Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton korotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    Auton korotus

    Asun landella ja tiet on huonoja varsinkin näin talvella ja tekisi mieli enempi maa varaa allroad tyyliin.
    Autona 2004 E61 korottaako vai ostaako toinen auto?
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Korota korota, niin minäkin tein.

    E39:siin saa ainakin poor road package/national version of eastern europe. Tutki realoemistä löytyykö e61:seen myös. Takana ilmajousitus niin sen (kai?) saa ohjelmoitua korkeammaksi.

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      #3
      Oftopic, kun ,merkki väärä...

      2003 Ibizan säätöalusta mahdollistaa myös muutaman sentin noston, joten niin tehtiin. Lisäksi mahtui pyörimään +5% isommat kumet, joten niistä vielä 1,5cm lisää maavaraa
      Last edited by jakeluvesimies; 31-12-2012, 20:28.

      Comment

      • Larzza
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 147
        • Suo

        #4
        Realoem on aika tuskainen.
        Ei osu mun silmään tai sitten en osaa katsoa

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Korota korota, niin minäkin tein.

        E39:siin saa ainakin poor road package/national version of eastern europe. Tutki realoemistä löytyykö e61:seen myös. Takana ilmajousitus niin sen (kai?) saa ohjelmoitua korkeammaksi.
        e61 525 dat
        ex.e36 318ti compact m-sport

        Comment

        • V W
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 335
          • Salo

          #5
          Mä miettisin jotain X5 tosa kohtia
          Ford 4500 :think Nuffield
          Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

          Kawasaki ZX-12R
          Borat

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by Larzza View Post
            Realoem on aika tuskainen.
            Ei osu mun silmään tai sitten en osaa katsoa
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #7
              Osta e60 ja nelikko, on semmoinen horokki et huh huh.
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • _chris_
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 442
                • Nokia

                #8
                Originally posted by Larzza View Post
                Asun landella ja tiet on huonoja varsinkin näin talvella ja tekisi mieli enempi maa varaa allroad tyyliin.
                Autona 2004 E61 korottaako vai ostaako toinen auto?
                Itse siirryin 500-sarjasta (tosin E39) X5:een eikä päätöstä ole tarvinnut katua. Kulutus tietty nousi isomman painon, nelivedon ja isomman ilmanvastuksen myötä, mutta nyt voi ajella aika huoletta muuallakin kuin auratuilla teillä ja liikennevaloista lähtee kuin kesällä. Isompi paino ja neliveto tuo lisäksi vakautta, sohjon tai lumipalteen yli suoritetut kaistanvaihdot menee kuin kiskoilla.
                BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  #9
                  Ei ainakaan näytä varaosakatalogissa suoraan olevan E60/E61 tuota "huonon tien pakettia" eli poor road packagea.
                  Itse lähtisin siitä, että hommaisin E39 koppasen iskarin yläpäihin tulevat koroke palat. Muistaakseni E60/E61 ja E39 jako on sama, toki tuohon voipi yrittää vielä kysellä tarkennusta :think
                  Mutta tuolla spacerilla saa kätevästi ja turvalisesti sen 20mm korkeutta keulaan, ja ilmaperää pystyy kyllä huijaamaan kanssa hiukan ylemmäksi ja sitten vaan käy säädättämässä pyöränkulmat uudelleen.
                  Toki eipä tuollaisten korokerengas spacereiden teettäminenkään nyt kovinkaan paljoa maksa, kun kyse on vaina kahdesta samanlaisesta osasta ja saa sitten korkeutta sen verran kuin parhaaksi näkee.

                  Tuossa vielä kuva noista koroke renkaista osa numero 14:

                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • esa40
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 1
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by Spetke View Post
                    Ei ainakaan näytä varaosakatalogissa suoraan olevan E60/E61 tuota "huonon tien pakettia" eli poor road packagea.
                    Itse lähtisin siitä, että hommaisin E39 koppasen iskarin yläpäihin tulevat koroke palat. Muistaakseni E60/E61 ja E39 jako on sama, toki tuohon voipi yrittää vielä kysellä tarkennusta :think
                    Mutta tuolla spacerilla saa kätevästi ja turvalisesti sen 20mm korkeutta keulaan, ja ilmaperää pystyy kyllä huijaamaan kanssa hiukan ylemmäksi ja sitten vaan käy säädättämässä pyöränkulmat uudelleen.
                    Toki eipä tuollaisten korokerengas spacereiden teettäminenkään nyt kovinkaan paljoa maksa, kun kyse on vaina kahdesta samanlaisesta osasta ja saa sitten korkeutta sen verran kuin parhaaksi näkee.

                    Tuossa vielä kuva noista koroke renkaista osa numero 14:

                    Löytyykö noita cpacereita e39 sedaniin taakse,orkkis jousille,20mm olisi ok?Esa

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by esa40 View Post
                      Löytyykö noita cpacereita e39 sedaniin taakse,orkkis jousille,20mm olisi ok?Esa
                      En tiedä paksuutta mutta tuossa on http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        #12
                        Ja mersuissahan on niitä kumisia jousen päähän asettuvia koropaloja, kannattaa harkita myös jos vain koko passaa.

                        Comment

                        • bimmer76
                          Newbiemmer
                          • May 2010
                          • 16
                          • kuusamo

                          #13
                          Mites e34 takapään korotus?käykö e39 tolpat bolt-on tyyliin e34?saisko coileilla yhtään nostettua vähä vakiota ylemmäs?onko kellää kokemusta moisesta!2-3cm ku sais ylemmäs ni ois hyvä!

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 776
                            • Gallia = Kinnula

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            En tiedä paksuutta mutta tuossa on http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/

                            Mulla on tuollaiset korokepalat eteen ja taakse jemmassa e39 sedaniin. Ei oo kalliit jos joku tarvii.

                            Taakse joutuu ostamaan uudet ylätukilaakerit joissa on pidemmät pinnapultit, omastani katkaisin pultit lyhemmäksi kun otin korokkeet pois.

                            Eteen menee "bolt on" periaatteella.
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • tepiiiii
                              Newbiemmer
                              • Jan 2014
                              • 16
                              • Kinnula/JKL

                              #15
                              Haa! Nyt luulen tietäväni, mitä kivaa hankkimani uudenkarhee 300tkm ajettu "tomaatt'poimur" saa alustaksi.
                              Oihvoih lötköaudi, saat ehkäpä sittenkin seuraajan.
                              Käytöslaitteena:
                              e39 528iA -99 Delffiini
                              R1150Gs -00
                              Skidoo Freeride 800 137" -12

                              Hävinneet:

                              e39 530dA -00 Musta
                              w124 200D (800-500+300tkm = 600tkm takana)
                              e34 525iA -95 OXFORDGRUEN METALLIC
                              "Perintövento"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎