeppis22; 23-11-2011, 19:09. Reason: kirjotusvirhe

            Comment

            • hoocee325
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 153

              #7
              ja mikäli saan viä ehdottaa niin powerflexit tilalle ni ei tartte enää ikinä murehtia.. tämän vaihto-operaation jälkeen tottakai sitte 4-pyöräsuuntaus..

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                jeppis22 , ostat osia jonkun veikkauksen pohjalta joka ei oo nähny koko autoa? Onnee remonttiin.
                Mitä jos menis sinne auton alle vänkäraudan ja fikkarin kanssa ihan kattomaan mikä on rikki ja ostelee sen mukaan?

                Originally posted by hoocee325 View Post
                ja mikäli saan viä ehdottaa niin powerflexit tilalle ni ei tartte enää ikinä murehtia.. tämän vaihto-operaation jälkeen tottakai sitte 4-pyöräsuuntaus..
                Noniinno , sitä suuremmalla syyllä se ropponen pitäs nostaa ylös ja tarkastaa että mitään muuta ei ole rikki tuennassa tai laakeroinnissa. Väljän alustan mittaus ja säätö kun on aika tyhjä arpa.
                Last edited by petrolhead; 24-11-2011, 16:27.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • jeppis22
                  Newbiemmer
                  • May 2011
                  • 23
                  • -Vaasa

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  jeppis22 , ostat osia jonkun veikkauksen pohjalta joka ei oo nähny koko autoa? Onnee remonttiin.
                  Mitä jos menis sinne auton alle vänkäraudan ja fikkarin kanssa ihan kattomaan mikä on rikki ja ostelee sen mukaan?



                  Noniinno , sitä suuremmalla syyllä se ropponen pitäs nostaa ylös ja tarkastaa että mitään muuta ei ole rikki tuennassa tai laakeroinnissa. Väljän alustan mittaus ja säätö kun on aika tyhjä arpa.
                  Ihan hyvä pointti mutta asun kerrostalossa joten eipä tuonne auton alle kovin helpolla mennä ainakaan niin että sielä olisi jotain tilaa tehdäkkin. Jos olisi kalliimmista osista kyse niin voisin enempi tutkiakkin mutta kun nyt oli kyse 11 euron osista jotka ovat ilmeisesti vielä kulutusosia niin eipä tuo haittaa vaikka vika ei sielä olisikkaan ja tosiaan ajattelin vain hakea nuo motonetistä ja sen jälkeen viedä auton korjaajalle joka saa vaihtaa ne ja katsoa samalla onko muussa vikaa.. Kiitokset vaustauksista ja palaillaan asiaan jos mikään ei muutu osienvaihdon jälkeen

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Mulla on jotenkin paha epäilys Motonetista hankittujen alustan osien kestävyydestä :think

                    ...PowerFlexit vaan sovinnolla, helpommat kasatakin
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Nifa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 292
                      • Kymenlaakso™

                      #11
                      Originally posted by jeppis22 View Post
                      Ihan hyvä pointti mutta asun kerrostalossa joten eipä tuonne auton alle kovin helpolla mennä ainakaan niin että sielä olisi jotain tilaa tehdäkkin. Jos olisi kalliimmista osista kyse niin voisin enempi tutkiakkin mutta kun nyt oli kyse 11 euron osista jotka ovat ilmeisesti vielä kulutusosia niin eipä tuo haittaa vaikka vika ei sielä olisikkaan ja tosiaan ajattelin vain hakea nuo motonetistä ja sen jälkeen viedä auton korjaajalle joka saa vaihtaa ne ja katsoa samalla onko muussa vikaa.. Kiitokset vaustauksista ja palaillaan asiaan jos mikään ei muutu osienvaihdon jälkeen
                      Itellä on -95 ja n.260tkm ajettu E36:nen. n. 750e oli osineen paikallisella pienyrittäjällä täys peräremppa (täysi työpäivä). Aluksi vaihdatin aikasemmin noi pitkittäistukivarsien puslat powerflexiin (osa nmr. 4) ja iloa kesti sen jälkeen ehkä kuukauden ja taas alko vetely kiihdytyksissä. Lopulta laitatin kaikki perän puslat ja suurimman osan pulteista uusiksi. Tosin enää en powerflexiä laita käyttöautoon.
                      "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by jeppis22 View Post
                        Ihan hyvä pointti mutta asun kerrostalossa joten eipä tuonne auton alle kovin helpolla mennä ainakaan niin että sielä olisi jotain tilaa tehdäkkin. Jos olisi kalliimmista osista kyse niin voisin enempi tutkiakkin mutta kun nyt oli kyse 11 euron osista jotka ovat ilmeisesti vielä kulutusosia niin eipä tuo haittaa vaikka vika ei sielä olisikkaan ja tosiaan ajattelin vain hakea nuo motonetistä ja sen jälkeen viedä auton korjaajalle joka saa vaihtaa ne ja katsoa samalla onko muussa vikaa.. Kiitokset vaustauksista ja palaillaan asiaan jos mikään ei muutu osienvaihdon jälkeen
                        Sulta rokotetaan yhden osaparin vaihdosta helposti se 1,5-2 tuntia töitä. Eli kallista tehdä kokeilemalla vaikka osat olis 11€ puoli.
                        Vastaavasti jos viet auton korjaamolle ja se korjaamo/mekaanikko on mistään kotoisin, puolen tunnin työllä selvittävät missä on vikaa ja mitä tarvitaan.

                        PS: Location-kohtaan kun laittaa paikkakunnan ni joku lähistöllä asuva innokas/tilat omaava harrastaja pian löytyy kurkkaamaan sinne auton alle kahvirahoja vastaan. Tai no , niinkin on käynyt...

                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Mulla on jotenkin paha epäilys Motonetista hankittujen alustan osien kestävyydestä :think

                        ...PowerFlexit vaan sovinnolla, helpommat kasatakin
                        Toimittaako Moog/SKF/Lemförder Motonettiin sekunda-osansa?
                        Last edited by petrolhead; 24-11-2011, 18:19.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jeppis22
                          Newbiemmer
                          • May 2011
                          • 23
                          • -Vaasa

                          #13
                          Eli nyt on siis järkevintä olla ostamatta mitään ja viedä auto vaan johonkin missä katsotaan mikä sielä nyt sitten kunnolla on vikana ? Alan siis soittelemaan kuka tuota haluaisi halvimmalla katsoa. Tosiaan ylempään viestiin viitaten eli jos joku täältä vaasanseudulta haluaa tuota katsella niin laita viestiä niin sovitaan ajankohdasta. Lisätään nyt vielä että ei väliä puhuuko suomea vai ruotsia molemmat käy kunhan vain tietää tuosta autosta

                          Comment

                          • hoocee325
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 153

                            #14
                            Originally posted by Nifa View Post
                            Itellä on -95 ja n.260tkm ajettu E36:nen. n. 750e oli osineen paikallisella pienyrittäjällä täys peräremppa (täysi työpäivä). Aluksi vaihdatin aikasemmin noi pitkittäistukivarsien puslat powerflexiin (osa nmr. 4) ja iloa kesti sen jälkeen ehkä kuukauden ja taas alko vetely kiihdytyksissä. Lopulta laitatin kaikki perän puslat ja suurimman osan pulteista uusiksi. Tosin enää en powerflexiä laita käyttöautoon.
                            rikkuiko sieltä joku muu paikka vai noi osa nmr.4 p.flexit ja mikset pistä powerflexejä enää käyttöautoon.. jos saa kysyä..?

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by hoocee325 View Post
                              ..... mikset pistä powerflexejä enää käyttöautoon.. jos saa kysyä..?
                              Saako huudella sivusta ? Joidenkin mielestä nuo tuningvioletit helatkin on liian kovia tai jotain (tuntuu kuin herne patjan alta). Itte olen ollu E36:n kyydissä jossa oli täysi kierros Powerflexin mustia heloja , paskat se mitään liian kova ollu. Vaikka jakkaratkaan ei ollu millään prinsessapehmusteilla.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎