Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säädettävä alustasarjan toiminta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2062
    • Pirkanmaa

Säädettävä alustasarjan toiminta

Ostin talvella FK Ak Street-sarjan E39:iin joka alalautasesta säädettävä sarja, ja edessä apujousella.
    Tossa kun talven jälkeen rupesin pudottamaan etupäätä alaspäin niin jo puolessa välissä madallusta jouset rupesivat kuormaamattomina irtoamaan ylälautasesta, mites näiden iskareiden olis tarkoitus toimia, kun madallusta pitäis olla ns. paketissa edessä -75mm niin onko tämä sen kustannuksella että kuormaamattomana jousi on yli 5cm löysä yläpäästä?

Onko tässä mahdollista että paikat menee rikki jos pudotan niin paljon että kovassa ulosjoustossa jousi hyppää löysäksi lautasten välissä?
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

• 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

Niiden apujousien tarkoitus on pitää se varsinainen jousi paikallaan vaikka madallus olisi tapissa.

Jos näin ei ole ja ja alusta on ennen toiminut, on jouset todennäköisimmin kuoleentuneet tai sitten sielä on jotain muuta yhteensopivuusongelmaa jousien tai apujousien kanssa.
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

Comment

• Jax_KiBez
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 2062
      • Pirkanmaa

Uusi sarja, ei ole alla ollut montaa tuhatta kilometriä. Ettei ainakaan kuoleentunut ole.
      Veikkaisin itse että yksi syy on siinä että tuo on todella jäykkä lineaarinen jousi, jolloin siinä ei ole löysiä lähes yhtään, pidempi lineearinen vähän löysempi jousi voisi olla parempi, ja toimia siis. En kyllä semmosia etsimään rupea, maksaa yhtä paljon kuin tämä sarja maksoin.

Apujouset kuormaamattomana n. 10cm pitkät
      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

Comment

• 426Hemi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 621
        • Pälkäne

Noita varsinkin halpis alusta/jousisarjojen jousia on lähipiirissä mennyt useampia sököksi niin että auto ei ole muutakuin laskettu pyörilleen ja jouset painunu siinä jo pysyvästi kasaan eli pilalle.

Mutta btw, itse ajoin joskus M5:llä niin että jousi heilui pyörä tunkattuna ilmaan noin 10cm ehkä tyhjää. Mitään teknillisiä ongelmia en saanut silti aikaan vaikka pompuista yms ajelin ihan rohkeesti. En kuitenkaan suosittele jousi "irrallaan" autolla ajelua.
        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎