Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kulmat kohdilleen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • narude
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 245
    • Helsinki

    Kulmat kohdilleen

    missä ihmeessä on vika ettei kaverit saa korjaamolla kulmia kohdilleen?

    kori on täysin mitoissaan, kaikki renkaisiin liittyvät osat vaihdettu alatukivarsia, ripustuksia ja iskareita myöten?

    auraus tai ohjauskulmat (?) ei edelleenkään ole niinkuin pitäisi.

    kaverit on jo YLI kuukauden mittailleet, korjailleet ja ihmetelleet tota p-h autokorjaamolla ja mulla alkaa mennä usko ettei ne sitä koskaan saakkaan kohdilleen.

    missä tän sais nopeasti korjattua?
    -18 F30 318iA
    -04 E46 316i
    -04 E46 316i
    -95 E36 320i Coupe
    -85 E30 316
  • Japi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 276
    • Espoo

    #2
    Ettei olis jotkin pultit/pultti jääneet löysälle?
    Siinähän tulee se kiva efekti, että kun säädät kulmat kuntoon ja kertaalleen liikautat autoa ovat ne jälleen keturallaan.
    Toinen syy voi olla laakerissa, jossa väljyyttä.

    Ainakin 4-pyöräsuuntauksessa mulla on ravisteltu aina kaikki paikat läpi ennenkuin mittapökäleet kiinnitetään nakkeihin. Kertaalleen joutui vaihtamaan laakerin ennen säätöä, oli jo hieman väljää...
    "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
    -Tuntematon
    ex-E30 318i -87
    droF Mondeo STW (eka ja vika...)

    Comment

    • narude
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 245
      • Helsinki

      #3
      siis kuulemma eturenkaissa oli oikealla puolella liikaa positiivista ja vasemmalla negatiivista eikä säädöt riitä. (tai just toisinpäin, en muista)

      auto on ammattiliikkeessä korjattavana.

      voiko tosiaan olla laakerista tai löysästä mutterista kiinni? entä miten puslat vaikuttaa tuohon?
      -18 F30 318iA
      -04 E46 316i
      -04 E46 316i
      -95 E36 320i Coupe
      -85 E30 316

      Comment

      • Japi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 276
        • Espoo

        #4
        Originally posted by narude
        siis kuulemma eturenkaissa oli oikealla puolella liikaa positiivista ja vasemmalla negatiivista eikä säädöt riitä. (tai just toisinpäin, en muista)

        auto on ammattiliikkeessä korjattavana.

        voiko tosiaan olla laakerista tai löysästä mutterista kiinni? entä miten puslat vaikuttaa tuohon?
        Tuo väljyys vaikuttaa siis siihen, että kerran kohdilleen säädetyt arvot eivät tarkastusmittauksessa enää olekaan kohdillaan (autoa siirretään hieman).

        Jos kyse on aurauskulmista, tuo voi johtua siitä että on väärät raidetangon päät (liian lyhyet).
        Kunhan arvailen, viisaammat jatkakoon. (Hemi?)
        "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
        -Tuntematon
        ex-E30 318i -87
        droF Mondeo STW (eka ja vika...)

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Camber, Caster ,mitä, mikä? Jos perssonit on takuulla mitoissaan, ei kysymys voi olla kuin puoleen väliin jätetystä kolarivauriosta. Ota nyt hieman tarkemmin muistiin mitä itseasiassa on pielessä jotta analyysi voitaisiin näin "etätyönä" tehdä. Paras olisi jos saisit mittatulosteen nähtäville.

          Comment

          • narude
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 245
            • Helsinki

            #6
            no niin vähän täydennystä tähän:

            eli toisen puolen rengas on hieman toleranssia edempänä kulkusuuntaan nähden (muutamia millejä) ja toinen taasen vastaavasti taaempana. kuulemma johtuu alle asteen heitosta miten iskari on kulmassa suhteessa maahan (?). perssonit on aivan mitoissaan, samoin kaikki osat joista on mitat saatavilla. vaihtoivat iskarin, muttei sillä mitään vaikutusta ollut (epäilivät josko olisi ollut viallinen).

            ei kuulemma vaikuta ajettavuuteen, eikä muutenkaan huomaa kuin mittakoneessa. täytynee käydä pyytämässä tuloste mittauksista.
            -18 F30 318iA
            -04 E46 316i
            -04 E46 316i
            -95 E36 320i Coupe
            -85 E30 316

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎