Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nelipyörä suuntaus vai ei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blizzard030
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 353
    • Kouvola, Finland

    Nelipyörä suuntaus vai ei?

    Kertokaahan nyt joku, että kun lykkään nuo madallusjouset tuohon kiesiini niin onko tehtävät tuo suuntaus vai ei?

    Joku sanoo, että on ja joku sanoo että ei.

    Ja onko totta ettei 316 E30 bemun takapään suuntausta voi säätää?

    Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii valaista asiaa minulle.
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    Tarvii säätää eikä ko. autosta voi säätää takapäästä mitään.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      E30 takapään auraus ja camber säädetään vaihtamalla takakynkän heloja tarvittaessa epäkeskisiin. Saatavana alkuperäisenä ja tehtaan korjausohjeesta löytyy taulukko "virhe kulmassa" / "kulma johon pusla asennetaan". Ei hirveän halpa keikka välttämättä mutta ajo-ominaisuudet maksaa.

      Toimivampi ratkaisu on rakentaa sinne säädöt (E30-alueella on topikkeja aiheesta ), tai olla madaltamatta ihan jumalattoman paljoa.

      Kysymykseen ihan yleisesti; "nelipyöräsuuntaukseen vai ei?", vastaan yleensä aina kyllä, jos vaan rahaa on alustaremontin aikaan. Vaikka vaihdettaisiin vain osia ehjiin samanlaisiin niin kyllä niitä pyöränkulmia kattomalla saadaan käytös paremmaksi. Kulmat ei ole oikein missään autossa "vihreällä" edes lähtötilanteessa ja aina ne muuttuu hieman kun alustaan käydään puuttumassa.

      Jarno.
      Last edited by petrolhead; 01-04-2012, 11:17.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        #4
        Kaikki olennainen tulikin jo tuossa ylempänä.Itse vaan olen aina ihmetellyt sitä,että kun ensin lyödään touhutonni alustaan,toinen mokoma rengas/vanne pakettiin.Niin miksi pitää sitten ne kalliit kumit ajaa puolessa kesässä vituralleen,kun ei älytä/raaskita mennä tekemään satasen kulmien säätöjä.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Ainahan kulmat pitäisi säätää kun vaihdellaan alustaan osia.

          Säästää pirusti rengaskuluissa kun suorittaa säädön ja autokin pysyy ajettavava.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎