Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua OZ vanteiden purkuun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemu__
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 972
    • Kirkkonummi

    #16
    Originally posted by Ville--- View Post
    Olihan se vähän ihmeissään
    foorumilaiselta ostettu Hylsy

    By the way, tarttet 2 hylsyä mikäli pultit SEKÄ mutterit ovat orkkiksia.

    Comment

    • VilleH.
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 560
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Hemu__ View Post
      By the way, tarttet 2 hylsyä mikäli pultit SEKÄ mutterit ovat orkkiksia.
      siis ostin molemmat hylsyt
      Bmw E21 320

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #18
        Aika monelle oz vanteissa löytyy jo ihan tavis 12 kulmaisia jos on jo kerran vaihdettu uusiin.
        Last edited by EPDM; 03-01-2013, 23:06.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #19
          Olen hukkanut johunkin oz kuten esim hamann pg-1 tarkoitettu "T" muotoinen lukitus kapula millä keskilätkä irotetaan/kiinitetään

          Hieman vaikea laittaa rengas päälle vanteelle kun yhdessä se sattuu olemaan kiinitettu.

          Onko kenellekään lainattavissa kyseinen työkalua?
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            #20
            Originally posted by EPDM View Post
            Olen hukkanut johunkin oz kuten esim hamann pg-1 tarkoitettu "T" muotoinen lukitus kapula millä keskilätkä irotetaan/kiinitetään

            Hieman vaikea laittaa rengas päälle vanteelle kun yhdessä se sattuu olemaan kiinitettu.

            Onko kenellekään lainattavissa kyseinen työkalua?
            saaneeko tuota ehjänä takasi
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • VilleH.
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 560
              • Oulu

              #21
              Osaisko kukaan neuvoa miten nuista OZ valmistamista AC Schnitzer (type1) saisi kehät irti toisistaan. Keskiöt sain irti,mutta nuo kehät ei lähe irti.Ei ole mahdettu kertaakaan enne purkaa nuita vanteita.
              Last edited by VilleH.; 11-01-2013, 18:13.
              Bmw E21 320

              Comment

              • dumppi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 4351
                • sotkamo

                #22
                Originally posted by Ville--- View Post
                Osaisko kukaan neuvoa miten nuista OZ valmistamista AC Schnitzer (type1) saisi kehät irti toisistaan. Keskiöt sain irti,mutta nuo kehät ei lähe irti.Ei ole mahdettu kertaakaan enne purkaa nuita vanteita.
                en tiiä tajusinko nyt oikein mutta miten sulla voi olla ulko ja sisäkehät kiinni toisissaan?:think

                eikös ulkokehä lähe eka ja sitten vasta keskiö sisäkehästä

                eli näin

                edit: eiku vittu joo muistinki väärin eli taisikin mennä niin että tuolta sisäkehän takapuolelta tuo keskiö tuonne taakse - sitten ulkolippi ja sitten pultit? eipä tuosta ookkaan ku vuosi kun omani purin mut eipä sitä enää muista isolla talttapäämeisselillä varovasti kampesin omani irti toisistaan sen verran et sai rakoa ja sitten vaan repäs irti..
                Last edited by dumppi; 11-01-2013, 19:04.
                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                e36 325i coupé R.I.P
                e30 316 2d
                e36 318is coupé
                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                Käyttis: e39 523i 4d
                Originally posted by rizzo
                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                |Sotkamo Connection|

                Comment

                • VilleH.
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 560
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by dumppi View Post
                  en tiiä tajusinko nyt oikein mutta miten sulla voi olla ulko ja sisäkehät kiinni toisissaan?:think

                  eikös ulkokehä lähe eka ja sitten vasta keskiö sisäkehästä


                  edit: eiku vittu joo muistinki väärin eli taisikin mennä niin että tuolta sisäkehän takapuolelta tuo keskiö tuonne taakse - sitten ulkolippi ja sitten pultit? eipä tuosta ookkaan ku vuosi kun omani purin mut eipä sitä enää muista isolla talttapäämeisselillä varovasti kampesin omani irti toisistaan sen verran et sai rakoa ja sitten vaan repäs irti..
                  joo,tulee sisäkehän takapuolelle tuo keskiö.Pitää huomenna kokeilla talttapäämeisselillä kammeta.Kiitos vinkistä
                  Bmw E21 320

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    #24
                    Originally posted by Ville--- View Post
                    joo,tulee sisäkehän takapuolelle tuo keskiö.Pitää huomenna kokeilla talttapäämeisselillä kammeta.Kiitos vinkistä
                    lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
                    ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
                    eikä sitten millään kymppikilon moskalla vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..

                    sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • VilleH.
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 560
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by dumppi View Post
                      lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
                      ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
                      eikä sitten millään kymppikilon moskalla vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..

                      sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
                      selvä,pitääpi huomenna kokeilla
                      Bmw E21 320

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #26
                        Originally posted by dumppi View Post
                        lämmitä varovasti kuumailmapuhaltimella se liima niin auttaa varmasti sekin..
                        ja joku semmonen alusta vanteen alle kun lyöt meisseliä väliin että ei tuu jälkiä..
                        eikä sitten millään kymppikilon moskalla vaan kevyesti naputtelemalla pitäis mennä se meisseli sinne väliin..

                        sitten liimajämät ite otin mattoveitsellä enimmät ja epiksellä hiomalla loput..
                        Täällähän on taas oikeen tietäjiä paikalla.

                        Älä saatana millään meisselillä / vasaralla niitä survomaan ala, sen jälkeen ne vuotaa aina!!

                        Ostat biltemasta kumivasaran 3.50e ja sillä taot kehää.
                        Lämpö helpottaa mutta ei oo välttämätöntä, lämöstä on eniten hyötyä keskiosan irroitukseen.
                        youtubesta löytyy ihan videoitakin jos haluat mallia nähdä.
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1289
                          • HKI

                          #27
                          Lämpöä riittävästi, niin lähtee todella kevyesti irti ja kannattaa katsoa ennen purkamista venttiilien kohdat suhteessa keskiöön, esim. noissa Hartgeissa oli kaikki peitelätkän ruuvin kohdalla. Keskitysmerkkejä en löytänyt, pitäisikö Oz vanteissa löytyä?
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • VilleH.
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 560
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by A.I View Post
                            Täällähän on taas oikeen tietäjiä paikalla.

                            Älä saatana millään meisselillä / vasaralla niitä survomaan ala, sen jälkeen ne vuotaa aina!!

                            Ostat biltemasta kumivasaran 3.50e ja sillä taot kehää.
                            Lämpö helpottaa mutta ei oo välttämätöntä, lämöstä on eniten hyötyä keskiosan irroitukseen.
                            youtubesta löytyy ihan videoitakin jos haluat mallia nähdä.
                            Kehät on nyt irti. lähtivät hyvin irti dumpin neuvoilla kumivasaralla napakoilla iskuilla ja varovasti meisselillä vääntämällä lähti kehät irti (ei tullut kehiin jälkiä )
                            Bmw E21 320

                            Comment

                            • basso72
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              #29
                              Originally posted by Morkai View Post
                              Siinä on työkalumyyjä ihmeissään, kun menee 10-kantasen pultin kanssa hakemaan työkalua. Saattaa pian kysyä mistä tää oikein on peräsin.

                              Edit: Ja alkuperäiseen kysymykseen: jos et halua foorumilta ostaa, niin ebaystä saa kans
                              Riippuu mihin menee. Fixus-liikkeistä: tuotenro:258-5132 8mm ja 258-5133 10mm 10-kulmainen. 9€/kpl.
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • Jucke
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 518
                                • Keski-suomi

                                #30
                                Originally posted by basso72 View Post
                                Riippuu mihin menee. Fixus-liikkeistä: tuotenro:258-5132 8mm ja 258-5133 10mm 10-kulmainen. 9€/kpl.
                                Kyllä näin on, kävin juuri noutamassa paikallisesta puljusta avaimet.
                                Mutta mutta, onkos näitä oz:eja kasattu myös 9mm kannalla olevilla pulteilla? Kullattuihin pultteihin ei käynyt kumpikaan, 8 liian pieni kymppi iso?
                                E34 ///M5 3.8 '93,
                                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎