Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustasarjan & renkaiden vaikutus iskunvaimentimien arvoihin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    Alustasarjan & renkaiden vaikutus iskunvaimentimien arvoihin?

    Kulkineena BMW E60 530i vm 05.

    Eli käytin autoa katsastustarkastuksessa merkkihuollossa, kun sain hyvän tarjouksen.

    Alustana tällä hetkellä jäykkyyssäädettävä Koni Sport Kit (reilu 5 vuotta vanha), jossa etutolpissa jäykkyyssäätö tapahtuu pyörittämällä ruuvia ja takana ilmeisesti, kun iskarin ottaa pois?.. (en ole aivan varma).

    Renkaina tällä hetkellä Nankang NS-2. Takana 285/30 20 ja edessä 255/30 20.


    Muuten kaikki näytti hyvältä, mutta iskareista tuli seuraavat arvot:


    PYÖRÄNRIPUSTUS..................Etuakseli......... ............Taka-akseli

    ..................................vasen........... ..oikea........vasen.............oikea

    Pyöräkosketus......%........16........20.......20............16.......41.......27

    Pyörämassa.........kg........425...............427 ..........451...............566


    Merkkihuollossa sanottiin, että monesti madallettu ja jäykkä alusta vaikuttaa arvoihin ja kun vielä matalaprofiiliset renkaatkin on alla.

    Sanoivat kuitenkin että kannattaa kokeilla vielä säätää iskareita ennen kuin menee uusia vaihtamaan.

    Iskareissa ei ollut ulkopuolisesti mitään vuotoja. Ainoastaan etu iskareissa pohjaanlyöntikumit revenneet.

    Mitä mieltä olette, onko normaalit arvot kyseessä vastaavilla spekseillä??? Et kannattaako vielä ruveta vaihtohommiin...
    Last edited by dudeb; 24-05-2012, 16:10.
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    Originally posted by dudeb View Post
    Kulkineena BMW E60 530i vm 05.

    Eli käytin autoa katsastustarkastuksessa merkkihuollossa, kun sain hyvän tarjouksen.

    Alustana tällä hetkellä jäykkyyssäädettävä Koni Sport Kit (reilu 5 vuotta vanha), jossa etutolpissa jäykkyyssäätö tapahtuu pyörittämällä ruuvia ja takana ilmeisesti, kun iskarin ottaa pois?.. (en ole aivan varma).

    Renkaina tällä hetkellä Nankang NS-2. Takana 285/30 20 ja edessä 255/30 20.


    Muuten kaikki näytti hyvältä, mutta iskareista tuli seuraavat arvot:


    PYÖRÄNRIPUSTUS..................Etuakseli......... ............Taka-akseli

    ..................................vasen........... ..oikea........vasen.............oikea

    Pyöräkosketus......%........16........20.......20............16.......41.......27

    Pyörämassa.........kg........425...............427 ..........451...............566


    Merkkihuollossa sanottiin, että monesti madallettu ja jäykkä alusta vaikuttaa arvoihin ja kun vielä matalaprofiiliset renkaatkin on alla.

    Sanoivat kuitenkin että kannattaa kokeilla vielä säätää iskareita ennen kuin menee uusia vaihtamaan.

    Iskareissa ei ollut ulkopuolisesti mitään vuotoja. Ainoastaan etu iskareissa pohjaanlyöntikumit revenneet.

    Mitä mieltä olette, onko normaalit arvot kyseessä vastaavilla spekseillä??? Et kannattaako vielä ruveta vaihtohommiin...

    Täysin normaalit arvot tommosella alustalla ja rengastuksella. Laske rengaspaineet johonkin ¨1.5bar jos haluat parempia tuloksia.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Peltsii View Post
      Täysin normaalit arvot tommosella alustalla ja rengastuksella. Laske rengaspaineet johonkin ¨1.5bar jos haluat parempia tuloksia.
      Tai löysää niitä tappiinsa kiristettyjä iskareita...

      Comment

      • dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

        #4
        Hyvä tietää et arvot vaikuttas normaalilta tolla setillä.
        Mietin vain et miten mahtavat asian leimalla tulkita... jos vaikka sattuu inssillä olemaan paska päivä töissä.

        Pitää kokeilla vähän löysyttää iskareita ja kattoa miten ajotuntuma muuttuu.

        Miten mahtaa tuo takapään säätö tapahtua tuossa Koni Sport Kitissä? Entäs riittääkö pohjaanlyöntikumien puuttuminen hylkäykseen, vai meneekö korjauskehotuksella ja mahtaako tohon Konin sarjaan niitä varaosana saada?
        Last edited by dudeb; 28-05-2012, 21:31.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by dudeb View Post
          Hyvä tietää et arvot vaikuttas normaalilta tolla setillä.
          Mietin vain et miten mahtavat asian leimalla tulkita... jos vaikka sattuu inssillä olemaan paska päivä töissä.

          Pitää kokeilla vähän löysyttää iskareita ja kattoa miten ajotuntuma muuttuu.

          Miten mahtaa tuo takapään säätö tapahtua tuossa Koni Sport Kitissä? Entäs riittääkö pohjaanlyöntikumien puuttuminen hylkäykseen, vai meneekö korjauskehotuksella ja mahtaako tohon Konin sarjaan niitä varaosana saada?
          Takapään säätö: iskarin alapultti irti, paina iskari täysin ylös ja pyöritä -> tuntuu kolo mihin säätö tarttuu kiinni, käännä esim. puoli kierrosta, suunnasta en ole täysin varma mutta etuiskareita löysätään myötäpäivään ylhäältä eli säätönupista katsottuna koska vastapäivään on "firm" l. tiukempi.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎