Originally posted by Kale79
View Post
E90 nelipyöräsuuntaus raportti, onkohan oikein säädetty?
Collapse
X
-
-
Käytin auton katsastuksessa ja löysihän se katsuri sieltä väljän tukivarren. Oikean takapyörän ylin tukivarsi klappasi, kun rengasta liikutti.
On se kumma, miten korjaamoissa ei viitsitä tai osata etsiä noita vikoja.
Tilasin samantein kaikki kolme tukivartta, turha kai lähteä yhtä vaan vaihtamaan.
Sanoinkin katsurille, että harvemmin teillä taitaa olla näin iloisia asiakkaita jos saa hylkäyksen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kale79 View PostHetken tuntuikin, että auto oli jo parempi. Nyt tuntuu varsinkin liukkaalla ja tuulisella ilmalla, että perä tuntuu elävän. Pirun pelottava tunne ajaa motarilla. Tuntuu, että auto olisi ns. kahdessa osassa. Kun kääntää rattia, niin tuntuu, että auto kääntyy vasta viiveellä.
Mistäs nyt lähdettäisi etsimään vikaa? Rengaspaineita kokeilin suuntaan jos toiseen.
Joskushan naissa kay niin, etta kun oikeen tarkkaan omaansa ihmettelee niin alkaa tuntua etta se on rikki vaikkei olisikaan ...
Leave a comment:
-
Hetken tuntuikin, että auto oli jo parempi. Nyt tuntuu varsinkin liukkaalla ja tuulisella ilmalla, että perä tuntuu elävän. Pirun pelottava tunne ajaa motarilla. Tuntuu, että auto olisi ns. kahdessa osassa. Kun kääntää rattia, niin tuntuu, että auto kääntyy vasta viiveellä.
Mistäs nyt lähdettäisi etsimään vikaa? Rengaspaineita kokeilin suuntaan jos toiseen.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNuo paineet (etenkin edessä) putoaa kovemmilla pakkasilla jo alle kahteen "baariin".Noksujen veltto runko vielä lisää tuota löysyyden tunnetta.Laita vaan sinne jo kokeilemaasi 2.8bar,niin ollaan aika lähellä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kale79 View PostRengaspaineet on siinä 2.3bar edessä ja takana 2.5bar tällä hetkellä.
Aikaisemmin kokeilin laittaa 2.8bar joka kulmaan, ennen tuota iskari + pusla remppaa. Autosta tuli tosi kiikkerä ja tunnoton.
Mut täytyy koittaa huomenna. Paljonko suosittelisit paineita?
Leave a comment:
-
Rengaspaineet on siinä 2.3bar edessä ja takana 2.5bar tällä hetkellä.
Aikaisemmin kokeilin laittaa 2.8bar joka kulmaan, ennen tuota iskari + pusla remppaa. Autosta tuli tosi kiikkerä ja tunnoton.
Mut täytyy koittaa huomenna. Paljonko suosittelisit paineita?
Leave a comment:
-
Originally posted by Kale79 View PostNythän tuosta tuli parempi. Ohjaustuntuma saisi olla kuitenkin parempi keskialueella. Tuntuu, että siinä olisi hieman ns. tyhjää kohtaa ennen voimakasta vastetta, kun ratista kääntää. Johtuneeko sitten jo ei niin uusista talvirenkaista, nokian hkpl 5? No, huomenna lisää koeajoa..
Liitteenä raportti arvoista. Asentaja kertoi, ettei ne camber arvot ollut oikeasti niin pahasti pielessä. Ilmeisesti siellä toisessa puljussa oli paskat mittalaitteet...
Paljonko sinulla noissa Hkpl5:ssa on painetta(pitäisi olla lähellä 3bar)?
Leave a comment:
-
Nythän tuosta tuli parempi. Ohjaustuntuma saisi olla kuitenkin parempi keskialueella. Tuntuu, että siinä olisi hieman ns. tyhjää kohtaa ennen voimakasta vastetta, kun ratista kääntää. Johtuneeko sitten jo ei niin uusista talvirenkaista, nokian hkpl 5? No, huomenna lisää koeajoa..
Liitteenä raportti arvoista. Asentaja kertoi, ettei ne camber arvot ollut oikeasti niin pahasti pielessä. Ilmeisesti siellä toisessa puljussa oli paskat mittalaitteet...Last edited by Kale79; 23-06-2013, 00:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kale79 View PostKävin hakemassa rahat takas, enkä antanut enää heidän yrittää säätää. Nyt on aika varattu perjantaille toisesta paikasta.
Miten muuten tuo etupään camberin säätö onnistuu? Tein soittokierroksen ja monessa paikassa puhuivat heti, ettei sitä voi säätää?
Auton ohjaus tosiaan tuntuu tahmealta eikä palauta.
Kirjoittelen tänne sitten miten homma meni.
Säädöt täytyy tehdä perssonin yläpäässä ja lisää kiinnityksiä "vinguttamalla" tai säätöosia käyttämällä.
Myös perssonin ja navan kiinnityksestä voi saada pari kymppiä kiristämällä liitos sen ulospäin kohdistuvan paineen alla(+pyörittää personia).Last edited by Hemi; 29-11-2012, 13:39.
Leave a comment:
-
Kävin hakemassa rahat takas, enkä antanut enää heidän yrittää säätää. Nyt on aika varattu perjantaille toisesta paikasta.
Miten muuten tuo etupään camberin säätö onnistuu? Tein soittokierroksen ja monessa paikassa puhuivat heti, ettei sitä voi säätää?
Auton ohjaus tosiaan tuntuu tahmealta eikä palauta.
Kirjoittelen tänne sitten miten homma meni.
Leave a comment:
-
Originally posted by Hemi View PostEpäilemättä juuri näin, mutta kritisoinkin ko.mittaustapaa ja sen luotettavuutta koska kaikki nykyaikaiset=luotettavat laitteet ilmoittavat tuloksen kokonaisina 60-minuutin asteina.
Tässähän ei oikeastaan ole mitattu kuin auraukset, camberit ja kulkukulmat.
mm.aivan oleellinen caster on mittaamatta, jolloin kaikilla muilla arvoilla voi oikeastaan "pyyhkäistä".
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View PostKyllä, mutta eihän tässä siitä ole kyse vaan onko tuo tulostettu lappu asteen sadasosina vai asteina ja minuutteina. Kuten tiedät 1,75 ast. on 1 aste 45 min. Kumpana yksikkönä tuo lappu on, mielestäni asteen sadaosina koska esim. ve. camber nollan jälkeen on pilkku eli lukema on 0,81. Jos se olisi aste + min. siinä lukisi 0' 81" ja tällaista arvoa ei ole olemassa kuten itsekin jo aik. totesit. Clear ?
Tässähän ei oikeastaan ole mitattu kuin auraukset, camberit ja kulkukulmat.
mm.aivan oleellinen caster on mittaamatta, jolloin kaikilla muilla arvoilla voi oikeastaan "pyyhkäistä".
Leave a comment:
-
Originally posted by Hemi View PostYksi aste on 60-minuuttia, ei sata?
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View PostHmm... minun silmään nuo merkit esim. tuon 0,81 perässä on asteen merkki, ei minuutin eli 0,81 astetta olisi 0,19 astetta alle yhden asteen, ei 81 minuuttia eli 1 aste 21 minuuttia joka olisi asteiden sadasosina ilmoitettuna 1,35 astetta.
Leave a comment:
Leave a comment: