Kulkineena BMW E60 530i vm 05.
Eli käytin autoa katsastustarkastuksessa merkkihuollossa, kun sain hyvän tarjouksen.
Alustana tällä hetkellä jäykkyyssäädettävä Koni Sport Kit (reilu 5 vuotta vanha), jossa etutolpissa jäykkyyssäätö tapahtuu pyörittämällä ruuvia ja takana ilmeisesti, kun iskarin ottaa pois?.. (en ole aivan varma).
Renkaina tällä hetkellä Nankang NS-2. Takana 285/30 20 ja edessä 255/30 20.
Muuten kaikki näytti hyvältä, mutta iskareista tuli seuraavat arvot:
PYÖRÄNRIPUSTUS..................Etuakseli......... ............Taka-akseli
..................................vasen........... ..oikea........vasen.............oikea
Pyöräkosketus......%........16........20.......20............16.......41.......27
Pyörämassa.........kg........425...............427 ..........451...............566
Merkkihuollossa sanottiin, että monesti madallettu ja jäykkä alusta vaikuttaa arvoihin ja kun vielä matalaprofiiliset renkaatkin on alla.
Sanoivat kuitenkin että kannattaa kokeilla vielä säätää iskareita ennen kuin menee uusia vaihtamaan.
Iskareissa ei ollut ulkopuolisesti mitään vuotoja. Ainoastaan etu iskareissa pohjaanlyöntikumit revenneet.
Mitä mieltä olette, onko normaalit arvot kyseessä vastaavilla spekseillä??? Et kannattaako vielä ruveta vaihtohommiin...
Eli käytin autoa katsastustarkastuksessa merkkihuollossa, kun sain hyvän tarjouksen.
Alustana tällä hetkellä jäykkyyssäädettävä Koni Sport Kit (reilu 5 vuotta vanha), jossa etutolpissa jäykkyyssäätö tapahtuu pyörittämällä ruuvia ja takana ilmeisesti, kun iskarin ottaa pois?.. (en ole aivan varma).
Renkaina tällä hetkellä Nankang NS-2. Takana 285/30 20 ja edessä 255/30 20.
Muuten kaikki näytti hyvältä, mutta iskareista tuli seuraavat arvot:
PYÖRÄNRIPUSTUS..................Etuakseli......... ............Taka-akseli
..................................vasen........... ..oikea........vasen.............oikea
Pyöräkosketus......%........16........20.......20............16.......41.......27
Pyörämassa.........kg........425...............427 ..........451...............566
Merkkihuollossa sanottiin, että monesti madallettu ja jäykkä alusta vaikuttaa arvoihin ja kun vielä matalaprofiiliset renkaatkin on alla.
Sanoivat kuitenkin että kannattaa kokeilla vielä säätää iskareita ennen kuin menee uusia vaihtamaan.
Iskareissa ei ollut ulkopuolisesti mitään vuotoja. Ainoastaan etu iskareissa pohjaanlyöntikumit revenneet.
Mitä mieltä olette, onko normaalit arvot kyseessä vastaavilla spekseillä??? Et kannattaako vielä ruveta vaihtohommiin...
Comment