Minä hiekkapuhallutin yhet ihan hirveessä kunnossa olevat alut, pinta jää karkeeks ja maali pyssyy hyvin ja jälkikin on tarpeeksi siisti minun tarpeisiin talvivanteille mutta, levyjarrut sotki etuvanteet ensimmäisen kuukauvven aikana tummiks (vannehopealla maalattu), eikä lähe millään puhtaaks.
Takapyörät ovat pysyneet ihan siistinä kiitos rumpujarrujen..!!
Amrif:llä vanteen kunnostus tietääkseni 60€/vanne. Oli aivan asiallisen näköisiä lopputuloksia esillä siellä hallissa (kävin itse oikaisuttamassa pari vannetta).
Itsekkin entisöin parhaillaan samanlaisia BBS RS:iä kuin Riiquun kuvissa ja pienoinen ongelma on nyt se että maalatakko hunajakenno osa kultaisella vai orkkis hopealla, auto johon vanteet tulee on väriltään diamont swartz ja kyllähän se on aika selvä että metalli mustaan E30 M3:seen kultaiset kävis vai... ?
Kultaiset saattas näyttää enempi kasari ajalta peräisin olevilta joten ei tässä ehkä sittenkään ole ongelmia värin valinnassa kun alkaa niitä hahmottamaan auton alle....
Ei paha idea ollenkaan tuo musta keskusta, nuo peilit on kyllä todella hienot! Olisko kellään myytävänä tuollaisia peilejä.
Näyttää muuten että tuossa kuvan autossa olisi edessä 16" ja takana 17" vanteet.
Sulla on muuten tosi nätin näköinen se hopea Jetta! Aivan über hieno retro old skool toteutus, ihailin sitä tuolla Eurocar showssa.
Asiaan:
Näyttää lupaavalta, voitko paljastaa tarkalleen mikä on työjärjestys ja tarkalleen millä aineilla noita kiillotat??
Olisi tarkoitus kohta itsekkin ruveta vastaavanlaisia kiillottamaan, mutta en ole koskaan ko. duunia tehnyt joten vinkkejä otetaan vastaan..
Joo,se Jetta on tällä hetkellä moottorinvaihto rojektissa,lisää oldskoolia.
Noi BBS:t on RS003:set eli 4x100 jako ja 7"x16",ja tarkoitus on kiillottaa ne kokonaan,eli "puolatkin" päältä kiiltäviks ja koko peitelevy monttuineen kaikkineen.
Homma lähtee maalin/lakan poistolla,sit hiotaan pahimmat hapettumat/kolhut karaliuskalaikoilla "vingulla",seuraavana vesihiotaan 400-1200 käsin ja lopuksi kiillotetaan kolmella eri alumiininkiillotusaineella.Kiillotusaineet on vahatankoja johon tarjotaan rättilaikkaan ja rättilaikaan tarttuneella vahalla kiillotetaan vanne.
Helppoa mutta tietämystä,aikaa,hermoja sekä käsien kestävyyttä se vaatii.
lopuksi kiillotetaan kolmella eri alumiininkiillotusaineella.Kiillotusaineet on vahatankoja
Wau, oikein 16" ! mistäs moiset mullekkin?
Mistä ostelet niitä vahoja, muistelen että Hyvinkäällä olisi ollut joku liike joka myy noita hioma- ja kiillotustuotteita ja myös erilaisia kiilloitusvahoja..? Ois mukava ostaa kaikki kamat samasta liikkeestä.
Mistä ostelet niitä vahoja, muistelen että Hyvinkäällä olisi ollut joku liike joka myy noita hioma- ja kiillotustuotteita ja myös erilaisia kiilloitusvahoja..? Ois mukava ostaa kaikki kamat samasta liikkeestä.
Itse olen hommannu ihan paikallisesta työkaluja myyvästä liikkeestä,jotka tietää mitä me niillä laikoilla yms. tarvikkeilla tehdään.Eli yleensä he kertovat mitä uusia juttuja on tullu,eli palvelu pelaa.
Ne tilaavat ne aineet sit maahantuojilta,ja sitä en tiedä mistä ne on sit lähtöisin.
Google varmaan auttaa asiaa tai lähin työkaluliike.
Mitähän näille hiukan kiiltonsa menettäneille BBS RS vanteiden kehän pulteille olis paras tehdä, kromaus ei taida kannattaa, hioahan noita ei voi mutta mites joku hapotus tai vastaava? Kokemuksia muilla?
Comment