Näyttää kyllä ihan hyvältä toi rengaskoko 10". Täytyypä harkita itsellekin jos ei 245/35 mahdu pyörimään rankalla mankeloinnilla. En muistanut että noissa sun mitoissa oli noin pienet ulkokehät, mutta nyt kun muistelen niin niinhän se oli kun taisit joutua spaceriakin laittamaan väliin että sai pyörimään. Onko noi kyseiset Mitot 2 vai 3-osaiset?
Näyttää kyllä ihan hyvältä toi rengaskoko 10". Täytyypä harkita itsellekin jos ei 245/35 mahdu pyörimään rankalla mankeloinnilla. En muistanut että noissa sun mitoissa oli noin pienet ulkokehät, mutta nyt kun muistelen niin niinhän se oli kun taisit joutua spaceriakin laittamaan väliin että sai pyörimään. Onko noi kyseiset Mitot 2 vai 3-osaiset?
Mulla oli joskus 235/40 kumit 9,5" vanteella, niin sekin oli vähän turhan korkea. 245/35 olis todennäköisesti samalla madalluksella mahtunut vähintään yhtä hyvin ja näyttääkin paremmalta. Autona tosin E36, mutta samasta asiasta kyse. Tota 235/40 kokoa ei kyllä sen toivossa kannata miettiä, että mahtuis paremmin.
Mulla oli joskus 235/40 kumit 9,5" vanteella, niin sekin oli vähän turhan korkea. 245/35 olis todennäköisesti samalla madalluksella mahtunut vähintään yhtä hyvin ja näyttääkin paremmalta. Autona tosin E36, mutta samasta asiasta kyse. Tota 235/40 kokoa ei kyllä sen toivossa kannata miettiä, että mahtuis paremmin.
Laskeskelin äskön laskurilla renkaiden kokoja tuolla 10" vanteella ja noinhan se näyttäisi kyllä menevän ettei tuo 235/40 ole kyllä yhtään sen pienempi, halkasijaltaan jopa isompi ja keskimääräisessä leveydessä lähes identtiset venytettynä. Enemmän varmaan vaikuttaa eri rengasvalmistajien erot jos on milleistä kiinni raapiminen.
235 ja 245 on erona noin sentti (619,8mm kontra 603,3mm)
Itse valitsin tuon 235 koon 40 profiililla mukavuuden takia. 35 profiililla voi tulla aika jäykkä reilun madalluksen yhteydessä. Mielipidekysymys.
Ohessa vielä sivuprofiili. Vaikka profiili 40 niin olisi silti voinut vielä reilusti tiputtaa. Oheisessa kuvassa 3:er korkeimmalla setupilla. Kaaret oli luonnollisesti mankeloitu.
Comment