Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrut tehottomat pienillä kierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Jarrut tehottomat pienillä kierroksilla

    Eli ongelmana on että pienillä kieroksilla jarruissa ei ole tehostusta.
    Jos valutan vaikka kytkin pohjassa liikennevaloihin (jolloin kierroksia on n. 700rpm), niin jarrupoljin muuttuu todella jäykäksi. Meinaan ajaa edessä olevan perään, ellei poljinta polje täydellä voimalla.
    Isommilla kierroksilla ei ole minkäänlaista ongelmaa.

    Auto on 525tds touring -93.

    Tuossahan on sylinterikannessa alipainepumppu?
    Voisiko se olla viallinen? Vai olisiko jarrutehostin rikki?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • escort
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 339

    #2
    Alipainepumppu tai järjestelmässä on vuoto jossain.
    työ autossa vuoti alipainesäiliö niin oli samanlaisia ongelmia.
    ei tosin ollut bmw mutta sama asia varmaan.
    tehostajan kalvokin voi olla huono? sinne voi päästä jarrunestettä.

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Jos alip. pumppu osoittautuu vialliseksi, niin mulla olis yks toimiva käytetty pumppu tossa hyllyssä. Uusi on aika sika hintanen jotain 200 Eur. Pistä YV.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #4
        Mistä tiedän onko alipainepumppu viallinen?
        Voiko sen todeta purkamalla laite tai jonkinlaisella mittauksella?
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #5
          Nyt saattoi ehkä löytyä syy.
          Voiko tuo katkennut letkunippa takaiskuventtiilissä aiheuttaa juuri tuon kuvatun kaltaisen ongelman?
          Eli pienillä kierroksilla jarruissa ei ole tehostusta, mutta isommilla kierroksilla ei ole mitään ongelmaa.

          Tuo takaiskuventtiili on siis alipainepumpun ja jarrutehostimen välisessä putkessa.

          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • jannel
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 283

            #6
            Originally posted by VNT
            Nyt saattoi ehkä löytyä syy.
            Voiko tuo katkennut letkunippa takaiskuventtiilissä aiheuttaa juuri tuon kuvatun kaltaisen ongelman?
            Eli pienillä kierroksilla jarruissa ei ole tehostusta, mutta isommilla kierroksilla ei ole mitään ongelmaa.

            Tuo takaiskuventtiili on siis alipainepumpun ja jarrutehostimen välisessä putkessa.

            No tuo se vika just onkin! Se kun ei ole mahdottoman suuri alipaine mitä pumppu tyhjäkäynnillä tuottaa niin karkaahan se tuommoisesta reiästä!

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #7
              Olisko joku urpo saksanmaalla yrittänyt blokata EGR systeemiä ja vetänyt letkut veke vähän karkeemmalla kädellä.
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎