Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstein

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones50
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 93

    Bilstein

    b4 b6 b8 ja mitä näitä onkaan. Eli oliko tuo b4 lähinnä vakio iskaria?

    T :Jone
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3986
    • Suomi

    #2


    Kotisivuilta löytyy varmaan tieto parhaiten.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by jones50 View Post
      b4 b6 b8 ja mitä näitä onkaan. Eli oliko tuo b4 lähinnä vakio iskaria?

      T :Jone
      Näin minä olen ymmärtänyt että b4 lähimpänä vakio iskaria ja b6:kin vielä mutta tuo b8 madallusjousien kanssa paras.

      Comment

      • ämsport
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Pori

        #4
        B6 ja B8 ovat samoja kovuudeltaan ja toiminnaltaan paitsi että B8 on lyhyemmällä männällä (yksi putkinen rakenne sisään rakennetulla pohjaus-kumilla) joten lyhyemmät jouset pysyvät esijännitettynä myös pyörän ollessa ilmassa.B4 on vuorostaan monessa autossa ensiasennus tolppina tehtaalta tullessaan.itellä kierros noita B8 ja voin sanoa että kovilla pakkasilla on aivan saatanan kovat,kesällä matalilla renkailla ei saa kukaan kiinni ei edes poliisi,liimautuu tiehen kyllä kuin purkka tukkaan (eikä ole maksettu mainos)

        Comment

        • jones50
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 93

          #5
          Originally posted by ämsport View Post
          B6 ja B8 ovat samoja kovuudeltaan ja toiminnaltaan paitsi että B8 on lyhyemmällä männällä (yksi putkinen rakenne sisään rakennetulla pohjaus-kumilla) joten lyhyemmät jouset pysyvät esijännitettynä myös pyörän ollessa ilmassa.B4 on vuorostaan monessa autossa ensiasennus tolppina tehtaalta tullessaan.itellä kierros noita B8 ja voin sanoa että kovilla pakkasilla on aivan saatanan kovat,kesällä matalilla renkailla ei saa kukaan kiinni ei edes poliisi,liimautuu tiehen kyllä kuin purkka tukkaan (eikä ole maksettu mainos)
          Heh.. minulla oli m5:ssä noi kasit ja Eibach -30 mm. Nyt käyttiksenä w211 eemeli ja samanlaiset jouset org iskareilla (classic). Sellainen pintapehmeä iskari hakusessa. Autohan ei ole race henkinen muutenkaan.

          Comment

          • tonkka alpina b3 3.3
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 103
            • espoo

            #6
            kattelin että tota b4 suositellaan esim m-varusteellisiin autoihin. ajattelin ite kokeilla miltä tuntuu juuri noin b4:set.
            takaiskareiksi.

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6200
              • Helsinki

              #7
              E30 erot/sopivat

              Mitä eroa näissä on Bilstein B6 vs Bilstein 'HD' Heavy Duty Shocks for E30?????
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • mulletti
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2587
                • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                #8
                Originally posted by Sädde View Post
                Mitä eroa näissä on Bilstein B6 vs Bilstein 'HD' Heavy Duty Shocks for E30?????
                For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.


                For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.


                Hohhoijaa...
                E28 - E30

                HUNAJATA HUNAJATA

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6200
                  • Helsinki

                  #9
                  Kiitos vinkistä mulletti
                  Last edited by MikeDry; 26-11-2014, 21:52.
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Ei kukaan sattuisi tietämään paikkaa josta Bilsteinin pölysuoja-haitarikumeja sais kohtuu nopealla aikataululla. Pariin rallifirmaan soitellut mut tarjoavat eioota, paikallisesta autotarvikeliikkeestä kehuttiin et menis tehdastilaukseksi 4-5vk eikä olleet muutenkaan kauhean innoissaan tilaamassa.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Ei kukaan sattuisi tietämään paikkaa josta Bilsteinin pölysuoja-haitarikumeja sais kohtuu nopealla aikataululla. Pariin rallifirmaan soitellut mut tarjoavat eioota, paikallisesta autotarvikeliikkeestä kehuttiin et menis tehdastilaukseksi 4-5vk eikä olleet muutenkaan kauhean innoissaan tilaamassa.
                      Ebaysta löytyy jos jonkinlaista suojakumia.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Ebaysta löytyy jos jonkinlaista suojakumia.
                        Lähinnä oli mielessä kuvan kaltaiset Bilsteinin orkkiskumit, mut pitää varmaan tyytyä johonki raidetangon kumeihin. Ebay valikoimaa on kans toki selattu.

                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Korja-Kumilta löytyy ainakin yleiskumeja: KLIK.

                          Motonetistä kans autokohtaisista varaosista löytyy suojakumeja, E46 2004: KLIK.

                          Fixus tarjoaa näemmä kans Bilsteiniä, olisko sellä: KLIK.

                          Schmiedmannillakin on iskarin suojakumeja tarvikkeina, ei tosin Bilsteinia.

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Kiitti vinkeistä. Merta edemmäs kalaan harvemmin kannattaa näköjään lähteä. Paikallisesta Fixus-liikkeestä Daicon yleismalliset hammastangon suojakumit 3,5e/kpl. Saksii vaan sopivaksi niin istuu kuin nakutettu. Laaduntarkkailijakin näytti

                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Vaihdoin viime syksynä e36:sen etupäähän nuo bilsteinin b8:t vanhojen väsyneiden fk:n keltaisten iskareiden tilalle. No keulahan nousi sitten noiden iskareitten vaihdon seurauksena 5-6cm ja kaaren ja renkaan väliin jäi 5cm tyhjää. Jousina oli samat vanhat Eibach pro kit madallusjouset (30mm madallus)

                              Tänään vaihdoin noiden eibachin 30mm-jousien tilalle h&r:n 60mm-madallusjouset ja keula ei laskenut milliäkään. Kaaren ja renkaan välissä on edelleen samat 5cm tyhjää.

                              Onko nuo iskarit vaan niin perhanan jämäkät että ei tuota keulaa saa noilla matalemmaksi vai kannattaisiko vielä koittaa niitä madaltavia jousilautasia jos saisi edes sen pari cm niillä laskettua?

                              Kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa noiden iskareiden kanssa.
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎