Kävi tuossa kiinnostamaan jos autoon rakentais säädettävän ilmajousituksen. Eli kompura, säiliö, kasa venttiileitä, letkua ja palkeet joka nurkkaan.
Nettiselailun perusteella vaikuttaisi että jousityypin saa muuttaa nykyisin muutoskatsastuksella. Jousi ja iskunvaimennin pois ja palje tilalle. Näinkö se yksinkertaisimmillaan tehdään? Onko täällä kukaan rakennellu, ainakin jenkkiautoihin ja lava-autoihin taitavat rakennella näitä.
Hydraulinen ois toinen vaihtoehto, sylinteri iskunvaimentajan paikalle ja jo nousee. Ilmajärjestelmä on vaan edullisempi rakennuttaa, riittäisi pelkkä säätö ylös/alas eikä tarvitsisi mitään hyppyjä tms...
Takatukivarteen saisi aika helposti asennettua palkeen tukivarren ja rungon väliin. Eteen sen voisi laittaa tolpan yläosaan, jousitushilujen paikalle.
Se on vielä vähän epäselvää, otetaanko kumpikin, jousi ja iskunvaimennin irti vain jätetäänkö toinen paikoilleen? Kyllähän tuo paljekin jonkun verran joustaa, kova alusta voisi ainakin tulla.
Eräällä sivulla oli juttua et pelkkään mökkitielle menoa varten ei riittäis, vaan kuorman kompensointiin, mutta miten sen nyt ottaa. Voihan sillä tehdä kumpaakin. Muita säädöksiä taitaa olla et autoa saa madaltaa sen noin 50 milliä ja pitää jäädä maavaraa alimmassa asennossa, olikos se nyt 70 vai 80 milliä, kuitenkin. Nuohan voi järjestää vaikka mekaanisilla stoppareilla tms.
Nettiselailun perusteella vaikuttaisi että jousityypin saa muuttaa nykyisin muutoskatsastuksella. Jousi ja iskunvaimennin pois ja palje tilalle. Näinkö se yksinkertaisimmillaan tehdään? Onko täällä kukaan rakennellu, ainakin jenkkiautoihin ja lava-autoihin taitavat rakennella näitä.
Hydraulinen ois toinen vaihtoehto, sylinteri iskunvaimentajan paikalle ja jo nousee. Ilmajärjestelmä on vaan edullisempi rakennuttaa, riittäisi pelkkä säätö ylös/alas eikä tarvitsisi mitään hyppyjä tms...
Takatukivarteen saisi aika helposti asennettua palkeen tukivarren ja rungon väliin. Eteen sen voisi laittaa tolpan yläosaan, jousitushilujen paikalle.
Se on vielä vähän epäselvää, otetaanko kumpikin, jousi ja iskunvaimennin irti vain jätetäänkö toinen paikoilleen? Kyllähän tuo paljekin jonkun verran joustaa, kova alusta voisi ainakin tulla.
Eräällä sivulla oli juttua et pelkkään mökkitielle menoa varten ei riittäis, vaan kuorman kompensointiin, mutta miten sen nyt ottaa. Voihan sillä tehdä kumpaakin. Muita säädöksiä taitaa olla et autoa saa madaltaa sen noin 50 milliä ja pitää jäädä maavaraa alimmassa asennossa, olikos se nyt 70 vai 80 milliä, kuitenkin. Nuohan voi järjestää vaikka mekaanisilla stoppareilla tms.
Comment